Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Takk skal du ha Marianne

Dosen var vel litt høy, kanskje fordi jeg har gått ned en del kilo i vekt og dermed skulle redusert dosen.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Har lest om flere Armourbrukere som melder om nedtur etter noen måneders bruk. Det hadde jeg også og det var litt vanskelig å komme seg. Kan nesten se ut som at det kommer fler nedturer, men de blir bedre etterhvert da.
    Det tok tid, så begynnte det å bli bedre, men da begynte jeg å blande inn litt Levaxin for jeg håpet å bli enda bedre. Det kan iallfall jeg glemme ! Jeg ble mye verre. Så begynte jeg å teste D-vitamin - da ble jeg også verre ! Jeg har hatt problemer med leggkramper siden jeg begynte på Levaxin og disse blei nå minst like ille som før - helt til at jeg fant ut at kalsium kurerte leggkrampene.
    Sånn driver jeg på - og det ser ikke ut som at jeg blir ferdig heller. Ikke så rart, er en ikke bra så vil en jo bli bedre ?
    Må nesten også si at legga mine er ikke som andres. Det er en konstant synlig aktivitet der - ser ut som rykkninger eller små leamus. Det finnes noe som heter facikulasjoner, men det er ikke helt det heller. Jeg kjener ikke noe til denne aktiviteten og kan ikke kontrollere den, men leggene er konstant vonde. Jeg har ikke funnet noe som kan bedre vonten, men kalsium tar krampene allfall, og det hjelper bra det da.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av cathrin Vis post
    Takk skal du ha Marianne

Dosen var vel litt høy, kanskje fordi jeg har gått ned en del kilo i vekt og dermed skulle redusert dosen.
    Det er ikke din skyld!! Denne legen greidde jo ikke å hjelpe deg heller - etter som jeg har forstått? Det er forresten ikke snakk om å fordele skyld i det hele tatt. Du er syk og det er det som teller om men trenger sykmelding eller ikke. Hvor mange "selvforsyldte" sykmeldinger er der ikke ute å går - OM man skal tenke i de baner??
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

cathrin

Tenkte jeg skulle be deg om å drøfte dette på underforumet for lavt stoffskifte, men jeg ser at du har vært der inne med noe, så jeg regner med at du får god hjelp her. Ser bl.a. at noen har sagt at det er vanlig med tilbakefall og at du nok har tatt stor dose Armour.

Så ikke gi opp, vennen, det var bare et lite tilbakesteg. Nå skal du bare ta opp tråden og fortsette igjen (men kanskje med en mer tilpasset dose til vekten din).

Lykke til og god bedring
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Tror det kanskje var 3 uker før jeg følte meg bedre. Er ikke helt sikker, men jeg tenkte i alle fall at jeg skulle bruke opp boksen og før den var tom merket jeg bedring. Det var som å ha fått et nytt liv. Jeg kunne fungere i stedet for å slite meg gjennom livet.

Fikk forresten blodprøvesvarene i dag. TSH <0,03 ( 0,40-4,40)
    T14 ( 12-22)
    T3 (3,1-6,3)

Så det har jo vært et raskt fall det da fra 62 til 14 på 10 dager. Jeg er temmelig trett enda, og trenger nok å ligge litt høyere selv om jeg har "fine" prøver og ligger innen referanseområdet. For meg tar det lengre tid å få stoffskiftet opp enn ned. Jeg er spent på hva legen sier om han vil ha meg oftere til kontroll. Det han vil er at jeg skal kutte ut alt som heter medisin da jeg ikke er syk mener han da( fordi noen målinger har vært høye, men det er også noen veldig lave , men de teller visst ikke)

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard HVORDAN OVERTALE LEGEN?

Jeg skal til legen på fredag. Stoffskiftet har vært gangske høyt i sommer , men nå har det roet seg med T4 på 14. Jeg bruker Armour og har ikke tenkt å slutte med det, men skjønner jo at jeg må redusere dosen. T4 på 14 er normalt i forhold til referanseområdet (12-22), hvordan skal jeg få overtalt legen til: Ã… skrive ut Armour til meg på registreringsfritak?? Han vil helst overtale meg til å slutte med Armour og ikke ta medisin fordi han har fått for seg at jeg ikke er syk siden noen av verdiene har vært høye. Jeg har også hatt veldig lave verdier på 5 og 7 og da må jeg vel være syk eller? Føler meg ikke frisk i alle fall. Alle tips mottas med takk.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Ikke la han ta fra deg medisinen. Det var det legen gjorde med meg da jeg krasjet! Trapp heller forsiktig ned!
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Du kan være sikker på at han ikke får ta fra meg medisinene. Den kamelen får han heller svelge. Men tankene mine får du aldri er det en bok som heter. Jeg sier: Men Armouren min får du ALDRI ( enten du er lege eller endokrinolog.)

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    51
    Meldinger
    205

Standard henvisning til endo

Sitat Opprinnelig skrevet av heisann
    Jeg har spurt fastlegen min om å bli henvist til endo, men hun syntes att det ikke var nødvendig, skrev ikke brev engang. Og jeg har vært sykmeldt siden januar pga stoffskiftet, og legen min får det ikke på plass. Så det er ikke lett for alle hvertfall.

(må legge til at jeg har hatt problemer med stoffskiftet i 13 år og har aldri vært hos endokrinolog.)
    hvis det kan være til trøst har jeg heller ikke lykkes i å komme vider i behandlingssystemet.Har nettopp skiftet fastlege med håp om endelig å få hjelp. >Men dengang ei..er så drittlei av å kjempe mot systemet. har tatt UL privat, både av thyreoidea og parathyreoidea. Det kostet bare 400. Kjempehyggelig lege, han anbefalte MEDI 3 hos allmen praktiserende, og at de kan hanvise videre til undersøkelser (isotop) eller endo. Prisen blir det samme som i det offentlige. Så det fins håp! Også for oss som bor langt fra oslo...
    Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
    Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Tidligere har legen min henvist meg til alle slags mulige spesialister. "Dette har jeg ikke greie på", har han sagt - og dermed henvist meg. Jeg har jo ikke visst hva jeg skulle spørre om de gangene. Var så sliten og hadde ikke greie på alle de sykdommene som dukket opp en etter en. Senere har jeg fått mistanke til ME og ville henvises for det, men da var ikke legen samarbeidsvillig. Var det fordi dette var min ide? Men ellers tror han ikke på ME. Likevel må jeg si at legen min da har vært grei i mange tilfeller.

cathrin - det du forteller minner meg på nødvendigheten av å gå til media med noe, og/eller lage ei lefse, evt pasienthistorier som vi kan gi til legene. Mange her er jo så flinke til å finne fram til og forstå utenlandske sider. Hvis de har kommet lengre i forståelsen av thyroidea-sykdommer i andre land, så er jo det noe som burde komme fram. Håper noen kan få oversatt noe av dette og at vi med tid og stunder kan få gjort noe av det vi har snakket om.

Inntil videre - lykke til til deg ;)
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Side 23 av 62 Først 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950515253545556575859606162 Siste

Lignende tråder

1. Nylig diagnostisert lavt stoffskifte
    Av HildeM i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 56
    Siste melding: 01-09-10, 12:23
  2. Velkomen, August
    Av Delisa i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 1
    Siste melding: 01-08-10, 07:19
  3. Foredrag Thyra dagen i Stavanger 2006
    Av Anne Ma i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 17
    Siste melding: 29-10-06, 17:41
  4. Foredrag Thyra dagen i Stavanger 2006
    Av Anne Ma i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 2
    Siste melding: 12-08-06, 00:37

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn