Side 13 av 15 Først 123456789101112131415 Siste
Viser søkeresultater 121 til 130 av 143
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Standard

Ser du skriver i signaturfeltet at du har både Hashimotos og ME, og det kan jo være nok til at du sliter fra før av. Og da vil slikt som friske folk regner som trivialiteter bare komme på toppen av alt det andre og utløse nær sagt eksplosjoner hos oss som sliter fra før.
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Lena, Toten
    Meldinger
    219

Standard

Jeg er som en udetonert atombombe.. Ungene går på eggeskall rundt meg for den minste lille ting kan få meg til og eksplodere, Bare de ikke lukker døra etter seg, eller rydder vekk etter seg.
    Kjenner det bare BOBLER og sprenger i kroppen og jeg klarer ikke og holde tilbake.. må bare få det ut..

Er så lei av og ha det slik. Syns så synd på sambo og unga for det er ikke alltid de fortjener kjeften jeg slenger ut..

Vil tilbake til meg selv igjen...

Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    12

Standard

jeg føler med deg. når det koker som verst går jeg ut, jeg lar det aldri gå utover kone og barn, vel, de føler vel at jeg er irritert og sur desverre, men i værste formen går jeg.
    samfunnet er mot vold, men historisk sett er krig og vold en meget stor del av mennesket. jeg elsker å sloss. det er den beste medisin spør du meg. og tro meg hvis man leter finner man likesinnede. mange vil nok finne dette støtende, men heller et gammaldags basketak enn at familien må gå på eggeskall. mitt første delmål er å begynne å trene boksing, men levaxinen har ikke begynt å virke enda,(2mnd nå) klarer jeg å få overskudd til å trene, blir kvitt sosiale sperrer og frykten for å forplikte meg til å møte et bestemt sted til en bestemt tid, så er jeg fornøyd. tør ikke håpe på mer.
    Lost in space...and time

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    51
    Meldinger
    205

Standard

Kjenner meg igjen med at lunta er litt vel kort! Henger kanskje sammen med både stoffskiftet og ikke minst ME? Husk at du akkurat har tatt ditt livs lengste maraton- en fødsel! Si ifra når du finner noe som kan hjelpe på "sinnet" !!
    Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
    Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Tor
    Mindre sensitive mot lyder når du har lite kalsium? Kult, da skal jeg ta kalsium og kanskje bli mindre sensitiv. dette viste jeg ikke.
    Det er egentlig det samme som jernmangel + lydømfintlighet og kramper som kjennetegner kalsium-mangel, det er ikke moro..

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    287

Standard

Hei Grynet
    begynte dette sinnet etter at du fødte gutten din, eller var du slik før også? Hvis det begynte etter fødselen, så kan jo en (lett?) fødselsdepresjon gi seg slike utslag, også. Du er jo i en periode av livet hvor kroppen har gjennomgått og fortsatt gjennomgår hormonforandringer. Når du på toppen av dette har Hypothyreose og ME, så gjør ikke det saken lettere. Har du sjekket stoffskiftet ditt etter fødselen? Kanskje du er underdosert?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Lena, Toten
    Meldinger
    219

Standard

Dette har jeg hatt i lang tid nå. i allefall 2 år og det er kjempeslitsomt.. Spesielt nå da. nå er jeg så sliten at jeg bare gråter på kvelden bare samboeren sier noe til meg. Han tok seg fri fra jobben i går for å være hjemme med ungen mens jeg sov. Sover så utrolig dårlig også selv om jeg har verdens snilleste unge som sover hele natten. kl 22-0850. så kan ikke klage på det...

Hu på aker sa at litohyroninen skulle hjelpe på humøret så vi får se.

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    287

Standard

Hei Grynet
    Jeg står selv på kombinasjonsbehandling m/levaxin/Liothyronin. Synes det har virket positivt på min psyke. Er ikke så nætrtagende lenger. Håper det vil virke sånn for deg, også. Tipper at du også sliter med dårlig samvittighet og følelse av ikke å strekke til? Dette er iallfall vanlig ved kronisk sykdom. Under emnet "Diverse" har jeg lagt "Mestring ved kronisk sykdom". Det kan være verdt å lese. Skjønner har du snakket med mannen din om hvordan du har det? Er han forståelsesfull overfor sykdommen din, og får du nok avlastning?
    enkelte sykehus har mestringskurs for pasienter med hypothyreose. Jeg har nettopp gått på et slikt, og det var mye nyttig å lære der

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Lena, Toten
    Meldinger
    219

Standard begynt på litothyronin

er på min 2 dag nå med litothyronin.
    Legen sa jeg skulle ta en halv tablett. Fått resept på 20mg.
    Men etter råd fra dere så har jeg tatt en kvart tablett i tillegg til levaxinen.
    Fikk beskjed om å kutte levaxinen med 50 mg i uka. Så er spent på hvordan dette vil gå.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Bare noen synspunkter jeg har : Det er T3 som er kroppens stoffskiftehormon og T4 er lagervaren for denne. Kutter man Levaxinen så senkes fT4 verdien, tåler den det ? Og, da reduseres jo også den T3 som kommer fra Levaxindosen enda mer.
    Det må vel være omtrent som å sage av den greina en sitter på.

Størrelsen på fT4 er viktig i flere sammenheng, så denne reguleres med Levaxindosen.
    Når denne er stor nok, og det fremdeles ikke lages nok fT3, kan man spe på med Liothyronin så denne også blir passe for en.

Man bør sikkert måle både fT4 og fT3 en stund så en lærer litt om bruken - og glemme TSH. Den blir sikkert for lav og da går legen bananas.

Jeg mener men skal dosere seg så man kjenner seg bra - uansett.
    Det går fint an å underdosere seg i åresvis, men overdosere det gjør du bare en kort stund.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Side 13 av 15 Først 123456789101112131415 Siste

Lignende tråder

1. Svar: 8
    Siste melding: 26-02-08, 04:12
  2. endokrinologmøte mars 07england mm
    Av nora i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 0
    Siste melding: 17-04-07, 18:32
  3. polaråret åpnet 1.mars 07
    Av nora i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 5
    Siste melding: 01-03-07, 23:33
  4. Ingen tegn til tørr hud FØR jeg begynte på Levaxin
    Av mona? i forumet Lavt stoffskifte og hud
    Svar: 2
    Siste melding: 18-05-05, 22:06

Søkeord for denne tråden

Bokmerker