Utrolig interessant. For noen år siden sto det i mediene om at man mistenkte melk som en kalkstjeler. Nå drikker jeg ikke melk, bortsett fra Cultura. Men kalktilskudd tar jeg, omkring 1g per dag. Kanskje håravfallet og muskelsmertene/strekkene skyldes for mye kalk? Nå skal jeg kutte ut kalktilskudd og se hva som skjer

"Kalkoverbelastning fører til aflejringer i vævene. Det kender vi først og fremmest som stendannelser i form af nyre- og galdesten. Vi kender også alle til andre former for fejlplaceret kalk. Dem er mange af. Tør, grov hud, glansløst tørt hår, håraffald og skaldet-hed kan være nogle af de ydre tegn på kalciumforgiftning. Stramme, stive, smertende muskler kan være en advarsel om, hvad der er ved at ske med den væsentligste af alle muskler: hjertet. Kalciumforgiftning kan føre til grøn stær, ledegigt, blokering af mange væsentlige kirtelfunktioner, celledød og senilitet. Alene af denne grund er den lægelige anbefaling til kvinder om isoleret at indtage store mængder kalktilskud dagligt totalt uansvarlig og forkastelig"