Viser søkeresultater 11 til 18 av 18
-
07-05-12, 08:08 #11
Sv: Hvor bør D3 nivået ligge?
Sist jeg var på apoteket så jeg på hva de hadde i hyllene sine, for vitaminer og mineraler hadde de masse fra Nycomed:
På boksen med D-vitamin, så sto det bare D-vitamin - dvs om det var D2 eller D3 sto ikke opplyst noe sted på esken
Den raskeste måten (i Norge) å få opp D-vitaminnivåene er med sommersol midt på dagen -
etter en halvtimes ubeskyttet soling danner huden noen titusen IU med D3. Solarium går visst også bra.
Mesteparten av året bruker jeg å ta 5000 IU av now foods sine D3-kapsler - mitt D3 nivå ligger nå på 145.
Du kan også få tak i D3-kapsler med 50 000 IU - for å få en D3-"boost".
Fordi jeg tar D3 tilskudd, så tar jeg også K2 vitamin
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
07-05-12, 18:22 #12
-
07-05-12, 21:38 #13
Sv: Hvor bør D3 nivået ligge?
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
10-05-12, 09:22 #14
Sv: Hvor bør D3 nivået ligge?
Jeg har vært på bentetthetsmåling idag - og resultatet var veldig bra

"peker-nese-til-eks-fastlegen-som-ville-sette-meg-på-Fosamax"
Her kan du lese en liten artikkel eller to om bentetthet og også K2:
http://www.vitomega.no/Nyheter-og-me...-med-ny-metode
"Visste du at kvinner i Norden er på verdenstoppen i bruddskader?
En av to kvinner i Norge over 50 år vil få benbrudd.
I følge Norsk Osteoporoseforening er det fem ganger så mange benbrudd i dag som det var i 1960."
-Vitamin K2 hjelper kroppen med å frakte kalsium fra blodårene til skjelettet -
http://www.vitomega.no/Dokumentert-o...der/Vitamin-K2Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
10-05-12, 18:07 #15
Sv: Hvor bør D3 nivået ligge?
Just prescis
Du vil al-de-ri i verden klare å få opp D-vitamin-nivået med så syyyyykt lave doser.
Det som "redder dagen" for de som selger slike lavdoser
(vel og merke fordi norske helsemyndigheter har bestemt det slik)
er at folk hver sommer og/eller ved sydenreiser får påfyll av sola.Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
10-05-12, 19:03 #16
Sv: Hvor bør D3 nivået ligge?
10 mcg T3 er som når det står at dagsbehovet for vitamin C er 35 mcg. Det er grensen for skjørbuk som går på 35 mcg....
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
02-06-12, 18:58 #17
Sv: Hvor bør D3 nivået ligge?
En norsk studie på MS-pasienter om D3 http://www.ms.no/forskning/d-vitamin-/
Jeg vil anta at flere autoimmune lidelser enn MS vil ha god effekt av høye D3 nivåer.Når man måler vitamin D-nivå, opereres det med betegnelsen "Internasjonale Enheter" (IE). En spiseskje tran tilsvarer 1200 IE. En kilo laks gir 3200 IE. Anbefalingene fra Helsedirektoratet er 300 IE daglig, eller litt mer enn en teskje tran. Øvre grense ved langvarig inntak er 2000 IE per dag for voksne, ifølge anbefalinger i EU.
- Det er nylig utført studier som har vist at MS-pasienter har tolerert vitamin D3-doser på 10 000 IE eller høyere per dag over en periode på 36 uker. Dette uten at en fant signifikante kliniske eller biokjemiske bivirkninger, sier Wergeland.
- Men vi vet ennå ikke om det er trygt å ta høye doser hver dag i årevis.
Han mener at det etter hvert er mye som tyder på at man kan anbefale vitamin D- tilskudd til MS pasienter.
- Men vi vet ennå ikke nok om hvilke nivåer som kreves for å oppnå beskyttelse mot sykdomsprogresjon, og hvilke doser man skal anbefale.
Den norske D-vitaminforskeren, professor Johan Moan ved Radiumhospitalet, mener at personer med MS bør få målt kalsidiolnivået i blodet. Det gir pålitelig informasjon om D-vitaminstatusen.
- Mål det og få det over 70 nmol/l. Det optimale nivået ligger antagelig mellom 100 og 250 nmol/liter, har han tidligere uttalt til MS-bladet.Dette gjelder mus, men kanskje også oss?- Studien vår viser at høye doser vitamin D3 ser ut til å beskytte myelinet, sier Wergeland. Myelin er fettlaget rundt nervetråder i hjerne og ryggmarg, som skades og går tapt ved MS.
- Vi er ikke sikre på hva som skjer, men vi tror at D-vitamin kan ha en effekt på oligodendrocyttene - de cellene som produserer og vedlikeholder myelinet.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
05-06-12, 09:26 #18
Sv: Hvor bør D3 nivået ligge?
Jeg pratet nettopp med en ernæringsfysiolog som sa at D3 for friske mennesker bør ligge på minimum 75, men at flere forskere mener minimum er 90.
Disse tallene er altså for friske mennesker; vi med hypotyrose bør ligge over dette.
Lignende tråder
-
Jeg trenger litt informasjon om å ta prøver av kortisol-nivået
Av Atina i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 18-09-10, 22:03 -
Hva skal TSH nivået ligge på?
Av Destiny85 i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 05-02-10, 20:50 -
Har lest at FT4 bør ligge på minst 20 for at en skal føle seg bra.
Av anna2009 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 05-02-10, 20:50 -
Hva bør TSH ligge på når man er medisinert....
Av Nettverk i forumet TSHSvar: 17Siste melding: 10-02-08, 16:16 -
Hvor mye skal prøvene ligge på for at stoffskifte er ok??
Av linnmathea i forumet BlodprøverSvar: 18Siste melding: 24-05-06, 18:53


Svar med sitat

Bokmerker