Viser søkeresultater 1 til 10 av 90

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Lavt stoffskifte uten antistoffer

Det kan være et høydosefenomen at morgenkortisolet er for høyt.
    Hvordan tror du det vil virke å kutte ut kl.12-dosen og fortsette på 2,5 altså ?
    Ofte trenger man litt lavere dose etter å ha gått på den en stund.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2008
    Meldinger
    68

Kan godt tenkes det er slik. Har jobbet mye dosen rundt 3G. Litt over, litt under. Jeg tror også at pgt at jeg i lange tider gar slitt med lavt blodsukker vil dette øke produksjonen av cortisol. Det som var spennende er at mine binyrer var helt utslitt og gikk på en kjempesmell etter tilskudd av T4 og T3. Jeg måtte derfor i en periode gå på Cortef. (9 mnd på Cortef) Sluttet etterhvert med dette da jeg følte at binyrene klarte å henge med. Det er nå 9 måneder siden.

Skal få lagt inn test resutater her når jeg skjønner hvordan jeg legger inn bilder.
    Hilsen Persa - Erfa bruker. Les mer: Lavt stoffskifte uten antistoffer

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Lavt stoffskifte uten antistoffer

Sitat Opprinnelig skrevet av Persa Vis post
    Hei igjen,
    Takk for omtanken. Jeg er fremdeles en flittig leser av forumet selv om jeg ikke poster innlegg. Har stort sett hatt det greit etter overgangen til ERFA. Har jobbet mye med å finne riktig dose. Har funnet at den beste dosen for meg er 2,5G om morgenen og 0,5G kl 12. har akkurat for svar på test fra Scandlab på døgnurin T3 og T4 + Cortisol. T3/T$ ligger midt i referanse området men jeg har for høye verdier av cortisol på morgenen og kl 12. De 2 andre kl 16 og 23 er normale. (går ikke på Cortef eller andre steroider)
    Tror hoved problemet er at jeg sliter med lavt blodsukker.
    Tak for gode nyheder, Persa. Lavt blodsukker kan være en "binyre-relateret-rest-problem". Du kan bedst tøjle et lavt blodsukker med kosthold: færre hurtige kulhydrater og helt væk med sukker. Du kan evt. prøve at se på tråden Bogen om Lavt blodsukker (Hypoglykæmi) og ellers forsøge at justere kostholdet i retning af det lavt glykæmiske

Skal få lagt inn test resutater her når jeg skjønner hvordan jeg legger inn bilder.
    Du kan evt. hoste dine billeder på http://www.imageshack.us og poster du linket i indlægget - vil billedet komme frem som f.eks. hos Ruth Roland her på forummet.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2008
    Meldinger
    68

Har fått siste test resultater fra Scandlab. Kommentar?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Så vil jeg vel trekke mine antagelser.
    For meg ser dosen heller ut til å være for lav i følge døgnutskillelsen.

Men husk - døgnmålinger varier også litt fra døgn til døgn.
    Jeg syns jo som før at en må prøve seg fram for å finne sin dose - så forslår vel denne analysen at dosen kan være høyere enn den er.
    Om jeg forstår den rett.
    Håper noen kan verifisere eller rette dette.

Om dosen er fersk (alt er relativt) kan det jo være den har et potesiale til bedring.
    Min tanke med for høy dose var at nattlige stoffskiftesysler var for aktive og laget for mye morgenkortisol.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2008
    Meldinger
    68

Hva mener du Anisa med at lavt blodsukker er "binyre-relateret-rest-problem"?
    Betyr dette at binyerene mine er på bedringens vei?
    Etter en lang periode med prøving og tilpasning av Erfa dosen har nå binyrene mine kommet i gang merker jeg. Jeg har nå gått ned til 2,5G (60+60+30 på morgenen) og føler at dette er den optimale dose.

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Hva mener du Anisa med at lavt blodsukker er "binyre-relateret-rest-problem"?
    Betyr dette at binyerene mine er på bedringens vei?
    Etter en lang periode med prøving og tilpasning av Erfa dosen har nå binyrene mine kommet i gang merker jeg. Jeg har nå gått ned til 2,5G (60+60+30 på morgenen) og føler at dette er den optimale dose.
    Lavt blodsukker er typisk symptom på svake/trette binyrer. Noe jeg selv plages mye av. Mine binyrer er nok i ulik form på ulike dager. På dårlige dager er også blodsukkeret mitt veldig lavt og ganske ustabilt. Henger tett sammen, er min erfaring.

Flott at du har blitt så mye bedre, lurte på hvordan det gikk med deg.

Lignende tråder

1. lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
    Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 17
    Siste melding: 26-05-10, 13:09
  2. Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
    Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 47
    Siste melding: 30-10-09, 20:53
  3. Svar: 0
    Siste melding: 14-10-09, 19:31
  4. stor skjoldbukskjertel uten stoffskifte
    Av CRYSTAL i forumet Diverse relatert til helse og sykdom
    Svar: 10
    Siste melding: 31-01-07, 17:10
  5. Svar: 13
    Siste melding: 27-10-06, 20:28

Bokmerker