Viser søkeresultater 1 til 10 av 403
Hybrid View
-
28-09-10, 16:45 #1
Sv: Diagnosen lavt stoffskifte i januar 2010
At jeg jobber kan se fint og imponerer kanskje arbeidsministeren - men det er ikke annet enn dumt!!! å jobbe slik jeg er nå....
Jeg har så lite sykepengeret opptjent igjen at jeg dessverre ikke har noe valg, så lenge jeg står på beina må jeg. (Bortsett fra arbeidsgiverperiode og egenmeldinger som jeg må ty til innimellom) når jeg ikke kommer meg opp av senga om morgenen må jeg bare klare å komme meg igjennom på ett eller annet vis frem til nyttår for å klare full opptjening av sykepenger igjen - slik at jeg kan "få lov til" å være syk uten å miste penger eller jobben for den saks skyld.
Det gikk så hardt utover rettighetene jeg hadde opptjent med feilmedisinering, sykehusinnleggelse og alskens problemer tidligere da jeg brukte over et halvt år på å komme meg igjen. Selv om jeg jobbet gradert hele perioden bortsett fra 1,5 mnd. får jeg ikke noe igjen for det nå.Det er forsåvidt ingen nyhet og slik er systemet, men det øker iallefall ikke motivasjonen for å forsøke å jobbe så mye jeg klarer neste gang....
Det gikk så bra en periode fra tidlig sommer til slutten av august at både jeg og legen trodde dette skulle gå fint så derfor søkte vi ikke NAV om noen ytelser/arbeidsavklaring etc. Nå er det for tett innpå maxdato til at søknaden i det hele tatt vil bli behandlet før jeg står uten lønn/sykepenger - så det er ikke imponerende og et utslag av spesielt "god holdning"- kun ett utslag av velferdspolitikken som føres..
H:-)
-
28-09-10, 17:18 #2
Ok, det forklarer saken. Høres ikke gøy ut, rexxy69!! Stivbente regler..... Jeg har selv min første sykemelding nå. Planen er at jeg nå er sykemeldt en periode til jeg blir bra. Men jeg ser jo at med stoffskifte problemer så er ting veldig variabelt, og det bekymrer meg!! Man kan bli bra, for så å bli dårlig igjen innen ganske kort tid. Akkurat nå ser jeg ikke helt for meg at jeg kan jobbe 100% og tut og kjør om noen få mnd. Tror binyrene er en ganske stor utfordring for min del. Hvorfor har du blitt dårlig igjen etter en fin forsommer og august- underdosert antar jeg?
-
28-09-10, 17:28 #3
Jeg kan dessverre bare gi deg rett at det er slik det funker.
Og blir du bedre på tyroide hormoner, får du pent betale for din gjennvunnende arbeidsevne selv.
Om det er noe igjen, og om ikke er somlet så jævlig at er er for sent da........
Betale vil du likevel for en bedret helsesituasjon.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
28-09-10, 18:37 #4
Angående økte antistoffer; jeg kom på nå at jeg begynte å ta jod tilskudd for noen uker siden- som en del av "trace minerals" mix fra Now Foods. Leser på STTM at jodtilskudd kan øke antistoffene. Nå skal jeg kutte ut det og se om det hjelper.....
Ellers er det mye motstigende teorier ute å går når det gjelder hva som kan øke antistoffene. STTM mener at høy nok naturlig tyroid dose vil senke antistoffene. Har imidlertid lest et par steder at tyroid fra gris vil øke antistoffene. Ikke lett å vite.... Men for min egen del er det likevel interessant å følge med på dette, siden det er påtagelig at antistoffene har økt så mye de siste fire ukene. Det må jo skyldes enten overgangen til bare Erfa, eller at jeg har begynt å ta jod. Begge deler skjedde ca på likt.
Til Gunnda og Kevlin; takk for svar fra dere før i dag. Gunnda; hos deg virker deg som om kortisoltilskudd er "synderen", hvilket kan stemme overens med rexxy69s erfaringer. Kevlin; det fungerer tydeligvis fint for deg med så høy ft3? Fint å se at det går an. Takk for innspill.
-
28-09-10, 19:49 #5
Slenger meg på angående antistoffer etc. Min anti-tpo har også vært godt over 1000 (husker ikke helt , men mener den lå på rundt 1300 på det meste). Den har gått ned gradvis. For ett år siden var den 557 da gikk jeg enda på levaxin og brukte bare hc krem. Etter at jeg gikk over til Cortef og Thyroid har antistoffene fortsatt å synke. Ved siste måling var den på 204. Det er riktignok nesten et halvt år siden jeg testet anti-tpo nå, så sikkert på tide og ta en sjekk til neste legetime.
Jeg bruker osgå melatonin, har gjort det i snart ett år. Har variert dosen, men har brukt fra 4-6 mg.
Lignende tråder
-
Har nettopp fått diagnosen Lavt stoffskifte
Av Atina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 29Siste melding: 04-08-10, 20:35 -
Januar 2010. Er det tomt for ERFA thyroid?
Av knokkel i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 8Siste melding: 02-02-10, 13:01 -
Diagnosen
Av Elis@beth i forumet Lavt stoffskifteSvar: 19Siste melding: 26-08-07, 21:30

Svar med sitat

Bokmerker