Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 26
    Medlem siden
    Sep 2006
    Meldinger
    23

Standard

Takk for svar kris!

Sitat Opprinnelig skrevet av kris
    Kan det tenkes at du har endometriose...?
    Nå har jeg lest endel på disse sidene, og det er jo mye som stemmer. På den første siden er det også en link til et eget forum - masse nyttig info.

Jeg hadde en kikkhullsopr. våren 04. Sleit veldig med å finne riktig dosering på stoffs.med og humør og form svingte opp og ned og frem og tilbake. Skulle derfor forsøke å stikke hull på cystene for å se om det ble bedre - og det ble det - alt ble mye bedre og kroppen roet seg liksom ned. Den gang var det ikke tegn til endometriose, men det kan kanskje ha kommet senere??

Håper jo ikke at det er det jeg har, men har innsett at det kanskje ikke har noe direkte med stoffskifte å gjøre (håpet på en måte at det skulle bli bra bare jeg byttet medisin) Får nok ta en tur til gyn. undersøkelse på nyåret!!

Er det vanlig at fT4 faller mye (fra 20 til 5 på kort tid) når man går over på armour??

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Hei Nett.

Legen min mente at jeg lunnr starte rett opp på tilnærmingsvis samme dose med armour som jeg hadde brukt med Levax/lio. Jeg hadde brukt 150 m levaxin og 40 med lio, så jeg startet opp med 5 a 30 armour, og skulle øke derfra, (ble egentlig 8 med armour det, men legen hadde en liten regnefeil) men det var liksom at en kunne starte med tilsvarende istedet for å starte lavt også øke jeg tenkte på her.

Medlem siden
    Sep 2006
    Meldinger
    23

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av heisann
    så jeg startet opp med 5 a 30 armour, og skulle øke derfra, (ble egentlig 8 med armour det, men legen hadde en liten regnefeil) men det var liksom at en kunne starte med tilsvarende istedet for å starte lavt også øke jeg tenkte på her.
    Så du startet med 2 1/2 gr. Armour og har økt derfra?? Hvordan er formen din da - og hvor mye bruker du nå??

Jeg brukte jo tidigere 150 mg. levaxin og 10 liot så jeg skal vel opp mot 2-2 1/2 gr. jeg også da??

Har lest endel her inne om forlk som anbefaler å starte med en lav dose og så øke veldig forsiktig - men det er kanskje ikke nødvendig!!

Nei, det er ikke å anbefale det jeg har opplevd ved overgangen til Armour frem til nå, så dersom man kan starte rett opp på stor dose er nok det best!!

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    386

Standard

Jeg hadde et så stort fall i FT4 da jeg startet med Armour. Jeg begynte også veldig forsiktig. Det var en del snakk på forumet her om at en fikk et stort tilbakeslag hvis en økte for mye/ for fort. Typisk for meg også var den overveldende bedringen jeg følte i starten. For meg flatet det mer ut, det ble ikke en slik nedtur.

Jeg kan ikke gi deg så mye andre råd, siden jeg har tålt en lav dose armour. Tydelig at jeg er heldigere enn mange andre. Jeg hadde like lav FT4, men det begynte først å merkes på kroppen etter et års tid. Da tok jeg levaxin i tillegg, og synes jeg føler det passer for meg.

Jeg tenker kansje du skulle prøvd kombinasjon du også? Siden 30 mg armour gjorde at du følte deg så bra, og så kom verkingen tilbake og ble uutholdelig når du økte armour-dosen. Hva tar du nå av armour? Jeg tenker kansje du kan dele en 150 mg levaxin i to, og ta den + 60 mg armour om dagen? Ta 75 mg levaxin + 30 mg armour om morgenen, så 30 mg armour til på ettermiddagen.

Medlem siden
    Sep 2006
    Meldinger
    23

Standard

Har vært inne på tanken om at jeg bør ta litt levaxin i tillegg til Armour. Nå har jeg kommet opp i 90 mg (1 1/2 gr.) armour - tar alt om morgenen da jeg føler meg best med det. Blir veldig trøtt og sliten ganske fort og ligger stort sett på sofaen hale dagen. Blir så trøtt at det verker i øynene. Grunnen til at jeg ligger så mye stille er også at jeg får så vondt i siden med en gang jeg gjør/beveger meg litt - nå har jeg tatt en dusj og smertene er der med en gang.

Skal til legen på tirsdag for å ta nye prøver - samt snakke om hva jeg gjør videre! Forstette å øke eller legge til levaxin??

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    386

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Nett
    Har vært inne på tanken om at jeg bør ta litt levaxin i tillegg til Armour. Nå har jeg kommet opp i 90 mg (1 1/2 gr.) armour - tar alt om morgenen da jeg føler meg best med det. Blir veldig trøtt og sliten ganske fort og ligger stort sett på sofaen hale dagen. Blir så trøtt at det verker i øynene. Grunnen til at jeg ligger så mye stille er også at jeg får så vondt i siden med en gang jeg gjør/beveger meg litt - nå har jeg tatt en dusj og smertene er der med en gang.

Skal til legen på tirsdag for å ta nye prøver - samt snakke om hva jeg gjør videre! Forstette å øke eller legge til levaxin??
    Nei, det er ikke lett å vite hva en skal gi råd om. Jeg tror jeg har enklere problemer enn mange andre, siden jeg tåler både levaxin og armour så godt i store doser. Men over 2 grain armour klarte jeg ikke. Da hadde jeg FT4 på 8-9 og hadde gått med så lav FT4 lenge.

Jeg tenker at siden du hadde det så bra på startdosen på armour, så tåler du kansje ikke så mye T3? Og at du reagerte veldig fort da FT4 sank og begynte å få hyposymptomer. Kansje det er mulig å justere tilbake til den perioden da du følte deg bedre, ved å kombinere levaxin og armour.

Medlem siden
    Sep 2006
    Meldinger
    23

Standard

Ja, jeg lurer litt på om det kan være at jeg ikke tåler så mye T3 - kunne ikke ta mer enn 10 mg sammen med levaxin tidligere , samtidig som jeg ikke kunne kutte det helt ut heller - da ble jeg veldig trøtt og "seig" i kroppen!!
    Skal ta ny prøver imorgen.

Ryggen og magen er forresten mye bedre i dag - har nok kommet gjennom den værste "perioden" for denne gang (bare spent på om det kommer tilbake neste mnd. eller......)

Vil også takke for mange gode og informative innlegg - kom gjerne med fler!!

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    51
    Meldinger
    205

Standard

jeg brukte 1 mcg levaxin og bruker nå 2 grain armour. Startet med litt lav dose, formen ble helt på bånn etter noen dager.
    Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
    Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14

Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    42

Standard

Har fått meg "nytt nick" - Nett=mona
    (ble litt mye kluss med passord og ny internettadr. så jeg måtte melde meg inn på nytt).

Nå går ting så mye bedre - er oppe i 2 gr. Armour (1 1/2 om morgenen og 1/2 midt på dagen). Merker ingenting til overdose så tror jeg skal holde meg der en stund.

Tok prøver 2. jan og de var ca(husker ikke helt - i ():siste måling 15. des.):
    fT4: under 5,1 (under ref.)
    fT3: 2,5 (gått ned)
    tsh: over 3 (gått opp fra 0,3).

Har også vært hos gyn. og alt så greit ut - tok endel prøver. Men smertene er mer eller mindre borte nå. Så lenge jeg tar det med ro så fungerer kroppen bra - gjør jeg litt mer enn jeg bør så får jeg vondt i bekken og rygg samt at jeg blir fort sliten. Har også slitt endel med utrolig ømme bryster de siste ukene.

Så min konklusjon er at kroppen begynner å komme til hektene igjenn, virker som om alt - sakte men sikkert - våkner til liv. Måtte kanskje helt på bånn først?? Håper det.

Skal ta nye prøver til mandag!!

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    51
    Meldinger
    205

Standard Kan det være gallesten eller nyresten?

Høres rart ut at desse smertene skal henge sammen med hypothyreose. Tro kanskje jeg ville ha:
    1. levert urinprøve
    2. bedt om henvisning til ultralyd galle og urinveier i tilfelle det kan være gallesten eller nyresten.

Lykke til med utredningen!
    Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
    Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Lignende tråder

1. Jeg har brukt Levaxin siden våren 2004
    Av Lisbeth i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 24
    Siste melding: 14-09-10, 16:57
  2. Datteren min på 21 år har brukt Levaxin i ett år nå
    Av Bille i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 33
    Siste melding: 10-02-10, 22:34
  3. Brukt armour og sluttet?
    Av heisann i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 9
    Siste melding: 22-09-06, 00:20
  4. Svar: 0
    Siste melding: 24-04-05, 18:50