Viser søkeresultater 1 til 10 av 266
Threaded View
-
06-07-10, 12:16 #9
Det har nå kommet en multivitamin uten jod, men med (noe) jern.
http://www.bigvits.co.uk/product.asp...d=92&tid=&bid=
Hvor bra denne er vet jeg ikke. Den innholder iallfall mye B-vitaminer og selen i riktig type. Firmaet har jeg handlet med før og de er helt ok. Jeg har bestilt denne og skal forsøke den. Kommer da til å komplettere med iallfall mer Dvitamin og jern.
Det tar tid. Lang tid. Og magen reagerer ofte med enten diaré eller forstoppelse. Du må forsøke deg fram til hvilke tabletter du tåler best. For best effekt, ta sammen med c-vitaminholdig mat og unngå te/melk i samme måltid. Jeg synes det fungerer best sammen med kveldsmaten (jern skal tas minst 6 timer borte fra levaxin og da klaffer det godt) og magen blir heller ikke så urolig. Selv etter 3 måneder på jern klarer jeg ikke å ta det oftere enn maks 2 av 3 dager før jeg får diaré. (De fleste får forstoppelse.)
Ikke bli skremt av at avføringen blir "svart". Det er normalt.
Husk også mat som tilfører jern: blodmat, leverpostei, brunost(? er ikke sikker på om den fremdeles er tilstatt jern). Grønne grønnsaker - kål - inneholder også jern, men bør ofte stoffskiftesyke unngå.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Diagnosen lavt stoffskifte i januar 2010
Av BeritM i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 402Siste melding: 06-02-20, 19:22 -
Som jeg fryktet. Diagnosen lavt stoffskifte i april 2010, men prøver i grenseland
Av Karin i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 21Siste melding: 18-09-10, 10:16 -
Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
Av Yvai i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 10-05-10, 16:46 -
Januar 2010. Er det tomt for ERFA thyroid?
Av knokkel i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 8Siste melding: 02-02-10, 13:01 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
Av marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-05-05, 11:08

Svar med sitat

Bokmerker