Viser søkeresultater 1 til 10 av 17
Hybrid View
-
20-05-10, 20:31 #1
Sv: Trenger råd for å få opp FT4
-
20-05-10, 21:20 #2
Sv: Trenger råd for å få opp FT4
Tror det er viktig å minne legen om at vår lave TSH ikke er det samme som en lav TSH hos dem med hypertyreose.
De siste har vel hatt en tendens til å ligge i faresonen for beinskjørhet, men her kommer de høye verdiene av fT4 og fT3 inn i bildet. Her er stoffskiftet høyt, og det kaan gjøre noe med "stoffskiftet" til D-vit./kalsium.
Det er som sagt det HØYE stoffskiftet som er synderen, ikke lav TSH.
Men fordi høyt st. kjennetegnes bl.a.av laav TSH, tror de/enkelte leger at vi kommer innunder der, selv om våre stoffskiftehormon ligger laavt innen refområde, men dog i enkelte fall med en subrimert TSH.
Det er mange årsaker til at noen av oss får en subrimert TSH..uten at det er fare på ferde.(min er 0,01, men fT4 og 3 er innen "normalen").....
Forøvrig tror jeg at noen må ha tilskudd av t4, hvis vi er av dem som ikke tåler den lav...det kan bli for mye t3 hvis vi skal få t4 tilstrekkelig opp på kun thyroider....Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
Lignende tråder
-
Trenger hjeeeeelp
Av Tryne i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 9Siste melding: 11-01-10, 14:57 -
Hei. Trenger hjelp
Av Månelys i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 26-10-08, 20:10 -
Ei til som trenger hjelp
Av Stina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 11-05-07, 17:41 -
Trenger informasjon...
Av Therese i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 4Siste melding: 02-05-05, 18:07

Andrè Bjerke.
Svar med sitat
Bokmerker