Viser søkeresultater 1 til 3 av 3

Tråd: ft4 eller tsh

mokki Gjest

Standard ft4 eller tsh

jeg er nå 27 uker på vei. har ikke økt medisindosen nevneverdig, men litt..
    da jeg var 23 uker var jeg på poliklinikken. stoffskifteverdiene da var tsh 0,65 og ft4 10,4
    fikk da beskjed om å øke opp med en tablett levaxin pr uke. men viser ikke tsh at stoffskifte er for høyt?? legen sa at de følger med på ft4 under graviditet, at det er den verdien som er utslagsgivende, og den burde ligge over 11......
    kan noen gi meg en orientering om det...

ellers er jeg i fin form, og babyen min er stor og fin...

baremei Gjest

Standard

Tror du skal høre på legen din, han er en av de få som ikke får dilla av lav TSH. Og han har rett.

Selv har jeg hatt en TSH på rundt 0.02 i flere år, også uten medisin, og også hos meg ble FT4 og FT3 utslagsgivende for doseringen. Jeg økte dosen med 50% i løpet av svangerskapet, og det er vanlig. Tok blodprøver hver 4. uke eller når formen tilsa endringer.

Lykke til med svangerskapet!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    60

Standard Re: ft4 eller tsh

Sitat Opprinnelig skrevet av mokki
    jeg er nå 27 uker på vei. har ikke økt medisindosen nevneverdig, men litt..
    da jeg var 23 uker var jeg på poliklinikken. stoffskifteverdiene da var tsh 0,65 og ft4 10,4
    fikk da beskjed om å øke opp med en tablett levaxin pr uke. men viser ikke tsh at stoffskifte er for høyt?? legen sa at de følger med på ft4 under graviditet, at det er den verdien som er utslagsgivende, og den burde ligge over 11......
    Heisann og gratulerer! TSH har ingen betydning for din baby, men det har der i mot både T3 og T4 - begge disse verdiene bør ligge innenfor øvre 1/3 av referanseverdien. Det er når disse verdiene blir for lave at din baby kan bli skadelidende, så ta medisinen din med god samvittighet!
    En solskinnshistorie?
    No one needs a smile as much as someone who has none left to give. So if you meet someone like that, leave him one of yours.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn