Viser søkeresultater 111 til 120 av 126
-
14-09-10, 15:31 #111
Sv: Damens dagbok. Mitt lave stoffskifte har 10 års jubilerium i år
Utrolig hvor direkte folk er faktist, og sånn som de stirrer. Må si jeg snart vurderer å kjøpe heldekkende burka
Da får jeg jo dekket både de ekstra kiloene og utslettet.
Har brukt A-krem og en annen vitaminkrem lenge. Bytter på. Og så er dette slik at man skal smøre minst mulig vistnok. Hadde jeg smurt meg med kortison ville det vært bra på noen dager, for så å få enda hardere utbrydd. Har drevet med slike små utrbrudd siden juni, før det nå eksploderte. Men litt krem må jeg bare smøre hvis ikke føler jeg ansiktet brenner opp. Noe jeg har tenkt selv på er sikkert at det lønner seg å få boostet opp imunnforsvaret. Så det skal jeg lese meg opp på. Noen som har noen gode tips på hva som er best for å styrke det? (helst litt kjapt?)10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok
-
14-09-10, 16:24 #112
Hej Damen

Hvordan er (var) din hud i det hele taget? Har du en sart, tynd hud? Eller er den tyk og u-elastisk? Ved skrammer eller sår - heler huden godt og hurtigt, eller langsomt og trægt? Og hvad med ardannelse? Ved ikke om du har været opereret for noget eller på anden måde har fået ar, men hvis du har - er det pæne ar eller grove, "udflydende" og/eller mørke?
Da du har haft mange hudplager siden du var lille barn, har jeg svært ved at sætte alt på, at det er hormonernes skyld altsammen. Det kunne tyde på at du kunne have et dårligt optag af svovl (eller en svovlfattig kost) og evt. lever i en permanent tilstand af underskud af svovl. Uden svovl nok - en dårlig keratin-gendannelse i overhuden > nem grobund for bakterier/svampesporer = hudinflammationer/allergiske reaktioner + svækkelse af beskyttelse mod sollyset = igen grobund for hudinflammationer/allergiske reaktioner.... og sådan kan man blive ved og ved. Svovl er mad, svovl er næring, får man for lidt af det, kan kroppens celler (her hudceller) ikke regenerere. "Svovlbade, og andre former for svovltilskud udvortes anvendes på huden ved psoriasis, eksem, skæl, follikulitis (inficeret hårsække), vorter, og pityriasis versicolor (en kronisk hudsygdom karakteriseret ved lapper af hud, som afviger fra farven fra sædvanlige hudfarve)." Endnu mere effektiv indvortes. Kilde (University of Maryland)
Derudover påvirker svovl (eller svovlmangel) et svimlende (an)tal af kroppens øvrige funktioner, hvoraf en del minder pænt om, hvad du tidligere har skrevet om div. plager... både inde og udenpå kroppen. 3 måneder med 3 g MSM dagligt og der er gode chancer for at du kan få dig en aha-oplevelse. Det er nemlig noget jeg en gang har væddet mod (du ved - "skeptiker" er mit andet navn) og... tabte (gudskelov).
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
14-09-10, 17:03 #113
Det kan godt hende du har veldig rett Anisa. Jeg oppfatter huden min som normal, har ikke tenkt så mye på det egentlig. Arrene er lyse og relativt pene, men har ikke tenkt på å sammenligne med noen. Men jeg er svært ømfintlig med lys, mye atopisk eksem i alle år og nå også denne periorial dermatitt. Men den siste tiden har huden forandret seg, kan hende det er alderen også. Den har blitt mer ruglete og porete på en måte. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men litt sånn gamlinghud om du skjønner? Hvordan får man i seg svovel til vanlig da?
Jeg skal bestille med en gang. Så der du bestilte, du bruker begge produktene deres sammen? Event. kan du anbefale produkter med samme innhold som jeg kan kjøpe på helsekost her, så jeg kommer fortere i gang.
Leste den tråden i helga, og tenkte da at det kunne vært noe for meg. Men så er det det med å få ut fingeren da. Takk for rådet Anisa!
10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok
-
14-09-10, 19:04 #114
Jeg bruger dem begge sammen - glukosamin og MSM. Men ellers er Norge fattig på MSM-forhandlere.
For ikke at afspore hele din Dagbok - har jeg svaret her: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=11121 - kære Damen.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
14-09-10, 20:26 #115
-
18-09-10, 22:21 #116
Da er MSM og glukosamin i hus. Starter opp i morgen tidlig, ser det er anbefalt å ta de på morgenen og dagen delt i to doser. Ikke om kvelden, for da kan det gå utover nattesøvnen. Står at man skal øke gradvis. Er det nødvendig Anisa? Eller kan jeg bare ta 3 gram med engang?
Huden har blitt mye bedre de siste dagene. Er sikkert antibiotikaen som virker. Kjenner den har drept endel bakterier andre steder også
Men det går seg vel til får en håpe.
-
18-09-10, 23:57 #117
-
19-09-10, 09:01 #118
Det er helt sikkert på sin plass. Hva heter det, og hvor får jeg event. kjøpt det? Får lese meg litt opp på det. Takk for tipset!
Selv om jeg er myye bedre, så kommer det fortsatt nytt utslett når det andre har tørket ut. Bruker også hydrokortison, skal ringe hudlegen å høre hvor lenge jeg kan bruke den.10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok
-
19-09-10, 11:33 #119
Jeg bruker disse:
http://www.vitaminbutiken.se/shop-by...tillskott.html
men det viktigste er at det er minst 10 milliarder bakterier i den typen du velger. Veldig dyrt i Norge (fort 400-500 kr). Disse får du under 200 kr inn i Norge tollfritt.
-
19-09-10, 12:08 #120
Hej Damen? Nattesøvnen?
Jeg har altid taget glukosamin og MSM samlet (6 tabletter) på en gang og altid om aftenen. Aldrig skyggen af indsøvningsproblemer af den grund. Faktisk har jeg aldrig før hørt om hverken at skulle "øge gradvis" eller "ikke om kvelden". Med den erfaring jeg efterhånden har samlet, kan jeg kun sige: det hele samlet om aftenen og ellers ikke skænke det en tanke i mange måneder. Ikke stresse, ikke presse, ikke vente og heller ikke "regne med noget" før kroppen responderer selv. Det kan tage et stykke tid og fordrer fred og ro, uden en alt for nøje selviagttagelse.
En lille kuriositet: har hørt fra flere modne personer, at de ca. ½ år efter opstarten af denne "coctail" er "vokset" med mellem 1½ og 2 cm.
Det har jeg også oplevet. Det var disse brokdele af mm, som bruskskiverne mellem ryghvirvlerne er blevet "tykkere" med, der lagt sammen har kompenseret for det "naturlige", aldersbetinget sammenfald af rygsøjlen.
Lignende tråder
-
Maikas dagbok
Av maika i forumet DagbokerSvar: 17Siste melding: 09-03-12, 14:12 -
Orca's dagbok
Av Orca i forumet DagbokerSvar: 10Siste melding: 17-03-11, 20:37 -
Vimselitens dagbok
Av Vimseliten i forumet DagbokerSvar: 8Siste melding: 06-02-09, 01:29 -
Depresjon eller er det stoffskifte mitt?
Av Qa i forumet DepresjonSvar: 2Siste melding: 23-10-07, 21:14 -
Lave verdier av vit. D og stoffskifte problemer
Av Shanita i forumet D-vitaminSvar: 0Siste melding: 16-10-07, 06:39

Svar med sitat
Bokmerker