Viser søkeresultater 1 til 10 av 612
Hybrid View
-
26-04-07, 19:21 #1
nye blodprøver forstår ingen ting jeg
jeg tar nå mindre dose med Armour enn på lenge og tar medisin hver annen dag, men hva skjer? Prøvene er høyere enn sist.
Har nå T429 ( 12-22) og T3 på 24.3 ( 3,1-6,3) dette forstår jeg ingen ting av. Er i relativt god form , men trett når jeg kommer hjem fra jobb sover et par timer da.
Noen som forsår mer av dette enn jeg gjør. Må vel redusere dosen igjen sukk. Jeg blir ikke veldig energisk eller raser ned i vekt heller. :evil:
-
26-04-07, 19:51 #2
jeg ble tatt av Levaxin nå jeg.
hadde bare under halv dose av normal nå, men lå alikevel skyhøyt.
du kan ha snudd...
har du TRAS?Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
-
26-04-07, 21:02 #3
Jeg har ikke TRAS.
Kanskje jeg har snudd? Er det mulig altså. Kunne jo vært "interessant". Håper at jeg kunne kvittet meg med litt flesk i hvertfall. I morgen får jeg ringe legen og høre hva han sier.
-
26-04-07, 21:48 #4
jeg har hatt hypothyreose i 10 år og har netopp fårr diagnosen Graves som er hyperthyreose. jeg har byttet med andre ord.
den første fødselen startet elendigheten og den neste snudde alt trill rundt... kanskje jeg skal få et barn til... kanskje jeg blir frisk igjen da....
Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
-
30-04-07, 22:22 #5
I dag fikk jeg svar fra legekontoret. Nå skulle jeg ta enda mindre tabletter 1 tablett 5 ganger i uken, deretter 1/2 tablett 2 dager i uken.
Håper det går bra. Kanskje det er altfor lite og jeg blir sykemeldt og blir fet som et fleskeberg og sprenger bunaden ved prøving
Neida må prøve å tenke positivt. Jeg skal ta nye prøver om 1 1/2 til 2 måneder.
-
18-09-08, 23:14 #6
Høy T4
Det jeg skrev ble ikke lagret så prøver på ny. Jeg har tatt prøve hos legen og den var for høy 40 ( normal 24). Så tok jeg en tbl mindre etter beskjed fra legen. Da jeg tok nye prøver fordi jeg hadde følt meg uvel var tallet det samme.( jeg jobber på sykehuset og kan sjekke prøvene mine selv.) Legen sa at jeg ikke måtte endre noe, før jeg fikk beskjed, men det virker litt rart å ta like mye når jeg vet at det er like høyt som sist ikke gått ned noe. Merker ikke så m ye til det, men ser jo at det er for høyt og legen sier også det. Jeg tar 3 tbl med 1grain per tbl. Før tok jeg 4 grain. Noen som har peiling på dosering? Tror ikke legen vet så m ye om disse medisinene. Jeg veier 54 kg til orientering.
-
19-09-08, 10:15 #7
Re: Høy T4
Hei cat.
Antar at det er fritt T4 som er 40 ?
Det er jo høyt da - jeg har aldri klart å dosere meg til slike høyder.
Det er intresant for deg hvor mye fritt T3 er - noen må ha et høyt T4 lager for å lage nok stoffskiftehormoner.
Men det som virkelig er intresant er jo hvordan du har det. Har du det bra spiller det ingen rolle hva noen måleinstrumenter måler.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
20-09-08, 10:10 #8
Det gjør vel ikke noe om det er litt høyt? Så jo resultatet av å redusere i dag 1 kg opp i vekt noe jeg absolutt ikke trenger. :evil: Jeg har trent mer enn jeg pleier, og ikke spist annerledes så dette kan ikke være noe annet en tablettene. Og om jeg nå får beskjed om å gå ned enda mer da blir jeg enda feitere og det har jeg ikke lyst til, men om jeg ikke gjør som legen sier skriver han kanskje ikke ut flere resepter. Og jeg blir en vanskelig pasient.
-
20-09-08, 10:41 #9
Har du prøvd om du går ned på D-vitamin cat ?
Jeg gjør det - om ikke så mye. Jeg må opp i 40µ/dag for at det virker.
Jeg fikk hjertebank og måtte redusere Armourdosen, enda går jeg ned litt.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
20-09-08, 21:44 #10
Hvor får du tak i D vitaminer ? På apoteket og kan du kjøpe dem uten resept? Der det noen måte å finne ut hvor mye man trenger? Får prøve det ble ikke mye sol på meg i sommer pga pollenallergi så trenger sikkert litt tilskudd.
Lignende tråder
-
Nylig diagnostisert lavt stoffskifte
Av HildeM i forumet Lavt stoffskifteSvar: 56Siste melding: 01-09-10, 12:23 -
Velkomen, August
Av Delisa i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 1Siste melding: 01-08-10, 07:19 -
Foredrag Thyra dagen i Stavanger 2006
Av Anne Ma i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 17Siste melding: 29-10-06, 17:41 -
Foredrag Thyra dagen i Stavanger 2006
Av Anne Ma i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 2Siste melding: 12-08-06, 00:37

Svar med sitat
Bokmerker