Viser søkeresultater 1 til 10 av 954
Hybrid View
-
06-08-10, 00:16 #1
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
Doseringspump på creme er på 15 mg prgenenolone og tabletter står dosering inntill 50mg, over det må det skje i samråd med lege,
det står også at noen kan klare seg med halvparten (25mg) pr dag.
i de artiklene som det ble lagt ut link til er det snakk om at Hertoge brukte betraktelig mer (150-300mg) når han plutselig ble finere i huden. Tror det var hertoge ble plutselig usikker.
Jeg tar 25mg tablett (morgenen)nå om dagen i overgangen fra dim-plus og adrenal stress end ,pluss creme 15mg på kvelden.
Kan nok regulere litt etterhvert men foreløpig holder jeg meg til dette.
Jeg syntes nok at det kansje er litt mye prøving og bytting, tror ikke det er bra, ikkenoe av dette er lett å dosere fra time til time,
har en filosofi om at man bør holde på med det man prøver med små justeringer i minst tre måneder før man får det rette inntrykk,
sikker på at dere ikke pøser på og bytter for mye av for mye forskjellig?
Ville latt pregnenolone en stund og latt det få virke og kuttet ut mye av det andre,
kan bli for mye stasj også tror jeg.
Jeg mister hår når mine b12 verdier er under 800, når jeg ligger på rundt 1000 er det best,
så jeg tar injeksjoner jevnlig for å klare det.Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her
-
06-08-10, 06:36 #2
Sånn helt generelt er det vel best om tilskudd virker så godt som umerkelig. Dersom de virker brått så er faren stor for at også bivirkninger/overdosering kommer like raskt. De kan nok være nødvendige, men krever forsiktighet.
En sakte virkning vil i mange tilfelle være bedre, men vanskeligere å registrere. Kanskje merker man det ikke engang når man fjerner tilskuddet før etter lang tid.
Selv har jeg ingen tydelige binyresymptomer, men antydninger (lakrislysten og kraftig irritabillitet ved for lite t4). Jeg kan ikke bevise med men jeg mer enn TROR at årsaken til at det har gått såpass bra hittil er at jeg nesten umiddelbart startet opp med 1x rosenrot og 10µg pregnenolon annenhver dag.
Det eneste jeg har merket som *kan* være en mulig bivirkning av de ekstra hormonene jeg får via pregnenolone er at jeg har vektøkning. Og det legger jeg minst like gjerne på levaxinen (og mangel på t2-tilskudd). Og takk og lov, i motsetning til tidligere vektøkninger er denne meget jevnt fordelt utover hele kroppen slik at selv om jeg har gått opp 10kg så ser det mer ut som 5.
Men -tilbake til poenget. Å vurdere virkningene av et godt tilskudd krever tid, tålmodighet og STOR oppmerksomhet på de små endringer. Å føre en dagbok hvor man månedlig tar en oppsummering over endringer i symptomer/plager og samtidig fører oversikt over hva man tilfører/fjerner er et uvurdelig hjelpemiddel vil jeg våge å påstå.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
06-08-10, 08:46 #3
http://www.life-enhancement.com/arti...late.asp?ID=95
- om pregnenolone! Jeg kommer til å prøve selv og. Takk til alle som skriver i denne tråden!! Jeg følger med, selv om jeg ikke har overskudd til å delta! Håper det bedrer seg etterhvert ;)
-
07-08-10, 14:10 #4
Noen som vet om man kan få pregnenolone på resept i Norge? Dersom man skulle kunne klare å lure en lege til å skrive dem ut mener jeg?
-
07-08-10, 15:54 #5
Er det noen spesiell grunn til at det skal være krem? Virker det bedre/annerledes?
-
07-08-10, 16:29 #6
-
07-08-10, 17:16 #7
-
07-08-10, 16:13 #8
Jeg vet ikke noe om resepter, men det gikk helt fint å bestille 10µg i merket swanson fra denne forhandleren (under 200-kronersgrensa) http://www.healthmonthly.co.uk/health_products for meg iallfall.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat

Bokmerker