Viser søkeresultater 1 til 10 av 266
Threaded View
-
02-08-10, 14:35 #11
Sv: Januar 2010 diagnosen lavt stoffskifte.
At levaxin ikke har virket pga ubalansen i kroppen? For å si det slik, så har jeg selv ikke opplevd noe annet, enn at levaxin SKAPER ubalanse i kroppen..
Dermed sliter binyrene... Og når du så tar liothyronin, klarer ikke binyrene dine å henge med.. Og når binyrene sliter, sliter både psyken og kroppen for å si det slik... Det kan godt hende kroppen din må ha 20 mcg lio, men at du må øke saakte..
Mitt råd er; gå til noen andre enn Balder.. Dette mennesket du går til, høres kjent ut.... Mange får det veldig bra med thyroid, øker sakte, og så burde du nok tenke binyrestøtte samtidig...
Jeg har selv smurt meg med hydrocortisonsalve og tatt dhea med ganske god effekt på binyrene, mine binyrer sliter etter 3 år på levaxin og nå oppstart på thyroid; de har måttet kompensere for for lite t3, det er jeg ganske sikker på nå.. Og da kroppen endelig ble i balanse ift t3, hadde binyrene lite kapasitet til å følge med pga langvarig overkompensering, slik jeg ser det.. T3 beskytter jo egentlig binyrene det da.
Men har du ikke nok kortisol, virker ikke t3 heller.. Og binyrene sliter som sagt enda mer fordi de skal matche t3 inntaket..
Hydrocortisonsalve har virket godt på meg som et slags krisetiltak
ift binyrene, men jeg smurte MYE.. Det er jo ikke spesiellt bra for huden..
Det fins masse ift binyrestøtte på nettet; noen bruker pregnenolone, 7 oxy Dhea, Dr. Wilsons adrenal fatigue produkter, b- vitaminer, hydrocortisontabletter osv... Anisa har mange bra tips ift. dette..
Lignende tråder
-
Diagnosen lavt stoffskifte i januar 2010
Av BeritM i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 402Siste melding: 06-02-20, 19:22 -
Som jeg fryktet. Diagnosen lavt stoffskifte i april 2010, men prøver i grenseland
Av Karin i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 21Siste melding: 18-09-10, 10:16 -
Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
Av Yvai i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 10-05-10, 16:46 -
Januar 2010. Er det tomt for ERFA thyroid?
Av knokkel i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 8Siste melding: 02-02-10, 13:01 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
Av marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-05-05, 11:08

Andrè Bjerke.
Svar med sitat

Bokmerker