Viser søkeresultater 1 til 10 av 29
Tråd: hashimoto encehalopati
Threaded View
-
14-07-10, 14:27 #12
Sv: Hashimoto's encephalopathy
Lidt nyt om lehman, omend lidt ad omveje. Lehman skrev på Netdoktor d. 29.06. i år: "fik konstateret hashimotos echohalopati sidste efterår( anti stof tal 75000 - nu 4200 ) og er i højdosis binyrebark hormon behandling vil gerne i kontakt med andre er der nogle derude. En sjælden udvikling af hashimoto efter sigende er jeg vist den eneste herhjemme - derfor prøver jeg her om der skulle være andre - vi er vist et par hundrede på verdens plan." Gitte leder fortsat efter lignende cases som hendes.
Andre har kapret tråden til at "snakke" udenom lehman's emne og først i går, d. 13. juli skriver lehman igen:
" http://www.thyroid-info.com/articles...phalopathy.htm
Hej. tak for svarene - som det ses af ovenstående link er det en sjælden udvikling af hashimoto hvor antistofferne angriber neuronerne i hjernen. Pt hvor anti er i aftag kan man sige at pt har jeg alm hashimoto - stiger tallet er det enchohalopatien der går igang.
Prednison er den kendte behandling - man får høje doser mhb. på at slå tallet ned - derefter langsom nedtrapning m.b.h på at stabilisere - så op igen hvis tallet stiger. Som det ses er det forbundet med fare så u.t tør ikke eksperimentere - var medlem af en amerikansk hjemmeside som dels var fyldt op med mange som mente de havde sygdommen - dels mange som selvmedicinerede sig med alt muligt.
Mine undersøgelser viser at vejen frem er desværre prednisionen samtidig med en behandling for lavt stofskifte.
OG JA har alle de møjbivirkninger - især mine muskler er ramt hvor der er dag uden kræfter så man skal sparke sig selv for overhovedet at komme ud af sengen.Vand alle vejne i kroppen - tyrenakke - ja jeg kunne jamre løs - har i der har været i prednision behandling prøvet det ?
Det værste er mit syn som pt er ved at rammes idet jeg er ved at udvikle stær på venstre øje samt trykket i begge øjne er for højt - igen noget man måske kan ordne senere når jeg er stabil - men det er fandme svært at holde humøret oppe.
Vægten er steget ad h til dels p.g.a binyrebarkhormonen men også fordi jeg gik fra for højt stofskifte til hashimoto (altså for lavt) så pt tæller jeg kalorier for første gang i mit liv i et forsøg på at tabe noget af det jeg kan gøre noget ved."
Ikke nemt at være det eneste tilfælde i Danmark (og Skandinavien?). Der er øjensynlig ingen andre at finde, og da slet ikke på Netdoktor.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Hashimoto's encephalopathy
Av Stina i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 21Siste melding: 07-05-13, 10:50 -
Hashimoto's og antistoffer
Av Vigdis i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 21Siste melding: 29-12-12, 19:10 -
Anti-TPO, det samme som Hashimoto???
Av Libber i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 14Siste melding: 02-08-10, 10:04 -
Hashimoto`s metafor (billede)
Av Anisa i forumet Thyroidea og kunst!Svar: 0Siste melding: 02-02-10, 12:44

Svar med sitat

Bokmerker