Side 17 av 17 Først 1234567891011121314151617
Viser søkeresultater 161 til 165 av 165
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Siste prøvesvar....

mja, jeg vil heller karakterisere prøveresultatet som en bevitnelse om at dosen er for lav.
    TSH er for høy og fT3 er for lav og det er mulig at en høyere fT4 vil danne mer fT3. Resultatet hadde bare blitt verre om du ikke hadde inntatt dosen.

En fT3 prøve er ikke bare verdifull i stoffskiftesammenheng, men kan være verdifull ved for høye fT3-resultater.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Det er det jeg har mistenkt selv også n'Finn. Har hele tida ment at jeg ikke burde ha gått ned i doseringen... Har som sagt økt den til 200mg 7 dager i uka igjen, men lurer faktisk på om jeg kanskje burde opp enda litt, men tenkte å vente til jeg begynner å jobbe igjen etter ferien før jeg justerer noe.

Sitter og ser på prøvesvarene mine at TRAS er på <0,8 og ref området er på <1,0, syns det ligger litt i øverste grense selv om det er innenfor ref området, noen som har peiling på det?
    Syns også det er rart ikke legen reagerer på at jern er i nedre del av ref området, så jeg tenker jeg prøver meg med litt jern tilskudd, så får jeg se om det hjelper noe på formen. Kjenner jeg ikke stoler helt på han, når jeg ser han ikke engang har kommentert d-vitaminet mitt, som nå er såvidt over nedre ref område til tross for store doser med tilskudd...

Lurer på om det finnes en god lege i kongsberg? Noen som vet?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

TRAS er jo antistoffer mot kjertlens TSH-reseptor. De ødelegger ikke selve kjertlen som anti-TPO. Det er som oftest motsatt, ved at kjertlen misstar disse antistoffer for å være TSH og derfor øker produksjonen med høyt stoffskifte som resultat.

Så finnes det en mer sjelden variant av TRAS som blokkerer TSH sin tilgang til kjertlen, noe som resulterer i lavt stoffskifte.
    Blodprøvene viser da høy TSH og lav fT4 - som for den mer vanlige kjertelbetennelsen - den som årsakes av anti-TPO.

Det er noen som har begge antistofftyper, men hvis din TRAS-måling reflekterer 0,8 er denne negativ etter de kriterier måleutsyrets fabrikant opplyser.
    Det er likevel noen som kan ha effekt av TRAS-anistoffer på lavere nivåer enn 1.
    Hvor lavt vet jeg ikke - håper noen kan svare deg Leya.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard Sv: Litt om meg og mitt....

Fant en boks med liothyronin liggende og begynte i dag å ta en liten dose med det i tillegg til levaxin, så nå er det bare å vente å se om det gir en god virkning fremover..

Skal også forsøke å finne en lege i Kongsberg i og med at jeg har flyttet dit, men akk så vanskelig når jeg ikke har noe peiling på om de vet noe om stoffskifte...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard Sv: Litt om meg og mitt....

Lenge siden sist nå ser jeg så jeg kommer med en liten oppdatering, mye for min egen skyld, var faktisk veldig greit å gå igjennom tråden og se hvordan formen har svingt

Jeg har fortsatt ikke klart å bytte fastlege, så jeg må innrømme at jeg ikke er så ofte og tar prøver som jeg kanskje burde.... Formen er vesentlig bedre enn det den var tidligere i sommer, nå tar jeg 200mg levaxin hver dag og har helt glemt å øke dosen som jeg tenkte.. Har også vært mye flinkere til å ta d-vitaminen min, mulig det hjelper også.

Vekta derimot kan jeg ikke skryte av.. Gikk jo ned nesten 30kg, men 25kg snek seg på igjen omtrent over natta
    Etter å ha lest om Sivcath og hennes store forandring, så skal jeg nå opereres i februar for overvekten. Både gruer og gleder meg, men skjønner at dette kanskje er siste muligheten jeg har for å klare å nå en vekt under 100 igjen.

Sitter nå og prøver å finne meg en lege her i Kongsberg, men sliter med det at jeg ikke vet om en som er flink med stoffskiftet, etter februar må det jo også være en som er flink til å følge opp alt av vitaminer og mineraler som jeg kan få mangler på i tillegg... Jeg får nå bare prøve å bytte lege, liker jeg h*n ikke, så melder jeg meg ut og bruker privat, det har jeg gjort før...

Kan ikke klage så mye på formen egentlig, den er så der, dagene går ganske bra og ikke er jeg for sliten heller, men det skal ikke mye til før jeg blir slått i bakken (kanskje enda en grunn til å prøve å øke dosen med Levaxin littebitt..)
    Må si 2011 starter i rakettfart for min del, ikke bare skal jeg minske magemålet, men legen har endelig funnet ut hvorfor jeg snorker så inn i h**** ille! Etter å ha tatt CT av nese og bihuler, fant de ut at jeg har en ekstrem skev neseskillevegg som er årsaken og jeg skal inn til preoperasjons undersøkelse 19 januar, kanskje det blir levelig å sove ved siden av meg igjen om ikke så lenge? Gleder meg ikke spesielt til den operasjonen, men det skal jaggu bli godt å få sove en natt igjennom uten noen som dulter en i sida og sier "du snorker" 100 ganger.... Huff, er jo værre for den som ligger ved sida, selv om jeg både hører det selv og våkner av det noen ganger...

Fast jobb har jeg også fått meg, var vikar her jeg er nå fra Mai og ble fast ansatt 1. oktober og jeg er kjempefornøyd! En super arbeidsplass og kollegaer, kunne ikke fått det bedre faktisk
    "Alle" de nærmeste rundt meg her på jobben har fått vite hva jeg skal igjennom i februar og jeg får bare masse positive tilbakemeldinger og de støtter meg 110%

Huff, jeg får nesten slutte, sitter på jobb og burde få gjort noe annet enn å surfe rundt på nettet selv om det er stille

Ønsker dere alle en fortsatt god jul og ett riktig godt nytt år!!!

Side 17 av 17 Først 1234567891011121314151617

Lignende tråder

1. Litt om meg og mitt. Jeg har hatt lavt stoffskifte i mange år.
    Av Bellissimo i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 10-10-09, 12:12
  2. Håper noen kan hjelpe meg litt...veksler stoffskiftet mitt??
    Av Marina73 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 03-04-08, 19:55
  3. lurer litt på stoffskiftet mitt
    Av evius i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 01-05-07, 20:36
  4. Litt om meg og mitt....
    Av Leya i forumet Presentasjoner
    Svar: 24
    Siste melding: 25-04-07, 17:33
  5. Ny i forumet. Litt om mitt sykdomsforløp...
    Av Thyr i forumet Presentasjoner
    Svar: 6
    Siste melding: 04-05-06, 22:32

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn