Viser søkeresultater 1 til 10 av 403
Threaded View
-
27-08-10, 18:05 #11
Sv: Diagnosen lavt stoffskifte i januar 2010
Hei Berit!

Ja, det er fryktelig vanskelig....
Regner med at jeg har nogenlunde de samme tallene, og jeg blir værre og værre jo lengre uti uka jeg kommer. Gleder meg til ora adren kommer i posten... Det er vanskelig syns jeg, å finne ut av, om man føler seg overdosert pga lave binyreverdier, om man har for høy t3 (men for lav ft4) eller om man faktisk får i seg for mye stoffskiftehormoner.. Noen sier at man må redusere når man får kortisol via tabletter fordi man da får en bedre pekepinn på hvor mye thyroideahormoner man bør bruke. Det er også mange som opplever at "overdoseringssymptomer" forsvinner når kroppen får vent seg til thyroiden en stund...
Altså; man er egentlig ikke overdosert.. Også er man redd for å ytterligere slite binyrene med t3...
...osv osv....
Dr.Lam sier jo dette: (Om Armour) The common starting dose is 90 mg cut in half and taken one half after dinner and the other half after breakfast. Repeat blood test should be performed after one month and dosage adjusted accordingly to maintain TSH under 0.5. Free T3 and Free T4 should be maintained above the median but below the upper end of the laboratory normal reference range.
Så ut i fra dette kan du jo absolutt øke, men dette er jo teorien da
Og ft4 tyder jo absolutt på at du må øke... Men det kan jo hende du har trengt å redusere en stund også pga binyrer, at det bare var ok?
Lykke til da!
Lignende tråder
-
Har nettopp fått diagnosen Lavt stoffskifte
Av Atina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 29Siste melding: 04-08-10, 20:35 -
Januar 2010. Er det tomt for ERFA thyroid?
Av knokkel i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 8Siste melding: 02-02-10, 13:01 -
Diagnosen
Av Elis@beth i forumet Lavt stoffskifteSvar: 19Siste melding: 26-08-07, 21:30

Andrè Bjerke.
Svar med sitat

Bokmerker