Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 19
  1. #1
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    71

    Standard Noen som har erfaring med akupunktur?

    Er det noen her som har erfaring med akupunktur i behandling av hypothyreose? Jeg har selv tatt akupunktur mot stadige urinveisinfeksjoner og det hjalp faktisk (joda, er klar over placeboeffekt o.l). Kanskje det kan hjelpe litt på kjertelen? Eller vet noen om det finnes andre typer alternative behandlinger som kanskje kan hjelpe?

    Takk for svar!

  2. #2
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

    Standard

    Dette er et interessant spørsmål! Flere på forumet har uttrykt sin skepsis når dette har vært debattert tidligere, men var få som hadde prøvd akupunktur selv, etter hva jeg kan huske. Ã… besitte en viss posjon kritisk sans er jo bare sunt, slik samfunnet er i dag. Men har man tid og mulighet (økonomi), bør man absolutt prøve det som prøves kan.

    Om man ikke blir frisk av de ulike behandlingene en velger å prøve, har man iallfall fått tanken ut av hodet, det er stress å gå rundt å lure på om det eller det kunne gjort en bedre.. så lenge en ikke føler seg bra, så iverksett tiltak, sier nå jeg!

    Jeg pleier alltid å ivrig bla opp hver gang jeg kommer over en bok som omhandler helse av noe slag, skal lime inn et utdrag til dere i morra av den siste jeg kom over, (noe provoserende om at hypotyreose var en motesykdom) skrev det ned faktisk.. men poenget her var at sist jeg var hos ei tante, kom jeg over ei helsebok hvor det ble hevdet at fotsone terapi (massasje av trykkpunkter under fotsålen) skulle kunne kurere stoffskifteproblemer.. først ville man bli verre, og etter nok behandlinger, ville man bli totalt frisk. Dette vet jeg ikke om jeg kjøper, høres for godt til å være sant ut, jeg mener, en kjertel er en kjertel og en fot er en fot. Og nå vet jeg om folk på forumet som gjerne vil påpeke at en død kjertel ikke kan vekkes til liv av at det foregår noe under foten, men hva kan jeg si, boka var velskrevet og ikke forfattet av mennesker drevet av økonomiske interesser, (altså var det ikke reklame) så.. hvem vet?

  3. #3
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Indre Troms
    Meldinger
    240

    Standard fotsoneterapi

    har vært hos homeøpat,utførte fotsoneterapi.trykket på punkt relatert til kjertel,fikk veldig verk i kjertelen etterpå,det gikk jo bort,verken altså,denne behandlingen skulle påvirke kjertelen til å produsere mer av hormonene vi så sårt trenger.om det virket,tjaaa æ ble ikkje verre.

  4. #4
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    66
    Meldinger
    802

    Standard

    Når det gjelder fotsoneterapi må jeg fortelle min mors erfaringer med det: Hun prøvde å gå til en slik behandler for noen år siden som ba henne seponere Levaxin. Han mente at han skulle klare å få skjoldkjertelen hennes til å fungere normalt igjen - men det skjedde altså IKKE, og min mor fikk noen farlig lave nivåer av tyroksin... Hun ble rett og slett kjempesyk igjen, og det tok lang tid før hun ble bedre.

    Ikke å anbefale for dem som har "døde" kjertler, er min mening.

  5. #5
    baremei Gjest

    Standard

    En alternativ behandler har jo ikke lov til det der uten at man har samarbeide med pasientens lege. De har ikke lov å gi medisinske råd av den typen der. Kvakksalvere ødelegger så mye! *argh!*

  6. #6
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

    Standard

    Har funnet frem fotrullen min jeg nå! Husker ikke hvorfor jeg kjøpte den. Lenge før hypothyreosen. Men det høres ut som om jeg befinner meg blant fugler her jeg sitter. Et skikkelig "skabberukkel"! Må prøves!!
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

  7. #7
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

    Standard Har prøvd akupunktur

    for meg virker det som om det virker litt. Jeg klarer i hvertfall å være oppe uten å måtte sove om dagen vel å merke når jeg kommer meg opp. Det er en spesiell form for akupunktur som jeg ikke husker hva heter, sånn er det å være hypo Den går ut på å bruke en strikkepinne til å finne akkurat det riktige stedet ( der det gjør veldig vont) til å sette nålene. Håper at det hjelper for det er i alle fall vont.

  8. #8
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    71

    Standard

    Siden akupunktur og fotsoneterapi ble utviklet for flere tusen år siden (om jeg har rett) må det kanskje ha en eller annen virkning på kjertelen? Ikke vet jeg, men jeg synes på en måte det virker sannsynlig Men huff, når Kris skriver hva moren sin opplevde blir man jo litt usikker.

    Jeg fant dette på nettet i hvertfall! Man kan se forskjellige punkter som kobles til kjertelen (dvs. der det står thyroid):


  9. #9
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

    Standard

    Jeg synes ikke du skal la deg skremme fra å forsøke alternativt, jeg, Ida! Da kommer du til å gå rundt å plage deg selv med "enn hvis.." Dessuten vil det alltid eksistere enkelthistorier som taler mot, det finnes jo som kjent et utall av historier om pasienter som har fått udugelig behandling hos skolemedisinere, det betyr jo ikke at man ikke skal gi thyroxinen dem sitter på en sjanse.. om du ser poenget. Så lenge man selv har en finger med spillet, altså at du kanskje ikke benytter soneterapi i stedet for levaxinen din, men som et supplement, tror jeg ikke det skal være noen fare.

    I tillegg tenker jeg på dette med at du er så ung, vet ikke hvor mye betydning det har når det gjelder kroniske sykdommer, men har allikevel et vagt håp om at kanskje kan din kjertel "reddes". Kanskje kan den det ikke, er det auto-immun du har vil den jo gradvis dø ut, men jeg tror kanskje jeg ville gitt fotsoneterapi en sjanse var jeg deg. Spesielt ettersom du selv er positivt innstilt.

  10. #10
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

    Standard

    Jeg er også sånn at jeg prøver alt mulig - men bare en stund. Virker det ikke da så prøver jeg ikke det no`mer.
    Det viktig å få erfaringer, og er faringer kan man ikke få av andre, det er selvopplevde ting det.
    En må likevel passe seg litt. Ikke være for blåøyd. Det finnes desverre folk der ute som er ute etter nettopp deg - kun for å tjene penger.
    Og de er hyggelige å forståelsesfulle og prøver å vinne din tillit på overbevisende måter.
    Noen har også den filisofi at en bør prøve ALT.
    Tli det vil jeg jo si at om alle prøver bare en gang, så har kvaksalverene gode dager !
    Og en må se seg nøye føre i helsevesenet også ! Ikke godta at behandlingen de gir deg ikke virker - klag !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

  1. Hypnose? Noen med erfaring?
    Av marge i forumet Alternativ behandling
    Svar: 6
    Siste melding: 30-03-11, 12:44
  2. Noen som har erfaring med Radioaktiv jodbehandling?
    Av Mona K i forumet Radiojod / Radioaktiv jod behandling
    Svar: 4
    Siste melding: 07-02-08, 09:45
  3. Er det noen her som har erfaring med homeopati?
    Av Thyr i forumet Alternativ behandling
    Svar: 3
    Siste melding: 01-09-06, 11:34

Bokmerker

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn