Sitat Opprinnelig skrevet av cathrin Vis post
Det er skjelden jeg blir virkelig sint, men det er jeg i dag. Fastlegen min har skrevet en henvisning til endokrinolog som ble avvist og det skjønner jeg godt. Leste brevet fra endokrinologen i dag, jeg jobber jo på sykehuset som legesekretær og har tilgang til nokså mye pas opplysninger. I dette brevet var det en hel rekke viktige opplysninger som det virket som om han hadde glemt å ta med. Jeg er kjempesint og jeg har skrevet et skarp brev til denne endokrinologen. Brevet fra endokrinolog og til endokrinologen fra meg skal jeg skrive litt om under hypotyrose. :evil: Jeg lurer på hvordan den henvisningen så ut jeg. Hver morgen bestiller vi pasientjournaler og i morgen skal jeg bestille min egen!
Jada, jeg vet at alle har rett til innsyn i egne saker. Men det skal vanligvis skje med legens vitende.

Det kan hende du er i en juridisk gråsone siden du har den jobben du har, og selv om det gjelder deg selv har dere vel et etisk regelverk å forholde dere til også.

Det var det jeg ville frem til - ikke risiker problemer med jobben din for å slippe å spørre legen, evt. bare informere om at du har tatt en utskrift.

Jeg kjenner ikke "bransjen", og nøyaktig hvilke regler som gjelder. Det gjør vel du og handler forhåpentligvis deretter. For alt jeg vet er det vanlig og akseptert å gjøre det du gjør, og da er jo alt greit.