Viser søkeresultater 1 til 10 av 15
Tråd: Personlig hygiene
Hybrid View
-
14-07-10, 09:39 #1
Sv: Personlig hygiene
Takk for at dere er så ærlige om dette med personlig hygiene. NÅ - i en drittperiode - kjenner jeg at personlig hygiene er vrient.
Heldigvis har jeg elektrisk tannbørste, så batteriet gjør jobben for meg
Ok - jeg flytter hånda rundt kjeven og vrir håndleddet for at børsten skal bytte vinkel, knis, men ellers "børster-jo-greia-av-seg-selv"... Nå må jeg også bruke hårkur på grunn av tørt hår, og det tar jo en evighet. Hvem har tid til to runder i dusjen på én dag? (Nå sitter jeg med huet fullt av kur-kliss og venter på inspirasjon til å gå opp på badet igjen...). Dusj om morgenen - og å skynde seg med - med 2 små barn, det går ikke. Jeg dusjer om kvelden, og så ramler jeg overrende i senga etterpå
Tøff tobarnsmams! Hypo 2005 (postpartum) Levaxin ineffektiv. Symptomer siden 1992...
Cat71s dagbok
-
19-07-10, 03:23 #2
Det er vel et felles problem for de fleste,
jeg måtte tvinge meg i dusjen pga natte svette,
men jeg fant ut at håret var det som stoppet meg,
dusjer hver dag men hopper over håret og da går det bra, tar en rufs på det hver tredje dag,
har også en lang ventetid før det blir varmt vann i dusjen og da tar jeg tannpussen, ellers hadde den vel gått i glemmeboka.
og som Sonja har jeg dårlig med hårvekst så det blir med under armene en gang i mellom,
Tar meg selv i nakken når jeg har dårlige perioder,
er tross alt blitt noe helt annet enn det gubben ble sammen med,
25+,lite aktiv,osv osv,
så jeg prøver så godt som mulig å holde meg delikat så det ikke blir for mye minus med meg,
er jo slitsomt for en familie med et dårlig menneske i hus,
dessuten leste jeg et eller annet sted her på forumet at det kan lukte rart av oss,
husker ikke hvor jeg leste det eller årsaken til det,
det bare ligger i hodet mitt og jeg regner med at om så er så kjenner ikke jeg det selv.
Det har vært nok av netter hvor jeg er utilnærmelig pga nattesvette,
så nå som jeg er kvitt det (bank i bordet) syntes jeg det er behagelig at gubben liker å være nær meg.
Men fy søren å stor selvdisiplin det krever i perioder.Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her
-
19-07-10, 05:10 #3
Akkurat det med personlig hygiene har jeg alltid hatt krefter til. Heldigvis er jeg glad i å dusje, så verken såpevask eller hårvask er noe problem. Håret lar jeg bare tørke som det er, det eneste jeg gruer meg for er å gre det ut etterpå. Det er noe herk!
Fastlegen sa at det at jeg mister så mye hår, kan skyldes at jeg har B12-mangel nå. Så her går det i sugetabletter med B12 om dagen. Vel - så lenge jeg husker å ta dem, da...
Ellers er det mye jeg burde ha gjort i sommer, men som jeg ikke har hatt krefter til i det hele tatt. Jeg skulle ha vasket badet for lenge siden, jeg burde ha ryddet soverommet og gjort plass til NAV-senga der så jeg kunne fått tilbake stua mi, jeg burde ha oljet utemøblene, jeg burde ha ryddet leiligheten, burde ha oppdatert websidene til firmaet... Det eneste jeg har greid er å klippe plenen et par-tre ganger med manuell klipper. Hadde også store ambisjoner om å gå til butikken og handle. Vel, det har jeg jo gjort noen ganger, men det koster meg mye krefter. Krefter jeg helt tydelig ikke har, så jeg tar heller bilen.
Men jeg har ikke hatt noen som helst problemer med å sove denne sommeren! Å sove opptil 15-20 timer i døgnet har vært null problem. Særlig ille er det de dagene det er tordenvær i vente, da er jeg totalt utslått med hodepine også. Jeg håper det bare er overgangen til Erfa som gjør at jeg har det slik.Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
19-07-10, 05:45 #4
Synd at vi ikke har krav på å få hjemmehjelp, slik andre får det. Regner med at det er lite vits å oppsøke NAV om det, de vil vel bare flire meg opp i øynene...

Kanskje jeg skulle solgt alt sammen, og flyttet ut i skogen... *hmm* (Back to basic)
...men det er jo deprimerende, når man ikke klarer å vaske huset og seg selv. Og i tillegg, som jeg, har katt, da blir det kjempe problem, med kattehår over alt...
-
19-07-10, 12:35 #5
Det med kattehår opplever jeg også. De ligger igjen overalt - særlig der teppet er på det lyseste og de mørke pelsdottene vises best! Jeg ønsker meg en slik robotstøvsuger jeg, en sånn som går av seg selv:
http://www.forbrukertipset.com/vids.asp?news=139804
Men jeg har ikke råd.Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
19-07-10, 16:49 #6
Har nå lagt pusen min ut for salg, siden jeg ikke klarer å holde det rent og pent hos meg. Må jo støvsuge flere ganger i uken, og det har jeg ikke sjans til.
I tillegg har jeg begynt å slite med allergi. Så da har jeg jo ikke noe valg.
En robotstøvsuger, ja. Skulle hatt en slik en, ja! *drømmer*
-
15-12-12, 16:47 #7
Jeg slet med litt forskjellig av dette før. Nå er det bare tannpussen som en sjelden gang er et ork. Jeg kunne sikkert vært enda bedre på det, men jeg er fornøyd med at det er blitt mye bedre. Som mann slipper man kanskje litt billigere enn kvinner, men jeg går aldri ut hvis det lukter vondt. Da vaskes det og jeg holder alltid noenlunde styr på hud og negler. Barbering er noe drit da. Blir ofte litt mye skjeggstubber, men det blir jo ikke bedre av at ansiktshud er sår og tørr (som følge av hypo). Skulle gjerne vært kvinne når det gjelder det. Da er ikke barbering så nøye.
-
15-12-12, 18:53 #8
Tja, I-D-M, det skal jo barberes en del på jenter også, både hist og her, det kan sannelig være et ork for oss også....
Lignende tråder
-
Hidradenitis suppurativa. Personlig kaller jeg det "byllepest!
Av Ruth Mari i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 1Siste melding: 19-09-07, 08:13

Svar med sitat

Bokmerker