Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 19 av 19
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    121

Standard

Jeg har prøvd akupunktur, og til tider har jeg tenkt at det ga meg mer energi, men akkurat som med shiatsu-massasjen, så varte den ekstra energien aldri lenge. (Men det siste gikk jeg nå til mest for velbehaget sin skyld, da.) Før påske hadde jeg min ca 15. time hos akupunktøren, så jeg har jo hatt en viss tro på det, men nå lurer jeg på om ikke det ble den siste timen... Koster jo mye penger.

Den akupunktøren jeg har gått til har aldri påstått at hun skulle kurere meg eller noe i den stilen, prosjektet var å hjelpe/støtte kroppens eget system. Jeg har jo blitt litt bedre i denne perioden, men om det er tid som skulle til eller Levaxinen som hjalp, eller akupunktur som gjorde forskjell det vet jeg sannelig ikke. Men en lei forkjølelse jeg hadde i vinter kurerte akupunkturen effektivt. Det er jeg helt overbevist om. Så jeg har tro på akupunktur for andre ting, men med Hypotyreosen er jeg i sterk tvil.

Beste hilsen, Hilma
    Diagnose lavt stoffskifte og Hashimotos nov 2004. Bruker Levaxin, for tiden 175 mcg/dag

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

Når vi nå først er inne på dette med alternativt, - er det noen som noen gang har besøkt en iris-diagnostiker?

baremei Gjest

Standard

Eller en biopat?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Jepp! Og takk og lov for det. Fordi det var homøopaten som - gjennom irisdiagnose - fastslo hypothyreose hos meg. Hun var så oppegående at hun sa: "Du får komme deg til legen så fort som mulig. Du trenger tyroxin så dette kan jeg ikke hjelpe deg med". Må legge til at jeg gikk der noen ganger og tok akupunktur og fotsonebehanling og satt 1/2 time i en magnettrommel.

Men så fikk jeg slik intens kroppsverk etter at jeg begynte med Levaxin så jeg orket ikke mer.

Må legge til her at når jeg kom ned til legen og fortalte at HOMØOPATEN(å du gru!) sier jeg har hypothyreose ja - da var jeg ikke mye verdt. "Du ser da ikke ut som om du har hypothyreose". Og jeg ANTE ikke hvordan jeg skulle se ut!! Ble så paff at jeg glemte å spørre. Jeg fikk allikevel ta prøvene, og når jeg kom tilbake en uke senere sa han. "Det er ikke tvil om at du har hypotyreose"! Jeg lurte på om jeg skulle minne ham på hva han sa først, men jeg lot det passere.

Men hva mener han med "du ser ikke ut som en med hypo..."?? At de fleste har problemer med vekøkning?? Hva annet synes på oss da? Hvordan skal vi se ut da dere?

Nå ble dette lenger enn jeg hadde tenkt, men poenget er at irisdiagnostikk var redning for meg når det gjaldt å få oppdaget sykdommen. Jeg gikk med så mange rare symptomer og SÃ… rar i hodet, så jeg fant ut at det var ingen vits i å gå til legen med "den lange lista mi".

Hun kjente meg ikke og jeg sa ingenting før hun kikket inn i disse irisene mine da. Kjempetakknemlig Kommer på når jeg skriver her at jeg burde gå ned med en blomst. Jeg skal jammen gjøre det! Hvis jeg ikke glemmer det som alt annet.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

Takk for svar Yvette, det var en morsom historie du kom med der, hvordan hypotyreosen din ble oppdaga, den har du aldri fortalt før!

Når det gjelder hvordan et stoffskiftesykt menneske kan se ut, hadde Nora en utmerket illustrerende link på det noen uker før gamle-forumet brøt! Det var ei engelsk dame, før og etter medisinering. Skulle ikke tro det var samme dama Man ser jo gjerne både sliten og nedbrutt ut, og på denne dama kunne man se det på alt! Holdningen, huden, glimtet (og fravær av) i øynene, glansen i håret, smilet, huden, utstrålingen... ja, alt! var nesten skremmende å se. Men ga også håp. Hvordan hennes liv hadde endret seg radikalt etter riktig medisinering, både indre og ytre kvaliteter.

Vet ikke hvordan du så ut da du dro til legen din, men synes uansett det var en flåsete kommentar. En føler jo da at legen ikke tar en på alvor, og en får lyst å stange hodet i veggen av ren frustasjon. Alle er da forskjellige, og på samme måte som vi har ulik grad av indre symptomer, har vi da også ulik grad av ytre. Et annet viktig poeng, er jo at legene som kommenterer utseendet ditt, ofte ikke har sett deg tidligere. (Hvor blir det da av sammenligningsgrunnlaget?)

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard Hva er mye hypotyrot?

Da jeg var hos endokrinolog sist så sa han at jeg ikke så ut som om jeg var spesielt mye hypo eller hyper. Skulle dit fordi stoffskiftet plutselig var blitt relativt høyt. ( i følge l egen min var det farlig) Derfor måtte jeg i følge legen min kutte ut medisinene en stund og det gjorde jeg. Da jeg var hos endokrinologen var ikke prøvesvarene klar ( smart :( ) og han sa det om utseende mitt. Da jeg kom hjem og fikk mast meg til prøvesvarene hos fastlegen, så var T4 7 ( grenseverdi 12) . Så jeg lurer også litt på hva som er veldig lavt da for da ville jeg vel sett veldig hypo ut eller.?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    344

Standard

Hm... hvordan ser man ut når man er hypo eller hyper ?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Vestfold
    Alder
    62
    Meldinger
    151

Standard Blodverdier

Jeg lurer på hvor FT4, FT3 og TSH verdiene skal ligge, er det noenlunde likt for alle?

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

Nå synes jeg det er liten sammenheng i denne tråden.. men er vel et resultat av at det råder mye fortvilelse og mange spørsmål rundt sykdommen.. sterke følelser i sving..

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Hypnose? Noen med erfaring?
    Av marge i forumet Alternativ behandling
    Svar: 6
    Siste melding: 30-03-11, 12:44
  2. Noen som har erfaring med Radioaktiv jodbehandling?
    Av Mona K i forumet Radiojod / Radioaktiv jod behandling
    Svar: 4
    Siste melding: 07-02-08, 09:45
  3. Er det noen her som har erfaring med homeopati?
    Av Thyr i forumet Alternativ behandling
    Svar: 3
    Siste melding: 01-09-06, 11:34

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn