Viser søkeresultater 1 til 10 av 403
Threaded View
-
27-08-10, 21:56 #11
Sv: Diagnosen lavt stoffskifte i januar 2010
Du glemmer ikke antistoffene dine opp i alt sammen her da? Hvordan ser anti-Tpoen din ut nå, eller er ikke den målt igjen? Om den er kraftid redusert eller gått opp vil jo det kunne gi en pekepinn på om kan du kan ha ett antistoffangrep på gang som gir utslag på de andre prøvene. Vet du spiser mye tilskudd av mange slag men vet du hva som trigger antistoffene dine? Viktig å legge til og trekke fra de riktige tingene - ikke bare litt av alt, det kan gjøre vondt værre.
I tillegg får disse prøvene dine meg til å tenke hypofyse. Dersom hypofysen ikke fungerer som den skal, kan den ikke produsere tilstrekkelige mengder av TSH for å stimulere skjoldkjertel. (For du har noe restfunksjon i kjertelen mener jeg å huske - den er ikke helt dø?) En årsak kan være at binyrenes kortisolproduksjon er forstyrret (for mye eller lite kortisol) og dermed ikke gir korrekt informasjon til hypofysen. (Tilskudd av HC?) Regner vel egentlig ikke med at noen (les leger) har sjekket at hypofysen din fungerer som den skal - de bruker ikke gjør det. Konvensjonell behandling ville jo uansett vært den samme.
Og så er det lett å falle i fella å gjøre for mye på en gang uten tolvmodighet til å ta små skritt om gangen og la kroppen få tid til å bearbeide det man tilsetter for å se på effekten før man tilsetter mer, andre ting, eller gjør endringer. Og da er man fullstendig lost, og helt på egenhånd. Blodprøver kommer ut med resultater man ikke forventer eller formen blir dårligere uten at man kan sette fingeren på hva som kan ha forårsaket svingningene.
Så har vi lett for å glemme at også "friske" har gode og dårligere dager uten å tro at nå er det "noe på gang" fordi vi er så opptatt av å kjenne etter. Naturlig nok siden vi er avhengige av å kjenne kropens signaler bedre enn "friske" spesielt når vi selvmedisinerer. Da er jo det vi kjenner viktigere enn all verdens prøvesvar.
Jeg tror imidlertid det er småfarlig å "lete" etter et nytt hormon eller kosttilskudd hver gang man kjenner seg i litt dårligere form. Kroppen både fysisk og psykisk skal forholde seg til og ta seg av alt sammen - og det kan bli for mye prøving og feiling på en gang. Vi kan si mye rart om leger og "klage" over deres forsiktighet spesielt kanskje med å skrive ut hormoner av ulike typer, men vi skal uansett ikke glemme at hormoner faktisk er kraftige saker!
Håper du finner ut av det, men vær litt forsiktig da! Blir litt bekymret for deg når jeg leser om alt du kjøper og prøver på en gang.
H:-)
Lignende tråder
-
Har nettopp fått diagnosen Lavt stoffskifte
Av Atina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 29Siste melding: 04-08-10, 20:35 -
Januar 2010. Er det tomt for ERFA thyroid?
Av knokkel i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 8Siste melding: 02-02-10, 13:01 -
Diagnosen
Av Elis@beth i forumet Lavt stoffskifteSvar: 19Siste melding: 26-08-07, 21:30

Svar med sitat

Bokmerker