Side 1 av 3 123 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 23
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    65
    Meldinger
    114

Standard Tannkjøttsykdommer ved lavt stoffskifte.

Er det noen som mener de kan sette periodontitt eller betent tannkjøtt i sammenheng med lavt stoffskifte?

-M-

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Standard Sv: Tannkjøttsykdommer ved lavt stoffskifte.

Sitat Opprinnelig skrevet av Pluto Vis post
    Er det noen som mener de kan sette periodontitt eller betent tannkjøtt i sammenheng med lavt stoffskifte?

-M-
    Betennelser i kvevebeinet satt i sammenheng med ME og lavt stoffskifte?
    http://www.stoffskifte.info/blogger/Kristinsblogg.html
    Erfaringsbasert, dog...
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Ålesund
    Alder
    51
    Meldinger
    418

Det skulle jeg også gjerne visst, Pluto! Om det er en sammenheng der.
    Har akkurat fått vite at jeg har periodontitt Har blitt henvist til spesialist, men det kan visstnok ta opptil et år, før jeg kan få en time.
    Men jeg skal jammen spørre spesialisten om han vet noe om stoffskifte og tannkjøttproblemer.

Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Nord-Norge
    Alder
    49
    Meldinger
    498

Sliter også med tannkjøttbetennelse. Ikke hver dag, men ofte nok. Og det er noe dritt. Særlig når jeg pusser tennene, da må jeg pusse veeeeldig forsiktig...

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Thumbs up Sv: Tannkjøttsykdommer ved lavt stoffskifte.

Hei på dere

Anisa har skrevet om hva hun gjorde med akutt tannvondt i sin tråd:

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    En 3-ledet bro i undermunden er vedhæftet på to tænder - en hjørnetand og en kindtand. Det viser sig at kindtanden ikke er helt rask mere. Der er infektion ved tandroden, som hidtil gav en tålelig ømhed med ugers mellemrum. Behandlingen kræver et tandkirurgisk indgreb, så jeg trak tiden ud alt for længe.

Omsider i forgårs gav tandroden op og der kom en kæmpe betændelse med hævelse af lymfekirtler under kæben, hævelse af kæben inde i munden og hævelse af halvdelen af ansigtet. Dunkende smerter kom, hovedpine og feber. Munden kunne ikke lukkes for smerter... I løbet af dagen i går blev det bare værre og værre. Jeg fik ganske almindelig kodimagnyl for smerterne, 4 stykker med ca. 3 timers mellemrum, men det har kun taget toppen af smerten og feberen. Når natten faldt på sov jeg kun halvt.

Da kl. var ca. 04 stod jeg op. Smerten var overvældende, feber og kuldegysninger raserende og jeg begyndte at frygte at snart går der betændelse i hele hovedet. Sådan føltes det. Så huskede jeg Mercolas råd om D-vitamin mod H1N1.

Jeg gik i medicinskabet og lagde kapsler med 5000 IU D3-vitamin frem. Så huskede jeg, hvad dr. Wilson skrev om kroppens ekstraforbrug af cortisol under infektioner, chok eller operationer og... så fiskede jeg to tabletter af hydrocortison frem, 40 mg som jeg lagde til kapslerne med D-vitaminet. Da jeg ved at det samme også gælder for kroppens behov for thyoxin - lagde jeg 1 grain Westhroid til. Derefter fandt jeg to slow-release-tabletter med C-vitamin, i alt 2 gram. Jeg slugte hele bunken med et stort glas vand. Så tænkte jeg videre og slugte yderligere 5000 IU D3-vitamin med lidt vand til og... så gik jeg i seng igen. Forpint af smerterne, af feber og træt.

Lidt over kl. 8 vågnede jeg op med munden fuld af blodigt mundvand. Tandbylden var væk, hævelsen i kæben var væk, hævelsen i ansigtet var væk, ømme kirtler under kæben var ikke ømme mere, feberen var væk, smerterne var væk. Kun trætheden var tilbage.... og jeg kunne spise igen.

I morgen kl. 10 skal jeg til kontrol hos min tandlæge. Da min tandlæge er en økologisk tandlæge, fluorfri og kviksølvfri, med et fast kosttilskudprogram han ordinerer sine patienter. Jeg er sikker på, at han end ikke vil blinke når jeg fortæller ham, hvordan min natlige "coctail" har reddet min dag i dag.

Det er ikke så lidt man får ud at lære om stofskiftesygdom, vel?
    D3 - D3 spis det!!!
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Ålesund
    Alder
    51
    Meldinger
    418

Kan anbefale "tannkjøttkur" som man bestiller hos alternativdoktoren.no
    Det er en blanding av forskjellige eteriske oljer som man smører på tannkjøttet. Samtidig med tannkjøttkuren tar man en Silicea kur (den for mage/tarm). Den får man kjøpt på helsekost. Jeg anbefaler det på det varmeste!

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Lyder godt!

Er det den her:
    http://www.alternativdoktoren.no/but...jb7apsdnu7dth4

...blev lidt i tvivl nu jeg så siden ...

Nielsigne

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Ålesund
    Alder
    51
    Meldinger
    418

Ja, Nielsigne, det er den siden Jeg forstår at du ble litt skeptisk når du så siden, for produktet ser ikke akkurat så "fancy" ut. Jeg hadde ingen tro på det, men det har jo en overkommelig pris, og jeg må si jeg var ganske desperat, for den ene tannen min var begynt å løsne. Tannlegen sa at det ikke var noe han kunne gjøre mer, og at jeg måtte vente på time hos spesialist. Han sa jeg skulle skylle med Listerine ganske ofte, så det gjorde jeg ca tre ganger om dagen. Etter en uke med Listerine var tannkjøttet så irritert og rødt at jeg nesten ikke klarte å spise uten store smerter. Så det måtte jeg bare slutte med. Men så fikk jeg "tannkjøttkuren" i posten da, og jeg begynte å smøre hver halvtime. (Det skal man gjøre hvis det er veldig akutt, ellers holder det med tre ganger daglig.) Det kjennes litt ut som om du smører på parfyme, du får litt sånn såpesmak i munnen. Slettes ikke ubehagelig, men litt uvant. Etter å ha smurt ca 4 ganger, kjente jeg at det rant noe ekkelt fra under tannkjøttet. Det var "puss" fra betennelsen. Må si jeg ble overrasket!! Tannen som var løs, har festet seg igjen. Hvordan det går videre kan jeg ikke si noe om nå. Hvorvidt det virkelig går an å bli kvitt periodontitt, når man først har fått det, kan bare røntgenbildene avsløre.
    Jeg var hos tannlegen igjen nylig, og han sa: "Dette var jo ikke så ille som jeg fryktet sist gang du var her!" Så det har virkelig hjulpet meg. Det står ikke på hjemmesiden hva produktet inneholder, men det står på flaska. Det er eteriske oljer fra salvie, peppermynte, eukalyptus, appelsin og myrra. I hemmelig blanding forstår seg

Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Brumunddal
    Meldinger
    37

Hei! Jeg har vært plaget av blødende og sårt tannkjøtt i mange år. Så ille har det vært at jeg har måttet be om bedøvelse ved rensing av tennene. Grunnet ødem i kroppen leste jeg meg til at B6 vitaminer er bra, og startet opp. Kjøpte B6 Forte til og med (Sverige). Ved neste besøk hos tannpleier, 6 mnd, renset hun tennene mine uten at jeg egentlig registrerte det - uten blødninger og smerter! Jeg trodde dette var takket være intensivt arbeid med tanntråd- og børste, men har i ettertid skjønt at jeg i høyeste grad kan takke B6!

Ødem har jeg fortsatt . . . .
    ~ Scarlett ~
    Under opplæring

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Sitat Opprinnelig skrevet av knokkel Vis post
    Jeg forstår at du ble litt skeptisk når du så siden, for produktet ser ikke akkurat så "fancy" ut.

Nej da Det var bare min erkendelse af, at jeg nogle gange er for tåget i knolden til at få øje på ting og sager ...

Tusind tak for jeres råd!

Mit tandkød har ikke været helt sig selv, siden mine 14 måneder med Ny Eltroxin

Men jeg kan da se, det går fremad nu.

Side 1 av 3 123 Siste

Lignende tråder

1. lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
    Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 17
    Siste melding: 26-05-10, 13:09
  2. Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
    Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 47
    Siste melding: 30-10-09, 20:53
  3. svimmelhet og "lavt blodsukker" ved lavt stoffskifte
    Av isa1 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 11-06-09, 19:54
  4. Svar: 13
    Siste melding: 27-10-06, 20:28
  5. Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
    Av Stina i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 23-10-06, 22:46

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn