Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
TSH: Referanseområde for voksne: 0,5 - 3,6 mIE/l
FT4: Referanseområde for voksne: 8 - 20 pmol/l

Kære viraviva

I denne tråd: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=8009 - finder du alle norske laboratorier og du kan slå op alle de referenceområder for hvert et lab. Ofte er det hurtigere end at vente på svar + lige så mange gange man har brug for.

Men vær obs på, at referanseområder er i virkeligheden kun relative og kan afvige noget/meget fra hvad din krop (symptomer) fortæller dig. Så vær ikke alt for tungt fokuseret på disse tal. Hvis tallene "siger" andet end din krop ("siger"), kan det ende med at du bliver ulykkelig over at være syg selv om tallene jo "beviser" at du er rask eller bedre end du har det.
Takker
Det er vel mer legen som er fokusert på tall tror jeg. Selv om jeg i flere år har fortalt legen om trøtthet, økt søvnbehov, vektøkning på 20 kg, mistet mye hår, tørr hud, hoven i ansikt + fingre, mor med lavt stoffskifte, søster med lavt stoffskifte, så er det ikke gjort noe for å sjekke ut om jeg mangler noe vesentlig i kroppen. Prøvene har jo sett greie ut så da er jo alt i orden. Ble riktignok satt på antidepresivia i noen år uten at det ble bedre.

Nå føler jeg meg ...Lurt og forbanna. Og...Men så er jeg så sliten at jeg ikke orker så mye mer legegreier. Det høres ut som jeg bare ligger på sofaen, det gjør jeg altså ikke (har 3 barn + studerer deltid) men akkurat nå er en bytur på 30 min det jeg orker....Og sånn vil jeg ikke ha det mer, uansett hva legen mener om mine blodprøver. Men det er klart jeg blir jo litt opphengt selv når jeg ser at dem ikke ser så ille ut og jeg føler meg som en skygge av meg saelv her jeg går....

Jeg HATER å klage, og nå føler jeg at jeg bare gjør det hele tiden. Jeg vil ha ENERGI og kunne funke i hverdagen.