Viser søkeresultater 21 til 24 av 24
-
30-05-10, 19:15 #21
Sv: Stabil dose levaxin 50 mg i 3 år nå
nei, ikke veganer, jeg spiser ost og "ikke-bur"egg..men jeg syns det er ille nok at levaxin har gelatin, så jeg vil ikke ty til armour just yet...
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
30-05-10, 20:02 #22
Armour er dessverre fortid kan det se ut som.
ERFA er et firma som sies å produsere på samme måte.
Det er i så fall ved hjelp av en frysetørringsteknikk - man frysetørrer bort alt vev og sitter igjen med hormonene.
Det finnes altså ikke grisevev igjen - kun hormonene - og disse er jo ikke spesifikke for gris. De er helt like dem du selv trenger.
Så nå vil jeg provosere deg :
Jeg mener du fordømmer uten å vite hva du fordømmer.
Levaxinprodusenten oppgir forøvrig ikke hvor de får sin gelatin fra - kan jo være fra potet - som feks i seigmenn ? (de vil gjerne at vi skal være u-informerte)
Så er de genmanipulerte hormonene avhengige av at de bindes til et protein - og de kan ikke binde seg til hvilkesomhelst protein, det må være et blodprotein og det foretrekkes TBG (tyroxinBindendeGlobulin) - altså......fra dyreriket det også dessverre.
Og har du testa deg for B12 og D3 ?
Det kan jo være den direkte årsaken til at du er der du er......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
30-05-10, 21:30 #23
ja, jeg har testet b12, og det er for lavt. jeg tar tilskudd, men man har vel lavere opptak ved stoffskifteproblemer, så jeg burde vel tatt sprøyte i tillegg.
symptomene mine begynte ved lavt stoffskifte, før b12 ble lavt, så jeg er ikke feildiagnosert, men det hjelper nok ikke på heller. jeg vil se hvordan kroppen reagerer når jeg har fått b12 nivået opp på et bra nivå, og jeg har funnet passelig dose av levaxin. hvis jeg fortsatt ikke er bedre, kan jeg heller vurdere å bytte medisin. men jeg har inntrykk av at det er tiltak å få tak i erfa, at det må komme i posten fra canada? og så koster det vel endel også?For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
30-05-10, 21:36 #24
Det er jo bare hvis Levaxinen ikke gjør jobben da.....
ERFA får du på spesialresept som legen din skriver ut. Når det er gjort henter du den som vanlig på Apotek.
Om du trenger det, må du betale selv. Da gjelder ikke Norsk lov for deg lenger......
Så er lav B12, lav Ferritin, lav D3 og lav Selen jo faktorer som vi på grunn av det lave stoffskiftet bør ha en høyere status av.
D-vitamin var særs viktig for meg, men det er sikkert forskjellig.....
Men ikke spekuler for mye nå da avath - ta heller noen prøver.....• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Hva, kosthold?
Av avath i forumet Helbred og kostholdSvar: 15Siste melding: 25-04-10, 16:47 -
Kosthold med Vigdis
Av Vigdis i forumet Helbred og kostholdSvar: 32Siste melding: 22-02-10, 19:35 -
Har kosthold noe å si?
Av Kikkeline i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 20-11-08, 20:49 -
Kosthold
Av Marit i forumet Helbred og kostholdSvar: 2Siste melding: 20-05-07, 19:46 -
Kosthold - hva er bra og hva er ikke bra?
Av Thyr i forumet Helbred og kostholdSvar: 11Siste melding: 14-08-06, 17:04
Svar med sitat
Bokmerker