Viser søkeresultater 11 til 18 av 18
Tråd: Over eller underdosert?
-
17-10-08, 20:26 #11Hildemor Gjest
Re: over eller underdosert? (langt)
Mulig du har rett n'Finn, selv om jeg ikke er den som dyrker solen mest om sommeren. Jeg orker ikke for mye av den rett og slett. Jeg må i hvertfall se til å lære at august er måneden for å redusere dosen av Levaxin
-
27-10-08, 00:15 #12
Endelig..
lettet tåken, og jeg begynner å få et normalt liv. Har skrevet noen innlegg i høst i fortvilelse over elendig form. Har vært overdosert, og følt meg ekstremt dårlig. Nå etter 4 mnd skinner solen igjen, og jeg klarer daglige gjøremål, leke med ungene, gå turer, danse. Ja, rett og slett alt jeg har lyst til. Sitter her og våker over en febersyk tass, og selv om natten blir kort vet jeg at morgendagen sikkert blir strålende og full av gylne øyeblikk. Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men ønsker ihvertfall å takke for alle gode råd fra dere her inne. Kanskje dere andre som har det elendig nå kan få et lite håp også. Selv trodde jeg at jeg aldri ville bli meg selv igjen, og at jeg var alvorlig syk. Jeg har lært å ikke stole blindt på leger, men sette meg inn i sykdommen og tro på at jeg vet best om hva som er riktig for meg når det gjelder sykdommen.
-
27-10-08, 01:28 #13Hildemor Gjest
Re: Endelig..
Smiler her jeg sitter ensom i natten
Så uendelig godt å høre og det gir meg et lite håp om en ny opptur etter en nedtur her. Nyyyyyyyyt!
-
27-10-08, 19:42 #14baremei Gjest
Re: Endelig..
Så hyggelig!
Sånne innlegg vil vi gjerne ha flere av, de gjør godt for mange som fortviler i lange perioder om gangen.
-
26-04-09, 23:16 #15
drømmejobben, må den gå fra meg?
Jeg er så frustrert og i villrede. Har fått tilbud om drømmejobben, og fryktelig lyst på den. Så var det denne formen da. Det siste året har stoffskifte gjort meg mye dårlig. Åhhh, går det ikke an å få lov til å være frisk og gjøre det man har lyst til? Tips om rask bedring mottas gjerne. Måtte bare få ut frustrasjon.
-
29-04-09, 09:01 #16
Sv: drømmejobben, må den gå fra meg?
Hei Millasin!
jeg var hos endokrinolog for første gang i mitt liv for noen uker siden. Han sa at det er ikke uvanlig at man trenger tilskudd av T3 når man har fjernet deler av kjertelen. Jeg fjernet halve kjertelen i 94 og har slitt med lavt energi nivå i alle år. Pluss alle andre symptomer...
Jeg ser at også du ble operert for noen år siden. Kanskje du skal sjekke ut om du trenger T3?
Jeg begynte på Amour i begynnelsen av mars og merker stor bedring i energinivå• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
29-04-09, 13:12 #17
Sv: Endelig..
Jeg var også hos endokrinolog for ca et halvt års tid siden. Hun nevnte ikke noe om T3, og kunne ikke forklare hvorfor jeg tidvis har det som jeg har det. Det har kun to ganger blitt målt T3.
Oktober: TSh 0,84 (0,2-4,5)
T4 18 ( 8-22)
T3 3,1 (2,3-5,7)
Desember: Tsh 2,62 (0,5-3,6)
T4 15,4(8-20)
T3 5,2(3,5-7,8) Da var jeg i dårlig form.
Det eneste jeg vet er at jeg ikke kan ha en Tsh på over 1, helst bør den være under referanseverdiene. Noe ikke fastlegen eller endokrinologen er enig i. Hvis det kan se ut til at jeg trenger tilskudd av T3 vil jeg svært gjerne prøve det. Nå går jeg opp og ned på levaxin ca hver 2-3 mnd noe som er fryktelig slitsomt. Jeg leser også alt jeg kommer over om Armour, og vurderer å finne en lege som er villig til å skrive det ut til meg.
-
29-04-09, 15:30 #18
Sv: Endelig..
Du får iallfall min velsignelse til å gjøre det som er best for deg millasin !
Legene dine kan ikke ha fulgt helt med i timen heller.
Kanskje skulle du printe ut denne så de kan ta igjen det forsømte ?
http://www.tidsskriftet.no/index.php?vp_SEKS_ID=520952
Som du ser står det med rene orda at det ikke er noe i veien for at TSH blir lav hvis mengdeverdiene er godtagbare.
Behandling med tilskudd til Levaxindosen av Liothyronin er omstridt i fagkretser. Noen har nok ikke fulgt med i timen der heller......
Men generellt er det best å forsøke om en høyere Levaxindose kan produsere nok T3. Da får du en mer konstant leveranse.
En dose Liothyronin virker bare noe timer, men hos de som trenger det, virker dette mye bedre enn å gå med konstant for lav fT3 - såklart.
Spørsmål om overgang til Armour er aktuellt hvis man ikke får nok effekt av Levaxin.
En bør nok gi Levaxinen en sjanse til å vise hva den duger til først, og da mener jeg med en høyere dose enn du ser ut til å bli anbefalt.
Det er enklest, og billigst og det funker. Dette trenger nok et år på seg før en evaluerer.......
Tolmodighet er en dyd......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Kviser Levaxin
Av lilletrille i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 15Siste melding: 26-04-11, 19:57 -
Underdosert....
Av pusur i forumet Lavt stoffskifteSvar: 14Siste melding: 15-11-07, 08:04 -
Armour eller levaxin, eller begge deler?
Av trude.lutt i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 4Siste melding: 12-11-07, 19:37 -
Over eller underdosert på Armour?
Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 3Siste melding: 15-09-06, 15:35 -
ft4 eller tsh
Av mokki i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 2Siste melding: 14-05-05, 21:58
Svar med sitat
Bokmerker