Hei! Takk for svar Hrstad og Jeanette!

Jeanette; Litt forrvirrende men prøvesvarene fra midten av aug, der ft8 var 8, var tatt på Aker, og der er ref. annerledes (8-20). Så ft4 har i realiteten bare steget en enhet over nederste referanse (nå er den 12, men nederste ref. på Ullevål er 11).

Men greit nok- det er ikke noe mer enn blodprøvesvar. Er likevel litt spent på resultatene hver gang de kommer.

Hrstad: Jeg hadde brukt hc i tre uker (fra slutten av juli) da jeg tok prøvene i midten av aug. Anti tpo hadde da steget fra 120 (mai) til 200 (august), så det var ikke så mye. Den store stigningen har kommet når jeg kuttet ut Levaxin samt har økt på med Erfa dosen. Det kan jo ha noe med hc også å gjøre, men da har den virkningen kommet gradvis isåfall. Jeg bruker ikke melatonin forresten. Går på 20 hc pr dag. Håper formen din kommer seg. Holder du også på med doseøkning siden du har lave verdier?

PS Aker og Ullevål har vel ikke samme ft4 skalaer? I følge mine utskrifter har som sagt Aker 8-20 mens Ullevål har 11-23. Prøvene ble faktisk sendt både til Aker og til Ullevål for å sammenlikne, men Ullevål er mye raskere (tar 1-2 dager), mens Aker tar opptil to uker før svar foreligger.

B:-)