Akkurat det med personlig hygiene har jeg alltid hatt krefter til. Heldigvis er jeg glad i å dusje, så verken såpevask eller hårvask er noe problem. Håret lar jeg bare tørke som det er, det eneste jeg gruer meg for er å gre det ut etterpå. Det er noe herk!

Fastlegen sa at det at jeg mister så mye hår, kan skyldes at jeg har B12-mangel nå. Så her går det i sugetabletter med B12 om dagen. Vel - så lenge jeg husker å ta dem, da...

Ellers er det mye jeg burde ha gjort i sommer, men som jeg ikke har hatt krefter til i det hele tatt. Jeg skulle ha vasket badet for lenge siden, jeg burde ha ryddet soverommet og gjort plass til NAV-senga der så jeg kunne fått tilbake stua mi, jeg burde ha oljet utemøblene, jeg burde ha ryddet leiligheten, burde ha oppdatert websidene til firmaet... Det eneste jeg har greid er å klippe plenen et par-tre ganger med manuell klipper. Hadde også store ambisjoner om å gå til butikken og handle. Vel, det har jeg jo gjort noen ganger, men det koster meg mye krefter. Krefter jeg helt tydelig ikke har, så jeg tar heller bilen.

Men jeg har ikke hatt noen som helst problemer med å sove denne sommeren! Å sove opptil 15-20 timer i døgnet har vært null problem. Særlig ille er det de dagene det er tordenvær i vente, da er jeg totalt utslått med hodepine også. Jeg håper det bare er overgangen til Erfa som gjør at jeg har det slik.