Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av cathrin Vis post
    Lurer på om det kan ha noe med stoffskiftet å gjøre, for jeg hadde det ikke slik før. I vinter holdt jeg på å fryse meg fordervet. Nå om sommeren når det er varm orker jeg ikke være ute og på treningen i dag gikk det helt elendig. Andre som plages med dette?
    Sliter veldig med varmen, men ikke fullt så mye med kulden. Drikker veldig mye, men hodepinen og slappheten kommer sigende allikevel... :-(

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    88

Standard

Jeg sliter med varme, men det har jeg alltid gjort. Blir direkte uvel når gradestokken kryper over 23-24 grader.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Gjør ikke "alle" det egentlig? Sitter med kjølevifte i kjelleren jeg hvis det er så varmt. Men når jeg tenker meg om så hadde jeg ikke disse problemene i yngre alder. Et hypo-problem dette også altså? ALDRI tenkt i de baner før! Men jeg drikker vann iallefall - bøttevis. Hver eneste dag.

Lærte for 25 år siden at det er tull og tøys å tro at en fuktighetskrem løser problemet med tørr hud. Fuktigheten MÃ… komme innenfra! (Men dette hører inn under et annet tema her - tror jeg. Nevner det bare i samme slengen).

HER skulle jeg ha skrevet teorien min om at fuktigheten MÃ… komme innefra! Mao: DRIKK MASSE VANN!! Jeg har gjort det i ååååårevis og har ikke tørr hud. Men kan jo være at jeg er av de heldige som slipper unna. Aner ikke. Slenger bare ut gode tips her.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard

Jeg klør til tross for at jeg drikker borti mot 3 liter vann om dagen og smører meg i massevis med A-krem.
    Min personlige meningen, er at du er feildosert på levaxin, som igjen gjør at du klør, men det kan være greit å høre hva legen sier også.

Tror forresten jeg hadde ett innlegg om akkurat det samme temaet i det gamle forumet, det var der jeg fikk vite at jeg kunne være feildosert.

Lykke til !

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    125

Standard

Plages med både varme og kulde. Strever spesielt om natten. For ikke å fryse på skuldrene må jeg ha på meg 2 lag langermet (!!) for ikke få få så mye smerter i skuldrene (har fibromyalgi), noe som resulterer i at jeg bader i svette....
    Har begynt å gå til akupunktur og det første han sa da han fikk se tungen min var at jeg måtte ha store problemer med temperaturregulering..
    ... stemmer jo helt det da...
    Har desv. vært så utmattet de siste to ukene at jeg har måttet avbestille flere timer hos han, men håper virkelig han kan gjøre noe med dette etterhvert.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Det ser ut til at det kan være flere årsaker til kløe ved hypotyreose (må bare huske å si at jeg også alltid har drukket bøtter med vann hver dag fordi jeg tørster så fryktelig).

Men det er tydelig at folk bare i denne tråden klør av følgende grunner:
    - Overdosering som noen forteller om.
    - Kløe i ørene som jeg fikk som bivirkning ved oppstart av Thyroxin, og som i alle fall ikke hadde med overdosering å gjøre.
    - Kanskje av tørr hud pga lavt stoffskifte - jeg klødde grusomt i mange, mange år før jeg ante jeg hadde noe med stoffskifte (men tydeligvis hadde mange symptomer på det), men da i perioder, så vidt jeg husker - ikke hele tiden. Men jeg tror at når det stod på, så ble det verre og verre, muligens selvforsterkende pga sårene jeg fikk da jeg klorte meg til blods (helst om natta, husker jeg at det var ille).
    - Sikkert noe jeg har glemt. ;)

Summa summarum så tror jeg da bestemt at kløe kan være et symptom på lavt stoffskifte.
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Tusen takk for alle de gode tipsene som jeg har fått. Så snille dere er.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Vestfold
    Alder
    62
    Meldinger
    151

Standard

Så alt i alt tror jeg ikke at væskeinntaket mitt er skadelig høyt, men det selvfølgelig plagsomt med tørstinga og tissinga når man skal ut (for det som kommer inn, må jo ut igjen) - og for ikke å snakke om om natta.
    Dette her er et typisk symptom på Diabetes. Har du tatt en sukkertest hos legen?

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Godt å høre at det ikke bare er meg som ikke fungerer i varmen. Har sovet i hele dag. Nå får jeg prøve å ta meg sammen å gjøre noe.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Jeg lurer på om det er noen her inne som tidligere ble så plaget av varmen at de absolutt ikke orket noenting, eller tilnærmelsesvis så ille, evt som også fikk fryktelig vondt i hodet av varmen

som

har blitt mye bedre av mer optimalisert behandling når de har funnet fram til det. OG - hvilke medikamenter de så da bruker for å oppnå denne bedring (Levaxin/Liothyronin/Armour) + oppdeling av doser i løpet av dagen. Evt andre medisiner/kosttilskudd/vitaminer som har avhjelpet problemet.
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Side 18 av 62 Først 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950515253545556575859606162 Siste

Lignende tråder

1. Nylig diagnostisert lavt stoffskifte
    Av HildeM i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 56
    Siste melding: 01-09-10, 12:23
  2. Velkomen, August
    Av Delisa i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 1
    Siste melding: 01-08-10, 07:19
  3. Foredrag Thyra dagen i Stavanger 2006
    Av Anne Ma i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 17
    Siste melding: 29-10-06, 17:41
  4. Foredrag Thyra dagen i Stavanger 2006
    Av Anne Ma i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 2
    Siste melding: 12-08-06, 00:37

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn