Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
-
10-07-08, 20:19 #1
Bruker
- Medlem siden
- Nov 2007
- Sted
- København, Danmark
- Meldinger
- 18
Hjælp til at tolke disse - Synes selv det er lavt
Nu er det gået ca 6 måneder siden jeg startede op på Eltroxin (levaxin). Desværre var min startdosis på 50 mcg for heftig, og jeg fik en del problemer. Nu er jeg dog på banen igen, med 25 mcg/dag og jeg får det langsom bedre, men har stadig dage hvor jeg er HELT nede og alt er totalt ligegyldigt. Har også ekstremt svært at håndtere stress - selv de midste ting kan få mig helt ud af balance - svær angst og tager stadig på i vægt.
Jeg var lidt "atypisk" da min TSH kun var på 4,4 når jeg startede, men mine symptomer var så voldsome at jeg kom i behandling.
Idag ringer min læge med nye værdier der hedder:
TSH - 3,4 (0,3-4,0)
fT3 - 3,0 (ingen reference)
fT4 - 5,1 (10-22)
Han vil vende tilbage efter sommerferien hvor vi skal tale om hvordan det går og hvis/hvor meget min dosis skal op.
Har det ikke noget at sige, at T4 ligger så lavt? Jeg kan ikke helt finde ud af de forskellige tal.For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
10-07-08, 20:59 #2Hildemor Gjest
Hva var din FT4 når du startet behandling med Levaxin? I forhold til referanseverdiene er den jo nå altfor lav og gir deg sikkert de nevnte plagene dine. Det viktigste i behandling av stoffskifte er jo nettopp at FT4 pg FT3 er innenfor referanseområdene. Tsh er ikke nødvendigvis av så stor betydning, selv om mange mener at den alene kan gi symptomer. Det er ikke min erfaring. FT4 og FT3 for høyt eller lavt og jeg er i trøbbel.
-
10-07-08, 22:29 #3
Prøven som jo kan si noe om kjertelens "helse" heter anti-TPO og TRAS.
Disse viser om det er antistoffer i blodet - har du det skal du nok venne deg til tanken om å øke din Eltroxindosis.
Frit T4 er kroppens lagerbeholdning av stofskiftehormonet (T3).
Jo høyere denne er, jo høyere blir fT3 - og det er denne som er viktig.
Det er den eneste som gjør noe i kroppen.
Andre feil i kroppen kan gi sympromer som ligner stoffskiftesymptomene og du bør passe på ferritin B12 og D-vitamin.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
10-07-08, 23:37 #4
Bruker
- Medlem siden
- Nov 2007
- Sted
- København, Danmark
- Meldinger
- 18
Tak, du skriver så at tilmed jeg kan forstå det
Skal tage mig en snak med lægen når han er tilbage fra ferien. Må tjekke hvor min T4 låg tidligere.For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
Svar med sitat
Bokmerker