Viser søkeresultater 91 til 100 av 126
-
08-09-10, 21:44 #91
Sv: Damens dagbok. Mitt lave stoffskifte har 10 års jubilerium i år
Takk, takk! En eksklusiv klubb det

Særlig en som har bidratt til at jeg har kommet hit jeg er. Uten deg n`Finn hadde jeg nok ikke prøvd Tyroid engang. Og ihvertfall ikke tatt sjangsen på å høre på min egen kropp, og stole på at det går bra. Skulle gjerne gitt deg noe for det, sender ihvertfall herved en stor virituell bukett roser og et kyss
Og for å holde formen nå, er jeg sjeleglad for å ha funnet en lege som fortstår meg. Helt utrolig at jeg har klart å finne en som er så trivelig og som faktisk setter pris på at pasienten har egne meninger om egen helse. Han sa det til meg i stad at han var så glad for pasienter som tok ansvar for egen helse.
Og så klart er jo hele dette forumet med alle sine medlemmer gull verdt! Takk for at dere stiller opp!
Og sånn til sist må jeg bare si at jeg har hatt så mange nedturer, så tør ikke helt stole på at denne oppturen varer, selv om det har vart noen måneder allerede.10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok
-
08-09-10, 21:52 #92
Du har helt rett i det. Jeg tåler helt klart den belastningen. Har vært igjennom mange fæle telefoner på vegne av noen de siste månedene, så det ville bare være barnemat. Men tror du man når frem da? Eller snakker jeg bare for døve ører? Jeg skal se ut september, er formen fortsatt bra skal jeg ringe henne. Da har jo formen vært stabil bra i 3 måneder, og det er lenge siden sist det. I tillegg var jeg jo 100% sykemeldt når jeg var hos henne, og nå jobber jeg fult. Men kjenner jeg Balder rett, må jeg vel betale for å få snakket med henne, og det vet jeg ikke helt om det er verdt. I såfall kan jeg jo kanskje sende henne et brev.

Jeg hadde jo time hos henne helt i førsten på mai, men jeg avbestilte den fordi jeg ikke hadde fulgt anvisningene hennes. Og da føltes det helt meningsløst å ha kostnader på over 1000.- for råd man ikke kom til å bruke.10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok
-
08-09-10, 22:04 #93
I så tilfelle hadde jeg valgt brevs form. Det koster ikke mye å sende det. Og vil faktisk antakelig gi større inntrykk.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
08-09-10, 22:19 #94
Takker for den Damen, veldig hyggelig.
Så kan jo jeg også si, at uten dette forumet hadde jeg heller ikke.........• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
09-09-10, 08:25 #95
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
09-09-10, 09:34 #96
Eller send mail. Jeg sender mail til legen min på Balder, til adr som står på hjemmesiden deres, og så skriver jeg attn: "legens navn" i subject- feltet. De i resepsjonen videresender da mailen til han.
Synes absolutt at du bør sende den mailen/brevet/tlf, Damen!!! Jeg skal gjøre det samme- om jeg kommer dit der du forhåpentligvis er kommet:-)
Mitt forløp ligner litt på ditt- jeg gikk også på 125 levaxin da jeg kom til Balder, og ble satt på 90 g erfa og 50 mcg levaxin. Ble som deg hypo av dette (fordi thyroid antakelig ikke er like sterkt som levaxin), men legen min nevnte til tross for dette at legeteamet der mente at jeg skulle redusere dosen min. Hallo i luken!!! Tror legen min skjønte at det ble helt aldeles for dumt. Han understreket derfor at det var den offisielle anbefalingen, men at han forstod om jeg ville gå i mot denne "på eget ansvar".
Jeg ligger lavt ennå, for jeg er langt unna go'- formen, men om eller når den kommer, så skal de få høre at en slik policy er et hån mot pasienter. For meg blir det så dumt at jeg ikke blir særlig opprørt over det en gang, jeg tenker bare "hallo". Men for "godtroende" pasienter så er policyen deres livsfarlig.Sist endret av Admin; 09-09-10 kl 10:10 Begrunnelse: http://www.sonjas-stoffskifteforum.info/showthread.php?t=10661
-
09-09-10, 11:37 #97
Ok. Da skal jeg sette med ned å prøve å formulere et saklig passe krasst brev/mail. Skal finne frem alle papirene fra Balder, inkludert det jeg har betalt for deres tjenester og hva jeg har fått igjen for det. Jeg gikk jo tross alt der inne i nesten 6 måneder, mener jeg å huske. Og bedringen de siste 3 etter at jeg gjorde som jeg ville uten å spørre noen er 1000 ganger bedre enn hva de klarte å oppnå. Det jeg ikke forstår med de er at de er villige til å være "eksperimentelle" (hvis man kan kalle det det), men er ikke villige til å gi nok medisin. Det er for meg en gåte.
Og hvis jeg får svar, skal jeg poste både mitt og deres svar.10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok
-
10-09-10, 13:57 #98
Idag har utbruddet i ansiktet (perioral dermatitis, på engelsk) blitt enda verre, og er på høyde med de verste bildene jeg finner på nettet
. Har holdt meg innedørs i dag, føles ikke noe særlig å gå ute blant folk med et veldig hovent og rødt ansikt. Det er nok egentlig ikke hovent, men det føles veldig slik siden øynene har blitt hardere angrepet. Har sittet å lest på engelske og amerikanske sider om hudsykdommen i dag, og det er i grunn ikke så oppløftende. Det kan visstnok ta flere uker før jeg kan forvente bedring, selv om jeg nå går på antibiotika. Håper virkelig det snart blir mindre rødt i det minste... Beklager sutringen, det er jo egentlig ikke noen alvorlig tilstand og egentlig er jeg ikke så forfengelig, men... dette er faktisk svært ubehagelig. Hadde det nå bare vært på et annet sted enn ansiktet, og så brenner det konstant. Og siden jeg har blitt behandlet med kortison siden legen først trodde det var noe annet, kan jeg forvente at jeg får enda mer oppblussing før det kanskje blir bedre. (er ikke legen sin skyld, det er vanlig prosedyre og ikke rart med tanke på all eksemen jeg har hatt tidligere)
I tillegg til kortisonbruk så kan faktisk fluor gjøre at det blusser opp. Så har skiftet tannkrem. Og mye candida kunne visst også være en faktor. Mener jeg har lest noe om candida her inne, så skal søke det opp. Kanskje det er noen faktorer jeg kan påvirke der. Ellers så står det at forskerne mistenker det kan ha noe med hormonballansen og gjøre, og det er jo ikke akkurat overaskende. Har jo helt sikkert vært store forandringer for kroppen min det siste året.10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok
-
10-09-10, 14:22 #99
Huff da. Tror du rett og slett trenger en klem jeg...
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
10-09-10, 15:10 #100
Har du vært hos hudlege med hudproblemet ditt? Jeg fikk god hjelp hos en dyktig hudlege i sommer, det var riktignok alminnelig eksem. Men de har ofte andre remedier enn det fastlegene ordinerer. Hos den legen jeg var hos kunne jeg også få lysbehandling om det trengtes, hun holder til i Oslo. Om du vil ha navnet hennes er det Maya Tigalonova, Oslo Hudklinikk. Hun har undervist alle de andre legene som jobber med hud i Norge, hun har ord på seg for å være bra. Vanlig spesialisttakst, ikke dyr privatlege

Lykke til
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Maikas dagbok
Av maika i forumet DagbokerSvar: 17Siste melding: 09-03-12, 14:12 -
Orca's dagbok
Av Orca i forumet DagbokerSvar: 10Siste melding: 17-03-11, 20:37 -
Vimselitens dagbok
Av Vimseliten i forumet DagbokerSvar: 8Siste melding: 06-02-09, 01:29 -
Depresjon eller er det stoffskifte mitt?
Av Qa i forumet DepresjonSvar: 2Siste melding: 23-10-07, 21:14 -
Lave verdier av vit. D og stoffskifte problemer
Av Shanita i forumet D-vitaminSvar: 0Siste melding: 16-10-07, 06:39
Svar med sitat

Bokmerker