Sitat Opprinnelig skrevet av ForumInfo Vis post
  • Balderklinikken: Vær oppmerksom på at Balderklinikken overveiende behandler etter resultater av TSH-prøven. ER TSH-prøven "fin" og innenfor referanseverdiene, kan man risikere å bli møtt med de samme holdninger som man møter hos sin fastlege. Man kan ikke vite på fohånd hvilken Balder-lege som følger TSH-regimet. Det må heller ikke bli tatt for gitt at Balderklinikken behandler med naturlige hormonlegemidler, (Thyroid USP). Les videre i underforumet "Balderklinikken".
Sitat Opprinnelig skrevet av kruse Vis post
Jeg har fått Thyroid på Balderklinikken Har prøvd å foklart gang på gang at jeg må øke dosen, og håper på at T4 stiger, ettersom jeg ikke har det bra med en sånn lav T4.

Men både Balderklinikken og fastlegen er helt bestemt på at det ikke er det som er problemet. De vil heller få TSH til å bli målbar. TSH er viktig, og for lav TSH er farlig for hjertet og beinskjørhet. Og da spiller T4 ingen roller, sier de. Jeg er ikke enig, men det spiller vist ingen rolle.

Grunne til at jeg ikke øker dosen selv, er at så lenge TSH ikke er målbar vil både lege og svarene fra laben poengtere at jeg må gå NED på medisinmengden. Jeg kan ikke gå til legen for noe annet, uten at han først har et langt TSH foredrag.
Les mer: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=8802