Viser søkeresultater 1 til 10 av 23
-
26-05-10, 03:21 #1
Tannkjøttsykdommer ved lavt stoffskifte.
Er det noen som mener de kan sette periodontitt eller betent tannkjøtt i sammenheng med lavt stoffskifte?
-M-
-
26-05-10, 08:15 #2
Sv: Tannkjøttsykdommer ved lavt stoffskifte.
Betennelser i kvevebeinet satt i sammenheng med ME og lavt stoffskifte?
http://www.stoffskifte.info/blogger/Kristinsblogg.html
Erfaringsbasert, dog...Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
26-05-10, 10:22 #3
Det skulle jeg også gjerne visst, Pluto! Om det er en sammenheng der.
Har akkurat fått vite at jeg har periodontitt
Har blitt henvist til spesialist, men det kan visstnok ta opptil et år, før jeg kan få en time.
Men jeg skal jammen spørre spesialisten om han vet noe om stoffskifte og tannkjøttproblemer.Hypothyreose (hashimoto) siden 2002. Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005, da var jeg så syk at jeg stadig mistet bevisstheten. Det var uhyre skremmende....
-
26-05-10, 10:35 #4
Sliter også med tannkjøttbetennelse. Ikke hver dag, men ofte nok. Og det er noe dritt. Særlig når jeg pusser tennene, da må jeg pusse veeeeldig forsiktig...
-
27-05-10, 23:04 #5
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
02-07-10, 11:26 #6
Kan anbefale "tannkjøttkur" som man bestiller hos alternativdoktoren.no
Det er en blanding av forskjellige eteriske oljer som man smører på tannkjøttet. Samtidig med tannkjøttkuren tar man en Silicea kur (den for mage/tarm). Den får man kjøpt på helsekost. Jeg anbefaler det på det varmeste!Hypothyreose (hashimoto) siden 2002. Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005, da var jeg så syk at jeg stadig mistet bevisstheten. Det var uhyre skremmende....
-
02-07-10, 22:21 #7
Lyder godt!
Er det den her:
http://www.alternativdoktoren.no/but...jb7apsdnu7dth4
...blev lidt i tvivl nu jeg så siden ...
Nielsigne
-
04-07-10, 19:49 #8
Ja, Nielsigne, det er den siden
Jeg forstår at du ble litt skeptisk når du så siden, for produktet ser ikke akkurat så "fancy" ut. Jeg hadde ingen tro på det, men det har jo en overkommelig pris, og jeg må si jeg var ganske desperat, for den ene tannen min var begynt å løsne. Tannlegen sa at det ikke var noe han kunne gjøre mer, og at jeg måtte vente på time hos spesialist. Han sa jeg skulle skylle med Listerine ganske ofte, så det gjorde jeg ca tre ganger om dagen. Etter en uke med Listerine var tannkjøttet så irritert og rødt at jeg nesten ikke klarte å spise uten store smerter. Så det måtte jeg bare slutte med. Men så fikk jeg "tannkjøttkuren" i posten da, og jeg begynte å smøre hver halvtime. (Det skal man gjøre hvis det er veldig akutt, ellers holder det med tre ganger daglig.) Det kjennes litt ut som om du smører på parfyme, du får litt sånn såpesmak i munnen. Slettes ikke ubehagelig, men litt uvant. Etter å ha smurt ca 4 ganger, kjente jeg at det rant noe ekkelt fra under tannkjøttet. Det var "puss" fra betennelsen. Må si jeg ble overrasket!! Tannen som var løs, har festet seg igjen. Hvordan det går videre kan jeg ikke si noe om nå. Hvorvidt det virkelig går an å bli kvitt periodontitt, når man først har fått det, kan bare røntgenbildene avsløre.
Jeg var hos tannlegen igjen nylig, og han sa: "Dette var jo ikke så ille som jeg fryktet sist gang du var her!" Så det har virkelig hjulpet meg. Det står ikke på hjemmesiden hva produktet inneholder, men det står på flaska. Det er eteriske oljer fra salvie, peppermynte, eukalyptus, appelsin og myrra. I hemmelig blanding forstår seg
Hypothyreose (hashimoto) siden 2002. Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005, da var jeg så syk at jeg stadig mistet bevisstheten. Det var uhyre skremmende....
-
05-07-10, 13:46 #9
Hei! Jeg har vært plaget av blødende og sårt tannkjøtt i mange år. Så ille har det vært at jeg har måttet be om bedøvelse ved rensing av tennene. Grunnet ødem i kroppen leste jeg meg til at B6 vitaminer er bra, og startet opp. Kjøpte B6 Forte til og med (Sverige). Ved neste besøk hos tannpleier, 6 mnd, renset hun tennene mine uten at jeg egentlig registrerte det - uten blødninger og smerter! Jeg trodde dette var takket være intensivt arbeid med tanntråd- og børste, men har i ettertid skjønt at jeg i høyeste grad kan takke B6!
Ødem har jeg fortsatt . . . .~ Scarlett ~
Under opplæring
-
05-07-10, 20:37 #10
Lignende tråder
-
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 47Siste melding: 30-10-09, 20:53 -
svimmelhet og "lavt blodsukker" ved lavt stoffskifte
Av isa1 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 11-06-09, 19:54 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46
Svar med sitat

Bokmerker