Hei Avath.
Jeg begynte med variert trening 3 ganger per uke for et par måneder siden, i håp om å gå ned i vekt. Hadde ingen effekt på vekta, og for et par uker siden fikk jeg diagnosen lavt stoffskifte, hvilket jo forklarte vektøkningen.

Er nylig begynt med behandling med Levaxin, og det er altfor tidlig å si hvordan medisinen vil virke på meg. Men jeg har valgt å fortsette med styrketrening 3 ganger per uke selv om det ikke har noen innvirkning på vekta fordi jeg føler at jeg allerede er blitt litt sterkere og derfor har litt mindre vondt i musklene (gjelder særlig armer, rygg,skuldre, nakke).

Enkelte dager er jeg selvfølgelig mer sliten enn andre dager, så da er jeg mer påpasselig med å ikke ha på mer vekt enn jeg tåler. Er vel ikke bare vekten på apparatene som er viktig, tror også at jeg nå gjør mange bevegelser (med lite vekt på) som har løsnet litt opp i en stiv kropp.

Opprinnelig var jo målet med treningen å gå ned i vekt, derfor hadde jeg etter hvert tenkt å begynne med aerobic og andre "hopp-og-sprett"-øvelser. Dette har jeg nå slått fra meg - tror det foreløpig vil være for tøff belasting for kroppen min og at jeg da ville være fysisk "helt utslått" i flere dager etterpå. Men jeg har altså erfart at styrketrening går bra, så lenge jeg ikke gjør mer enn jeg faktisk tåler. Men jeg tror ikke styrketrening forbrenner så veldig mange kalorier - men håpet er jo at det på sikt kan "stramme litt opp" i en litt slapp kropp.....