Side 8 av 9 Først 123456789 Siste
Viser søkeresultater 71 til 80 av 90
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Standard Sv: Dosering Armour

Jo, takk for lykkeønskning. Akkurat nå føles det ikke så gøy å være unik. Skulle ønske at det fantes en mal som passet for alle...
    Har vel kommet fram til at det som plager meg nå mest sannsynlig er real underdosering. Har fått tilbake symptomer som jeg hadde da jeg var ordentlig underdosert (som vondt i beinet, hengekinn og prikking i hendene). Men nå har jeg økt litt de siste dagene, og da håper jeg det skal bli litt bedre. Tør ikke øke for mye pga de berømmelige binyrene mine.
    Håper jeg i senere kan tenkte tilbake på høsten 09 som "justeringshøsten" før alt ble så veldig mye bedre... Det er vel bare å være tålmodig

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Dosering Armour

Der kan jeg jo være enig med deg.
    Har du symptomer, så har du for lav dose........
    Dosen oppgitt i forrige innlegg synes også for lav for meg iallfall. (Jeg bruker 3,25G)
    Regn med at den endelige dosen som et utgangspunkt ender på 3Grain, og ta det sakte pent når dosen nærmer seg.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2008
    Meldinger
    68

Standard Lavt stoffskifte uten antistoffer

heisan,

Det er vel mange eller ihvertfall flere som er i samme båt som meg. Masse problemer i mange og grenseland lavt stoffskifte uten antistoffer. Jeg valgte tilslutt sammen med lege å prøve
    - levaxin, fungerte dårlig
    - Armour gammel type, fungerte og ble bedre
    - Armour ny type, fungerte dårlig
    - Erfa, fungerer bedre og har bedring igjen

Min morgen temp har kommet seg fra 36 +-0,2 og dagtemp fra 36,6 +-0,3.

Jeg er nå oppe på 3 3/4G med Erfa og kjenner fremdeles at jeg til tider er kald med flere symptomer men mye bedre enn med nye Armour. Spørsmålet jeg lurer på er om denne dosen + at jeg fremdels mangler litt er en bekreftelse på at jeg har stoffskifteproblemer. Når man aldri har fått diagnose lurer man jo om man egnentlig trengte medisin i utgangspunktet.

Hvis jeg ikke hadde trengt medisin, ville jeg klart å komme meg opp på denne dosen?
    Hilsen Persa - Erfa bruker. Les mer: Lavt stoffskifte uten antistoffer

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Lavt stoffskifte uten antistoffer

Sitat Opprinnelig skrevet av Persa Vis post
    Spørsmålet jeg lurer på er om denne dosen + at jeg fremdels mangler litt er en bekreftelse på at jeg har stoffskifteproblemer. Når man aldri har fått diagnose lurer man jo om man egentlig trengte medisin i utgangspunktet. Hvis jeg ikke hadde trengt medisin, ville jeg klart å komme meg opp på denne dosen?
    Jamen Persa, hvilken anden bekræftelse er bedre, end dine egne tal fra det første indlæg i her tråden (se kopieret nedunder)? FT4 på kun 11 og TSH på 3,8 (and counting) er altså ikke tegn på et sundt stofskifte, hvis man spørger mig.
    Sitat Opprinnelig skrevet av Persa Vis post
    Etter mange år med masse symptomer har jeg nå fått bekreftet grenseverdier på lavt stoffskifte. Har ikke alle prøve svarene men fikk vite dette: F4 = 11 og TSH = 3.8. Etter å ha lest en del her skjønner jeg at jeg trenger alle prøvene.
    Du ville ikke kunne leve et liv med de overdoseringssymptomer, som 3 3/4 G Thyroid ville give, hvis kroppen ikke havde behov for det, vel? Hvorfor er du kommet i tvivl lige netop nu? I min bog bør du (og jeg selv) være hyllende glad for at vi ikke (i tillæg) har autoimmun reaktion mod skjoldbruskkirtlen. Det ville komplicere alting langt mere end tilfældet er, mener jeg.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2008
    Meldinger
    68

Standard Sv: Lavt stoffskifte uten antistoffer

Det er dårlige dager hvor jeg blir i tvil om jeg valgte riktig når jeg krevde medisin. Jeg hadde ikke noe valg men tenker at jeg kunne ikke klart så mye som 3 3/4G hvis kroppen ikke trengte det. Jeg brukte som sagt 15 år på komme til det punktet hvor jeg krevde medisin. Jeg har nå byttet til Erfa da jeg synes nye Armour ikke fungerte. Jeg bruker i tillegg Cortef og tenker ofte at kanskje var det binyrere som var problemet hele tiden. Ikke vet jeg. Føler meg ihvertfall ikke overdosert med 3 3/4G. Har fremdeles ikke hvilepuls (sitter rolig)puls over 65. Før hadde jeg veldig lav puls, så lav at jeg følte hjertet måtte anstrenge seg for å pumpe blod.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Jeg har jo antistoffer, altså Hashimotos, men er nå på samme dosering som deg, Persa. 3,75 grain. Og kjenner nå at hender og føtter begynner å bli varme. Vinterdyna kjennes varm ut. Jeg har tidligere ligget med ullteppe over tykk dundyne, pluss flannelslaken.. Jeg kjenner meg mer i balanse, på alle måter. Fysisk og psykisk. Jeg synes ikke du skal kaste bort tida på å lure å om du trenger medisinen, som Anisa sier, du hadde ikke klart den dosen der om du ikke trengte den! jeg bruker nå 27,5 mg Cortef. Og verden kjennes god ut. Selv om energinivået fortsatt er lavt. Så er det en gå-på-styrke som er komme ttilbake. Den var ikke der på samme måte sa jeg var lavt dosert. Får litt Pippi-Langstrømpe følelse innimellom, alstå følelse av å være sterk og mestre, og den er god å ha! Så jeg kjenner at jeg er på rett vei nå. Og det nyter jeg!
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Question Sv: Lavt stoffskifte uten antistoffer

Kære Persa Når den grønne "lampe" nederst til venstre under dine indlæg "lyser", betyder det at du er logget på forummet. Jeg mener helt bestemt at jeg så denne "grønne" flere gange på det sidste og da her vender de fleste tilbage når de ikke har det godt (nok), kommer tankerne. Hvordan går det med dig?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2008
    Meldinger
    68

Hei igjen,
    Takk for omtanken. Jeg er fremdeles en flittig leser av forumet selv om jeg ikke poster innlegg. Har stort sett hatt det greit etter overgangen til ERFA. Har jobbet mye med å finne riktig dose. Har funnet at den beste dosen for meg er 2,5G om morgenen og 0,5G kl 12. har akkurat for svar på test fra Scandlab på døgnurin T3 og T4 + Cortisol. T3/T$ ligger midt i referanse området men jeg har for høye verdier av cortiol på morgenen og kl 12. De 2 andre kl 16 og 23 er normale. (går ikke på Cortef eller andre steroider)
    Tror hoved problemet er at jeg sliter med lavt blodsukker.

Kommer tilbake til test resultater.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Det kan være et høydosefenomen at morgenkortisolet er for høyt.
    Hvordan tror du det vil virke å kutte ut kl.12-dosen og fortsette på 2,5 altså ?
    Ofte trenger man litt lavere dose etter å ha gått på den en stund.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2008
    Meldinger
    68

Kan godt tenkes det er slik. Har jobbet mye dosen rundt 3G. Litt over, litt under. Jeg tror også at pgt at jeg i lange tider gar slitt med lavt blodsukker vil dette øke produksjonen av cortisol. Det som var spennende er at mine binyrer var helt utslitt og gikk på en kjempesmell etter tilskudd av T4 og T3. Jeg måtte derfor i en periode gå på Cortef. (9 mnd på Cortef) Sluttet etterhvert med dette da jeg følte at binyrene klarte å henge med. Det er nå 9 måneder siden.

Skal få lagt inn test resutater her når jeg skjønner hvordan jeg legger inn bilder.

Side 8 av 9 Først 123456789 Siste

Lignende tråder

1. lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
    Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 17
    Siste melding: 26-05-10, 13:09
  2. Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
    Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 47
    Siste melding: 30-10-09, 20:53
  3. Svar: 0
    Siste melding: 14-10-09, 19:31
  4. stor skjoldbukskjertel uten stoffskifte
    Av CRYSTAL i forumet Diverse relatert til helse og sykdom
    Svar: 10
    Siste melding: 31-01-07, 17:10
  5. Svar: 13
    Siste melding: 27-10-06, 20:28

Bokmerker