Side 1 av 17 1234567891011121314151617 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 165
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard Jeg har så vondt..

i hælen min at jeg snart tørner.... :(
    Legen min sa at jeg hadde en betennelsestilstand i hælen og godt kunne prøve med noe betennelsesdempende for å se om det hjalp, noe jeg takket nei til (synes jeg tar nok medisiner fra før...)
    Jeg mente jeg leste i det gamle forumet at det ikke var uvanlig å ha dette når man har lavt stoffskifte og at man til tross for betennelsesdempende medisin ville få det tilbake - husker jeg rett ??

Formen min er forøvrig på bedringens vei og jeg er nå "bare" 30% sykemeldt, regner ikke med å være tilbake for fullt før mai/juni. Føler forøvrig at selv om formen er bedre, så har jeg utrolig mye smerter i hele kroppen og en omtrent konstant hodepine + at jeg snorker noe helt djævelsk, våkner av det selv også.... (mannen min sover nå stort sett kun på sofaen)
    Kan dette ha noe med doseringen av Levaxin å gjøre ? Snorkinga har jeg hørt kan komme av at jeg har forstørra skjoldbruksskjertel... Kan det være riktig ?
    Tar nå 2,5 tabl hver dag.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Ja dette kommer noen gang av lavt stoffskifte, det fins en del postinger om det i utlandet.

Kan du ikke kjøpe reseptfritt IBUX gel og smøre på etter anvisningene på tuben?

Da slipper du å spise tabletter hvis du ikke liker tanken. Du kan ellers ta en masse ibux, idrettsutøverne bruker 10 tabletter ved hard trening. Få bivirkninger. Ellers fins det noen lignende som går noe mere på magen. Noen astmatikere reagerer på ibuprofen og skal ikke ta det hvis de reagerer på det selvfølgelig. Og noen med nyreproblemer eller hjerte eller noe jeg ikke husker (NSAIDS hemmer prostaglandinene og de har innvirkning på blodtrykksreguleringen i nyrene, man kan da få høyere blodtrykk i visse tilfeller. Og det med prostaglandiner har betydning for gravide like før fødselen siden det er prostaglandinene som er ansvarlig for omkoblingen av blodomløpet og lukkingen av ductus under fødselen hos barnet)

Alternativet er å holde benet i ro i lang tid....

nora

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Om du virkelig har fått en helbetennelse er det nok ingen vei utenom. Du bør ikke gå lenger enn nødvendig med slikt.
    Nora foreslår påsmøring av en Nsaid Gel, og det virka fint på meg. Jeg brukte Orudis, men det er "samma ulla".
    Tidligere brukte jeg tabletter (Cataflame/Voltaren) som også virket godt.
    Det er egentlig også viktig å sørge for god blodsirkulasjon i tilhelingstiden. Kan du sykle er det fint. Det belaster ikke helen.

Problemet kan nok ha en tendens til å tilbakevende, men det er likevel viktig å forsøke å hele det.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    175

Standard

Hei

Jeg plages også veldig med hælene - er blitt verre og verre. Hovner og verker til tider så besett. Har gått endel i helga, da eg har vært ute og reist, så idag har eg det ikke så godt i beinan
    Det er faktisk i den seinere tid at eg er blitt så ille plaget, har også tenkt på om det har noen forbindelse med stoffskiftet/medisin....
    Var og kjøpte meg innleggsåler (halvsåler), damen sa at hælene ble ekstra belastet fordi jeg var litt tverrplattfot....???...Hun sa også at man ikke måtte gå uten sko inne, man skulle bruke oppbygde helsesko....ugh sier nu eg. Liker best å gå barfot.
    Problemet er jo at sålene er så tykke (er ei ekstra pute på hælan i tillegg) så eg måtte jo ut og kjøpe meg nye sko for å få plass. Syns ikke innlegget er noe behagelig å gå med, men det er kanskje en tilvenningsak.....

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard

Takk for tips dere !

Nora foreslår påsmøring av en Nsaid Gel, og det virka fint på meg. Jeg brukte Orudis, men det er "samma ulla".
    Får jeg kjøpt dette på apoteket ?

Det er egentlig også viktig å sørge for god blodsirkulasjon i tilhelingstiden. Kan du sykle er det fint. Det belaster ikke helen.
    Klarer desverre ikke å sykle pga prolaps i ryggen...

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Det er flere sånne geler i fritt salg på Apoteket.
    Synd med prolapsen din da, men prøv å finne på noe som kan øke blodsirkulasjonen likevel.
    Men det er jo ikke sikkert at det er helt nødvendig heller ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Bærum
    Meldinger
    101

Standard

Hei!
    Her kjenner jeg meg igjen...
    Fikk konstantert hæsporer for halvannet år siden, da hadde jeg hatt det ganske lenge allerede.
    Fikk først prøve ileggssåler til en formue, i tillegg til at jeg og mått ha nye sko som passet sålene! Dette forsøkte jeg i vel et år. Det ble ikke noe bedre av dette.
    Fikk så kortisonsprøyte to ganger i høyre fot, da dennne er verst. Dette hjelap ca en måned.
    Nå er det tilbake som før og det neste skrittet er vist ifølge legen en operasjone som ikke har noe garanti om forbedring....
    Kan selvfølgelig og gå ned noe i vekt, men dette er ikke så lett når man ikke er så gåbar da....
    Jada jeg vet om sykling og svømming....
    Jeg fikk mine fotplager mens stoffskiftet var høyt og før jeg begynte på medisin.
    Den 31. mars i år, for noen dager siden, fikk jeg operert bort hele skjoldbruskkjertelen min. Nå har jeg begynt på Levaxin og venter i spenning på å se åssen dette skal gå..

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Standard

Mener jeg svarte forrige gang at du kan kontakte Løp- og idrettsklinikken i Asker. Der har de greie på dette med hælskader og kan hjelpe deg med å lage spesialsåler. http://www.loep-og-idrettsklinikken.no/
    Bor du for langt unna kan du sikkert høre med dem og spørre om de vet om noe tilsvarende i nærheten av deg.

Så at sykling ble nevnt her. En annen trimform som er kjempeflott for oss med vonde hæler, er svømming og annen vanntrim. Dette belaster ikke bena og hvis du er overvektig (sånn som jeg) så hjelper det også på hælene om du klarer å gå ned i vekt.

Når det gjelder skovalg, så pass på at du velger sko som har god, støtdempende såle og at de støtter godt om foten, slik at du ikke går og sklir inni skoen.

Jeg har hatt samme problem selv i halvannet år, og nå er jeg så å si bra. Har holdt meg til kun vanntrim det siste året, og det tror jeg har hjulpet. Vekta er også redusert, selv om jeg har mye igjen ennå. Har brukt de sålene jeg fikk hos Løp- og idrettsklinikken, og de har hjulpet godt. Nå kan jeg snart kutte dem ut.

Så det finnes håp om bedring, selv om det kan ta litt tid.
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard Litt om meg og mitt....

Må få ut litt gruff idag.... :x

Jeg er så lei den uendelige masinga om vekta mi!
    De siste 10 årene har jeg gått opp ca 35 kg og sliter STORT med å gå ned i vekt, det hjelper ikke at jeg sliter med en super vond rygg pga prolaps og derfor ikke er så veldig til å trene, selv om jeg absolutt burde være flinkere til å gå korte turer...
    Akkurat nå føler jeg meg helt nede i kjelleren fordi mannen min (og legen i tillegg til psykologen) til stadighet maser om at jeg må forsøke å gå ned i vekt pga helsa mi og vil ikke høre (føler jeg) når jeg forteller at det ikke bare er å skru på en bryter så er kiloene borte... Jeg føler selv at jeg spiser noenlunde greit, foruten at jeg ikke er flink til å spise frokost hver dag. Ikke drikker jeg mye brus heller, men forsøker å få i meg minimum 2 liter vann hver dag.
    Ikke skjønner han at årsaken til tåkehjernen min, ikke alltid er at jeg bare er surrete, men at det faktisk er en annen årsak til det også, har prøvd å få han til å lese litt om lavt stoffskifte + ulcerøs kolitt som jeg også har, uten hell...
    Jeg synes ikke att det er spesielt morro å være så mye overvektig og det hjelper ihvertfall ikke når flere rundt meg til stadighet minner meg på det.

Jeg sitter nå og lurer på om jeg i neste uke skal si til legen min at jeg gjerne vil prøve meg på armour og krysse fingrene for at han har hørt om det. Synes ikke jeg er så veldig bra form, til tross for justeringene som har blitt gjort på Levaxin. Perioden som var bra varte en stund, men nå føler jeg meg på vei nedover igjen, jeg er trøtt og uoplagt hele tiden og har ofte behov for litt søvn på ettermiddagen, i tillegg tar jeg utrolig lett til tårene.. De fleste smertene i kroppen har blitt borte, så noe postitivt er det tross alt.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Jeg syns du skulle forklare legen din alt dette veldig nøye. Det er mye om å gjøre at denne forstår deg. Du bør kunne møte forståelse for ditt ønske om å prøve Armour når Levaxin ikke gir den ønskede effekt.
    Dette siste er et argument som legen ikke har lov å se bor fra !

Så gjenstår det jo å se om det funker for deg også da.

Side 1 av 17 1234567891011121314151617 Siste

Lignende tråder

1. Litt om meg og mitt. Jeg har hatt lavt stoffskifte i mange år.
    Av Bellissimo i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 10-10-09, 12:12
  2. Håper noen kan hjelpe meg litt...veksler stoffskiftet mitt??
    Av Marina73 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 03-04-08, 19:55
  3. lurer litt på stoffskiftet mitt
    Av evius i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 01-05-07, 20:36
  4. Litt om meg og mitt....
    Av Leya i forumet Presentasjoner
    Svar: 24
    Siste melding: 25-04-07, 17:33
  5. Ny i forumet. Litt om mitt sykdomsforløp...
    Av Thyr i forumet Presentasjoner
    Svar: 6
    Siste melding: 04-05-06, 22:32

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn