Viser søkeresultater 131 til 140 av 266
-
01-08-10, 09:35 #131
Sv: Januar 2010 diagnosen lavt stoffskifte.
Hei! Jeg skal definitivt ta en binyretest, Berit. Takk Anisa for ditt råd. Blondie: Jeg sa dette til legen angående Levaxin. Hun avviste vel egentlig ikke at jeg kunne reagere på medisinen. Det hun imidlertid sa var at de fleste som går på naturlig thyroid, må kombinere dette med Levaxin fordi det ikke er sterkt nok. Dette vet ikke jeg noenting om. Andre?
-
01-08-10, 16:14 #132
Hjelp, tror jeg får et nervøst sammenbrudd her!
Hei!
Jeg er altså så dårlig at jeg føler jeg er i ferd med å bryte totalt sammen. Jeg er helt kraftløs. Å skrive på tastaturet er en enorm anstrengelse. Jeg er helt stresset, og har en følelse i brystet som minner om når man blir vettskremt og har "hjertet i halsen". Jeg har ikke angst, og denne utmattelsen og stresset har jeg hatt en stund nå, spesielt etter at jeg begynte med Liothyronin. Ja jeg skrev jo om disse ilingene og en del annet senest i går. Men i dag har jeg krasjet TOTALT! Jeg bare gråter og er helt ute å kjøre! Det kan jo kanskje være at stoffskiftet mitt er blitt lavere? Men ut i fra det jeg har lest her og andre steder, virker det som det er binyrene mine det er noe galt med. Så jeg har bestemt meg for å ta en test via et laboratorium som ikke krever henvisning. Men dette vil vel ta uker?
Jeg holder seriøst på å bryte sammen her og nå, men har ingen medisinske instanser å kontakte. Da er det bare snakk om ME og psykisk, og blir bare en belastning uten hjelp. Ingen, hverken fastlege, Balder eller sykehus har villet ta binyreprøver av meg så langt. Jeg fatter ikke hva jeg skal gjøre nå, fordi kroppen min kollapser og ingen hører på meg.
Jeg har lest et sted at man kan smøre med hydrokortison. Vil det kunne hjelpe akutt? Kan man bruke det ved amming? Må man til legen for å få det? Hvilken krem er dette? Dette har jeg NULL peiling på.
Hvis det er binyrene mine, kan dette bli farlig uten behandling?
Akkurat nå trenger jeg å få det inn med teskje, for jeg greier ikke å undersøke så mye selv. Så hvis noen har noen råd, mottas de med YTTERST stor takknemlighet! Jeg vet jeg høres rimelig desperat ut nå, men det er jeg også.
Balders kostråd og langtidsplan er vel og bra, men akkurat nå er det altså helt akutt. For et mareritt!
Hilsen Herdis
-
01-08-10, 16:39 #133
Sv: Hjelp, tror jeg får et nervøst sammenbrudd her!
Hydrokortisonsalve 1% kan i følge felleskatalogen godt brukes ved amming, men ikke på brystene før barnet legges til.
Resten har jeg ikke god nok kunnskap til å svare på.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
01-08-10, 16:55 #134
Denne?:
https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=10484
Prøv å pust, og ta det med ro. Da går det bedre!
Når var det sist du målte stoffskifte? Høres ut som at du har for lavt stoffskifte, men har en del symptomer på at du tar for mye levaxin. Siden du har hjerteklapp og slike ting.
-
01-08-10, 17:02 #135
Det har jo ikke jeg heller - stoffskifteproblemer oppleves svært forskjellig og individuelt.
Men var det meg som hadde det slik hadde jeg helt sikkert oppfattet dette som lavt stoffkifte. I første rekke for lav dose eller også at dosen min ikke har virket lenge nok.
Så kan man i en periode hvor man har økt dosen få symptomer på for høy dose.
Disse kan være forbigående eller også hvis man har økt for fort (som oftest betyr det fortere enn binyrene klarer å følge med)
Jeg ville forsøkt å holde ut noen dager hvis det ikke blir for ille......(men jeg er meg da)
Men så har jeg altså ikke binyreproblemer da.
Jeg mener : Det har jeg/får jeg når dosen er for lav. Det er jo stoffskiftet som legger grunnlaget for all aktivitet i kroppen, også binyreaktiviteten.
Så er det slik at min binyrteaktivitet øker igjen når stoffskiftet kommer seg.
Slik er det ikke hos alle !
Mange sliter med å få denne opp på et normalt og forsvarlig nivå.
Ta en spytt-test, så vet du hvor du står og kan rette inn mer virksomme tiltak mot problemene dine.
Har sett at du har andre tråder her, og skal lese love å dem Kristine.
Din lege synser !
Ikke sterkt nok er bare en tullete bemerkning som ikke de som er på Thyroid kjenner igjen.
Det er heller motsatt (etter mine erfaringer)
Og grunnen er jo at jeg byttet ut en Levaxindose på 200-300µg med en Tyroid-dose på litt over 100.
Men det kommer ikke av at Tyroidet er sterkere - det kommer av at Tyroide hormoner helt naturlig tas bedre opp av fordøyelsen vår.
Det er etter min vurdering det rene vås å snakke om at et hormon er sterkere enn et annet. Men summen kan være at alt sammen i sammen kan virke bedre. Og da er det jo slik at Thyroid virker mye bedre på meg iallfall.
Det er så stor forskjell at det går ikke an å sammenlikne engang.
Det er sånn at Levaxin virker så dårlig at det bare såvidt evnet å holde meg i live - uten et liv.
Tyroidet gir meg iallfall et liv !
Så hva er sterkest da ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
01-08-10, 18:31 #136
https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=10484
her er tråden din.
Kanskje du kan ringe legen på Balder og be om en spytttest av kortsol pluss DHEA? Det kan være en god investering.
Ellers kan du gå via http://www.scandlab.com/
http://www.scandlab.com/asp.html om Adrenocortex Stress Profile, som er kortisol pluss DHEA spyttprøve x 4 i løpet av et døgn.
Lykke til!
For noen kan FT3 bli ubehagelig høy og FT4 litt for lav når de går på thyroid. Derfor synes de at en miks av levaxin og thyroid fungerer bedre for dem enn thyroid eller levaxin alene. Jeg tester ut det nå, men er for tidlig i løpet til å uttale meg om det. Flere her på forummet trives med denne blandingen. Jeg tror Balder liker denne miksen fordi de er litt THS fikserte, og da stiger vel TSH littegrann, sammenliknet med om du kun går på levaxin?• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
02-08-10, 11:48 #137
Hei! Har snakket med Balder. Mente 20 med Liothyronin var for mye. Skal med til 10. Binyrene sliter nok. Behandlingen på det er visst stressmestring. Lytte til en stressmestrings cd og puste med mellomgulvet. En kognitiv fremgangsmåte. Hun mente at levaxin ikke har virket de siste åtte månedene på grunn av den alvorlige ubalansen i kroppen. Kostholdsendring og stressmestring skal visst endre på dette. Akkurat nå føles det som om jeg holder på å dø. Alt jeg vil er å få byttet medisiner, og muligens få hjulpet binyrene mine slik at de takler medisinene. Føler ikke jeg kan puste meg til det. Ser ingen utvei jeg nå.
-
02-08-10, 11:56 #138
Sv: Hjelp, tror jeg får et nervøst sammenbrudd her!
Altså, jeg kjenner igjen mye av det du skriver, og jeg tenker hele tiden BINYRER med deg. Følg rådet til Ruth (to innlegg over) og be om test. Får du ikke det, ta saken i egne hender og bestill en selv fra linkene Ruth har gitt deg. Det med hydrokortisonkrem fra apoteket vil gi deg noe lindring fort, det er nå ihvertfall min erfaring. MEN IKKE SMØR DEG MED DETTE FØR DU HAR TATT TESTEN! DET VIL PÅVIKRE TESTRESULTATET.
Synes legen på Balder viser lite kunnskap om stoffskifte og binyrer! Går der selv, til en annen lege som i det minste har litt mer peiling. Er skuffet på dine vegne. Det finnes råd, og jeg tror og håper du skal bli bedre etter hvert. Men enten må du finne ny lege eller få din nåværende til å revurdere. Men du må dessverre ha styringa selv, håper familien din er en god støtte.
klem fra meg
-
02-08-10, 12:00 #139
-
02-08-10, 12:11 #140
Ja, jeg er helt fortvilet. Hun skulle sende meg spyttprøver da. Men hun var tydeligvis veldig for kognitiv behandling, ikke medikamentell. Dette går jo ikke! Jeg er totalt knekt. Og det skal MYE til. Sitter bare og gråter og skjelver. Legen sa at jeg sannsynligvis skilte ut store mengder kortisol. Jeg måtte derfor lure kroppen til å roe seg ned med å ligge og puste med mellomgulvet. Uff.... Men hvis jeg skiller ut store mengder kortisol, vil ikke det å smøre seg med hydrokortison gjøre det verre? Skjønner ingenting jeg lenger. Trodde man produserte for lite kortisol jeg. Ikke skjønner jeg at jeg kan være overdosert som hun sier heller, med ft4 på 13. Hun sa jeg sikkert var over kanten, og at det kunne forklare at jeg samtidig hadde lite energi. Skal jeg virkelig kutte med på Liothyronin nå?
Lignende tråder
-
Diagnosen lavt stoffskifte i januar 2010
Av BeritM i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 402Siste melding: 06-02-20, 19:22 -
Som jeg fryktet. Diagnosen lavt stoffskifte i april 2010, men prøver i grenseland
Av Karin i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 21Siste melding: 18-09-10, 10:16 -
Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
Av Yvai i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 10-05-10, 16:46 -
Januar 2010. Er det tomt for ERFA thyroid?
Av knokkel i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 8Siste melding: 02-02-10, 13:01 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
Av marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-05-05, 11:08
Svar med sitat

Bokmerker