Viser søkeresultater 1 til 10 av 11

Threaded View

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    81
    Meldinger
    2,323

Lightbulb Sv: Private klinikker anbefalet av våre brukere

Sitat Opprinnelig skrevet av ForumInfo Vis post
    • Arendal Helsecenter "Arendal Helsesenter er landets eldste tverrfaglige legekontor der vi arbeider med helhetsmedisin. Vi har erkjent at det ikke finnes selvstendige sykdommer; men syke mennesker i prosess og at ethvert menneske derfor må behandles individuelt, selv om de har samme ”diagnose”! (...) Som pasient skal du vite: Vil du aktivt arbeide med din helse, vil vi gå veien sammen med deg så langt vi har erfaring for at vi kan. Dersom vi ser at du trenger hjelp fra annen ekspertise i Norge eller andre steder, henviser vi deg dit!"
    "Skolemedisinen er basis for enhver legepraksis, både fordi en lege har studert 6 år ved universitetet og fordi han er trenet i bruken av kirurgi og legemidler fra den industrielle legemiddelproduksjon. Uten denne kunnskap er det tvil om vår innsikt i sykdom ville ha vært den samme som i dag. Legesentret benytter selvsagt denne kunnskap i utstrakt grad: alle våre pasienter blir testet med et batteri av blodprøver og bakteriologiske tester og allergitester; samt henvist til sykehus og spesialister der dette er nødvendig. Vi har lang erfaring med utredning av tilstander som lavt stoffskifte, fibrositt, astma, ME, kronisk tretthetssyndrom, stress, allergier, Borrelia syke, mykoplasmainfeksjoner og leddsykdommer, for å nevne noen hovedgrupper av pasienter.

For oss er det imidlertid viktig å poengtere: vi behandler ikke sykdommer, men syke mennesker og helbredelse finner sted når hele mennesket er satt i stand til å gjennomgå en selvhelbredelse; uten med eller uten legemidler. Dersom skolemedisinen har bevist at den ikke strekker til; betyr det ikke at syke mennesker er uhelbredelige eller lider av psykiske sykdommer; da er tiden inne til å benytte metoder som ikke er prøv før. Det er da vi tar i bruk diagnose og terapimetodene nedenfor! Ofte resulterer slike utvidede tiltak til ny innsikt og derved bedring av allmennhelse og til sist helbredelse av ens sykelighet; men like ofte hender det at vi velger å samarbeide med spesialister; enten i Norge eller utlandet."
    Mer...

”I 1999, etter mange strevsomme år som sjelesørger, forfatter og lege, opplevde jeg det som kaller ”totalt utbrenthet” eller ”sluttstadiet av langtkommen stress”. Krisen kom brått. Jeg var maktesløs, det var også de leger og natur-terapeuter jeg ba om hjelp. En lege sa: "Så syke som deg kan aldri mer bli frisk. Du vil aldri mer kunne bli lege!" Da alt var som mørkest tok jeg nødvendig beslutning; jeg vendte alle svartmalerne ryggen og begynte å forske på utbrenthet og stoffskiftesvikt. Jeg var fast bestemt på å løse gåten. Jeg søkte kunnskap i utlandet hos leger og forskere som visste og kunne.

I de neste 10 årene forsket jeg på hvorfor så mange kronisk syke følte seg utbrente, slitne og deprimerte, uten at leger kunne finne forklaringen. Etter å ha lest over 10.000 forsknings-sider, foretatt flere tusen pasientintervjuer og tusener av blodprøver og EKG tester fant jeg et oppsiktsvekkende svar: Sykdom er et gjennomgripende sammenbrudd i kroppens evne til å lage energi, bokstavelig talt en tidlig aldring! Jeg forstod plutselig sannheten i Asias urgamle visdom: "Uten energi, intet liv"! Spørsmålet var bare hvordan jeg skulle kunne måle og så få livs -energien tilbake i mine pasienter. Her er noe av den glemte vitenskapen jeg oppdaget og som brakte meg selv og tusener av pasienter tilbake til et godt, fullverdig liv. Her en noe av hva jeg lærte og vil dele med deg på dette foredraget og fremtidige foredrag:"
    Les mer i "Stoffskifte Skolen"
    Sist endret av Mod; 16-04-11 kl 09:50 Begrunnelse: Tilføyelse av sitat fra "Stoffskifte Skolen"
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Lignende tråder

1. Anbefalt av Hertoghe
    Av Kevlin i forumet Nyttige linker
    Svar: 9
    Siste melding: 30-07-10, 06:27
  2. Privat praktiserende klinikker i landet
    Av Alma i forumet Hos legen
    Svar: 6
    Siste melding: 04-10-08, 10:32
  3. Våre rettigheter
    Av kris i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdom
    Svar: 10