Medlem siden
    May 2006
    Sted
    bergen
    Meldinger
    221

Standard

du skal ikke vere uten piller i mer enn 3 dager. men tror bivirkingene kommer etter 1 måned,,,,
    s-thyrorgl.antistof 3000. s-ths: 2,55 knutestruma 2006 39 ml... betennelsestruma. Jeg har struma, knutestruma i halvekjertelen og svulster i den andre halvdelen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Det var en god idè. Han fortjener det dersom han er så slem mot meg syns jeg da. :twisted:

Må forresten legge til at jeg var skikkelig pysete når det gjalt blodprøver da jeg var ung og måtte begynne med det. Da besvimte jeg veldig ofte.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av heisann Vis post
    Grøss!!! Det måtte blitt den siste jobben i verden jeg kunne hatt.

Men ett forslag på hvordan en kan få legen til å skrive ut armour...

Vri armen bak på ryggen på legen og skrike med desperat stemme: GIR DU DEG????? SKRIVER DU DET UT??? SKAL JEG VRI HARDERE ELLER????

Hhhmmmmm.... Tror det blir på legen til uka!!! Ikke på Oftebro i morra,må øve meg på skikkelig Psyko-stemme først!!!! 8)
    Hi hi, Heisann. jeg liker humoren din.. *le rått*

Men vi må vel ta mere taktiske og strategiske grep i bruk, skal vi få manipulert disse legene til å gjøre som vi vil.. (les:gi oss den medisinen som vi blir bra på, ergo gjøre jobben sin) Eller er kanskje kvinnelig list veien å gå? Brette ned blusen? 8) Ho-ho - jeg blir vel ikke tatt seriøst etter dette!!

Lei situasjon du har havnet i, Cathrin!! N'finn har skrevet en viktig tråd om emnet - jeg går og skriver litt der jeg

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Får finne frem de mest sexy klærne jeg har til i morgen da. Samt litt parfyme.

Eller kanskje dersom jeg gråter høyt av fortvilelse at det smelter legens harde hjerte.

Herlig humor du har du også Marianne.

Har bestemt meg for at om han ikke samarbeider så vil jeg bytte lege og det skal jeg si i morgen da om han ikke skriver ut resept. Han tjener i hvertfall penger på meg og har selv sagt at det ikke er så mange som kommer til ham.

Ikke vet jeg om en eventuelt ny lege kommer til å være noe bedre men om jeg ikke forsøker kommer jeg jo ikke til å få vite det.

Er vel 3 ganger i året man kan bytte lege?

Jeg føler meg mislykket! Jeg er sykemeldt og jeg gruer meg virkelig til å begynne å jobbe igjen. Tenker at det er jo ingen vits. Jeg har bestemt meg for å be om ny sykemelding dersom legen ikke vil skrive ut Armour til meg.

Det igjen gir meg dårlig samvittighet, de andre på jobb får jo mer arbeid, men de er jo friske da. Jeg tenker at det er jo ingen vits i å jobbe en uke for så å bli syk igjen. Da er det nemlig slutt på medisinen.

Likevel gir det meg dårlig samvittighet. Jeg orker nemlig ikke begynne med å styre med Levaxin igjen. Det er så vidt det hjelper, og alle kiloene jeg møysommelig har klart å ta av kommer til å komme tilbake som et skudd.

Men med enT4 på 0 er det vel ikke mulig å gå på jobb eller selv om jeg ikke trenger tenke så velig mye på jobben så...

Nå skal jeg ikke sutre mer. Men skal skrive i morgen hvordan det har gått hos Dr. anti Armour

Jeg har skiftet fastlege. Nå lurer jeg på om det er mulig å slippe å dra med papirene fra den gamle fastlegen, eller unngå at de blir sendt.

Er det vanlig at de spør etter slike papirer og finner ut hvor jeg har gått før?

Det gikk til h... i dag.

Det var bare TSH som telte og den var altfor lav til at han kunne skrive ut slik medisin til meg.

Da sa jeg at jeg måtte slutte å gå dit fordi jeg trengte en lege som skrev ut Armour.

Så nå er jeg på jakt. Det er ikke så mange ledige å velge i, men jeg har funnet en . Jeg skal ikke gi meg før jeg finner noen om jeg så må bytte fastlege 3 ganger pr. år. Det er vel ikke så lurt, men det som teller for meg nå er å finne en lege som skriver ut Armour til meg.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av cathrin Vis post
    Jeg har skiftet fastlege. Nå lurer jeg på om det er mulig å slippe å dra med papirene fra den gamle fastlegen, eller unngå at de blir sendt. Er det vanlig at de spør etter slike papirer og finner ut hvor jeg har gått før?
    Du slipper å overlevere papirer, det er ikke ditt ansvar.

Men skjønner poenget ditt, du vil starte et nytt lege/pasient-forhold med blanke ark, og uten at den nye legen får kjennskap til saken din. Håper for din del at dette lar seg gjøre, da kan du legge frem situasjonen din og at du ønsker armour som den største selvfølge, i motsetning til om han vet at tidligere leger ikke har ønsket å gi deg tilgang på armour.

Men om dette er mulig, eller om journalen din automatisk sendes over så snart fastlegebyttet registreres, det vet jeg ikke.. men det vet nok noen andre her. Gratulerer uansett med at du tok skrittet ut og skiftet lege!

baremei Gjest

Standard

Du kan bytte lege to ganger i året.

Men det finnes jo privatklinikker rundt omkring. Koster skjorta, men kan være verdt det likevel.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Takk for det. Får bare håpe at det ikke blir fra asken til ilden.

Han er visst 44år sa sekretæren, så det er jo bra. Da er han ikke helt ung og uerfaren, og ikke gammel og kanskje gammeldags. Får jeg håpe da.

Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    alta
    Meldinger
    158

Standard

Jeg tror ikke at journaler blir sendt automatisk. Men er ikke helt sikker. I mitt tilfelle har jeg selv måttet be om å få journalen og levert den selv ved nye legesenteret og att på til betale for det!

Ihvertfall sendes ingenting elektronisk, men på papir.

Det jeg lurer på om det som står på journalen i papirversion blir skrevet på data ved det nye legekontoret? Har mange gang følelsen at legen har ikke peiling på min sykdoms historikk. Og jeg tror ikke at de gidder å lese papir journalen...

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Gikk inn på fastlege ordningen på nettet og der ser det ut som om pas i så fall må betale om papirene skal bli sendt, og da kan jeg jo bare la det være.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Jeg skjønner godt dine tanker rundt dette cat. Har selv vært i slik rundgang der den nye legen bare leste de oversendte papirene - og heller ikke gjorde noe.
    Jeg syns du er den beste til å informere den nye legen om situasjonen du er i selv. Si at du vil begynne med blanke ark og fortell hvilke erfaringer du har hatt med medisineringen til nå og hva slags medisinsering du ønsker deg av ditt helseproblem.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Side 32 av 62 Først 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950515253545556575859606162 Siste

Lignende tråder

1. Nylig diagnostisert lavt stoffskifte
    Av HildeM i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 56
    Siste melding: 01-09-10, 12:23
  2. Velkomen, August
    Av Delisa i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 1
    Siste melding: 01-08-10, 07:19
  3. Foredrag Thyra dagen i Stavanger 2006
    Av Anne Ma i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 17
    Siste melding: 29-10-06, 17:41
  4. Foredrag Thyra dagen i Stavanger 2006
    Av Anne Ma i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 2
    Siste melding: 12-08-06, 00:37

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn