Viser søkeresultater 1 til 10 av 90
Threaded View
-
18-12-08, 17:45 #31
Jeg har engang forsøkt meg på å oversette pakningsvedlegget som følger Armour.
Skal se om jeg finner det igjen å legge det ut her.
De anbefaler at dosen tas en gang i døgnet og at den stiger så raskt som mulig til en terapeutisk dose.
Så det er ikke så mye anderledes enn det som står på Levaxin sitt pakningsvedlegg.
Jeg syns man utelater forklaring til en masse mennesker som sliter, og jeg synes frem for alt at man konsentrerer seg mye om å forklare farene ved en overdosering.
Man unnlater fullstendig å forklare skadevirkningene av å gå underdosert. Det er et ikketema, tiltross for at det er dette vi jo sliter med alle sammen !
Min mening er at man først bør gå noen måneder på en antatt passe dose. (1,5-2Grain) Så bør øke dosen jevnt og trutt til man får symptomer på overdose - og så redusere dosen litt.
Der mener jeg at de fleste har det best, og kan være et godt utgangspunkt for mange.
Jeg synes også at overdoseringsproblematikken bør nedtones betraktelig. Det er komplett umulig å dosere seg så høyt og så lenge at det blir skadelig.
Jeg mener det er umulig å komme i en slik situasjon. Det eneste man bør vite, er at hjertebank i samband med høy hvilepuls er et symptom på for høy dose.
Hele greia til frokost.
En kan godt ta hele greia - men de lærde strides jo om man kan ta den til frokost.
Jeg tar hele greia med det samme gluggene åpner seg. Så går det innpå en time før jeg er klar for frokost, og da eter jeg hva som helst.
Rent funksjonellt er det ikke bra å ta dosen sammen med jernpreparater. Heller ikke sammen med syrenøytraliserende.
Og heller ikke sammen med Calsium når denne er bundet til karbonat. Det betyr at du kan drikke melk, men ikke ta kalsiumtabletter. (de fleste er karbonater)
Argumentene for deling av dosen i flere, er omtrent slik :
T3 er kroppens stoffskiftehormon. Det er dette vi mangler, og som kroppen skaffer seg fra to kilder : 1. fra en lagsom stabil forsyning levert av de-jodinaseprosessen. 2. direkte fra kjertelen for øyeblikkelig bruk.
Når kjertelen ikke funker, mangler vi jo den fra kjertelen. Den som er tiltenkt en toppforsyningsrolle.
T3 er kun aktivt i kroppen få timer, derfor må en stadig få påfyll om en skal holde et visst nivå på T3. Tilsammen får kroppen for mye T3 fra disse kildene, og overskuddet omdannes til inaktivt T3 (betegnes -T3 eller rev.T3)
Det kan virke som et noen er mer avhengig av et stort T3 innhold i medisinen enn andre.
Noen har nytte av Liothyronin - andre ikke. Hva det kommer av er ikke godt å si. Kan hende at noen ikke kan bruke syntetisk medisin (Lio.) mens andre kan.
I Armour er jo disse i samme tablett og om man har stor nytte av T3 har man sikkert også nytte av å dele dosen i flere.
Jeg har prøvd, og kjenner ingen forskjell.
Men det finnes - heldig vis - noen som ikke er som meg........
Det er jo spørsmålet, eller : two beer or not two beer (shakesbeer)
En ting er iallfall sikkert - dette vet man lite om når man starter på stoffskiftehormoner.
Og når man gjør det, er stoffskiftet gjerne på et historisk lavmål. Noe som i seg seg gjør at det går utrulig sakte med alt - også det å bygge opp igjen stoffskiftet !
Andre starter kanskje raskt etter de første symptomene og kommer lettere opp på et akseptabelt nivå, enn de som er helt på bånn.
Ved et "normalt" stoffskifte tar det visst 3uker før T4 er omdannet til T3. Så skal jo dette ut å begynne sin virksomhet da.......
Man hevder jo at blodprøvene ikke er stabile før en har gått 8uker på samme dose.
Men stoffskiftet kan det ta flere år før man har bygget opp.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 47Siste melding: 30-10-09, 20:53 -
uutoimmun variant av lavt stoffskifte uten utslag på antiTPO
Av mojavi i forumet Lavt stoffskifteSvar: 0Siste melding: 14-10-09, 19:31 -
stor skjoldbukskjertel uten stoffskifte
Av CRYSTAL i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 10Siste melding: 31-01-07, 17:10 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28

Svar med sitat
Bokmerker