Sitat Opprinnelig skrevet av Carro Vis post
Han er en bra lege ellers, men akuratt kolesterol har han ikke peiling på. Jeg har ikke engang totalkolesterol over referanse området og alikevel vill han jeg skal ta 80 mg pr. dag!!
Men det har jeg aldrig gjort da, jeg delte de i 2. Og brukte det vel i maks 3 uker - fyllte på med q10 etterpå som jeg har lært av deg!
Jeg kommer ikke til å gi etter for dette maset hans uansett. Nå ville han forøvrig også ha min samboer på statiner - som hadde totalkolesterol på 5,1 noe jeg ikke synes er særlig farlig. Så nå har jeg nektet han også å starte med det!
Jamen foruden alle andre bivirkninger, er muskelskader som følge af medicinering med statiner nærmest lige så helbredsskadelige som skader på hukommelsen og andre bivirkninger af statiner.... Carro. Giv din læge linket til denne undersøgelse: The muscle-specific ubiquitin ligase atrogin-1/MAFbx mediates statin-induced muscle toxicity, der beskriver nøje de enzymskader, statiner forårsager og som fører til henfald af muskel-, binde- og knoglevævævet... Og det er langt fra den eneste undersøgelse af den art... men mystisk nok, bliver den slags fri forskning ikke eksponeret nok, da dette vil jo få salget af det lort (pardon my french) til at gå ned.

Jeg har gemt denne undersøgelse i en pdf-fil og sender den gerne til dem, der sender mig deres e-post med PM. Nogen gange hjælper det bedre hvis man sender hele pakken, rub stub af sted til de uvidende.

Tænk bare.... for 40-50 år siden var kolesteroltallet på 9 heeelt fint. Mange røg tobak som skorstene. Den vigtigste grøntsag på middagstallerken var kartoffel foruden saltagurk eller syltet rødbede til stegt flæsk, brun sauce og .... Langt færre havde hypothyreose. Langt færre fik kræft. Langt færre fik artheriosklerose. Langt færre fik hjertesvigt. Langt færre fik blodprop. Langt færre fik slagtilfælde. Der var langt imellem overvægtige på gaderne og.... forekomsten af D-vitaminmangel havde ikke karakter af en folkesygdom, som det er tilfældet i vor tid.

Og jeg gider ikke høre om, at den gang levede man kortere end i dag. Så meget kortere var det ikke + se bare på alle de unge mennesker, der slider med kroniske sygdomme allerede fra barndommen, eller fra deres unge år... Kræft eller hypothyreose er i dag så langt fra "forbeholdt" de gamle.

Nu bliver vi overdynget med alskens "sundhedsråd" og forbud.... Der bliver opfundet lægemidler for alt inkl. brækkede negle og skæve øjenvippere.... Vi har så mange læger som aldrig før, og vi er syge som aldrig før.

Vores største problem er, at der nu er så mange, der lever AF sygdom, at en hurtig, enkel og effektiv sygdomsbehandling ikke længere er i samfundets interesse.... selv om politikere vræler om det modsatte!