Viser søkeresultater 1 til 10 av 48

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Noen som kan hjelpe meg med prøvesvar ?

Du har visst hatt dette enstund du viravira.....
    Jeg har jo vært der - fremstillt meg for leger, fått globoid og øyedråper - og gode ønsker. Blitt sendt til spesialister - alt fra ørenesehals til reumatologer og psykologer - og fått diagnoser.
    Jeg har også fibromyalgi - men det var før jeg fikk hypothyreose sies det.
    Men var det det ?????
    Når jeg "ripper opp i det" vil man ikke engang i etterpåklokskapens lys endre noe på alle de feil som er gjort.
    Etterpåklokskapen er som kjent den enenste klokskap.....

Ta blodprøver fastende så tidlig om morgenen som det er mulig (for en som har så lavt stoffskifte som deg)
    Det viktigste er at man medikamentfaster.
    Flere hormoner har døgnvariasjoner, og morgenverdien er viktig. TSH er feks mye høyere om morgenen hos de som den virker på da. Det gjør den ikke hos deg på de foreliggende prøver, men du kan jo prøve tidlig da, siden de jo er slaver av denne.

Hvis blodprøven TRAS er positiv, skal du være meget obs på øyenforandringer.
    Det er forøvrig grunn til hastetime hos spesialist.

Så får man vonter i skråget. Det er det som er grunnlaget for fibromyalgidiagnosen. Men mine vonter forsvant da jeg byttet ut Levaxin med Tyroid. Hovne hender kan være en komplikasjon som heter karpal syndrom - en tranghet i karpalområdet ved leddet. Forekommer også ved ankler.

Kolesterol er en stoffskiftemarkør. Den blir høy ved lavt stoffskifte og blir normal igjen ved korrekt stoffskiftebehandling.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    68
    Meldinger
    5,134

i tillegg bør du vel ta og teste B12, jern, ferritin, magnesium, selen, sink og kanskje mer jeg ikke kommer på i farten. Ikke uvanlig med lave verdier på noen av disse når du sliter som du gjør. Og da blir du dobbelt sliten!

Vet at Carro og en til på forumet har en privat lege som kanskje ikke er så gal på stoffskiftet. De bor i Østfold. Kjenner du noen med lavt stoffskifte? Du kan spørre dem om legen og hvordan han/hun behandler. Eller, om du har råd, ta en tur til Balderklinikken i Oslo
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Du har jo nære familiemedlemmer som har lavt stoffskifte...
    Lest den historien om henne hvis hund hadde hypotyreose??
    Hun forskynte seg av hundens medisin i ren fortvilelse, OG BLE BEDRE!!!!
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Hunder skal ha 8 ganger høyere dose enn mennesker....så man kan skaffe seg en hypo hund og ta litt av hundens dose....
    Jeg spøker bare.
    Men noen har sagt det.

en annen ting noen har prøvd, er å skifte lege, og si at man bruker levaxin, og trenger ny resept, og man får det. Det er så vanlig medisin, at det går glatt. Jeg begynte omtrent slik men det var ikke planlagt, det var leger som sluttet og jeg hadde fått lov å prøve og legen flyttet like etter. Ikke noe problem å få ny resept hos det andre legesenteret hos dama i luken som skaffet underskrift fra en lege der. Jeg lå i dataen fra før det ble fastleger der fra før.

Medlem siden
    Mar 2010
    Meldinger
    27

Sitat Opprinnelig skrevet av gunnda Vis post
    Du har jo nære familiemedlemmer som har lavt stoffskifte...
    Lest den historien om henne hvis hund hadde hypotyreose??
    Hun forskynte seg av hundens medisin i ren fortvilelse, OG BLE BEDRE!!!!
    Men med prøvesvarene mine i dag som sier

FT3 5,2 ( 3,5 - 6,5 )
    FT 4 11,9 ( 9 - 20 )
    TSH 1,82 ( 0,30 - 4,50 )

er det da sikkert at ikke alt er ok ?Selv om det ikke føles sånn..Skal be om henvinsning , men jeg ser at det er 30 uker ventetid hos endokriniolog eller hva det heter her jeg bor....
    Legen sa da vi fikk prøvesvarene at jeg hadde litt lavt stoffskifte men at det ikke var det som gjorde meg trøtt. Og at jeg ikke trengte medisiner.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

i følge http://www.hpu-info.gmxhome.de/test/laborzettel.htm kalkulatoren så er dine tall slik:

ft4 26%
    ft3 63%

Som er typiske tall som man finner ved hypothyreose.

Det at ft3 er høyere enn ft4 i prosent, er så typisk for hypothyreose at det peker veldig veldig sterkt på hypothyreose.

De på det tyske forumet gjentar dette stadig.

Og så har dy skyyyyhøye antistoffer, eller var det en annen her?

Og så kryper TSh oppover.

Merk at TSH er langspm til å stige, det labber typisk seks uker etter symptomene eller at ft4 går ned.

husk å ikke ta selen, tran eller andre gode ting akkurat nå, for du vil at TSH skal stige slik at legen også skjønner at du er hypo.

Men med slik lav TSH er det veldig lite sannlsynlig at nedokrinologen gir deg diagnose, for de er helt tilbedre av den hellige TSH.

Hvis du tar trikset med å ikke sove før neste blodprøve, så kan du få den opp til 6-7.

Uansett så MÅ mn ta blodprøven tidlig tidlig om morgenen, for TSH er halvparten fra klokken 1 og utover om ettermiddagen og stiger først kl 8 om kvelden og blir høyest om natta og morgenen.

Jeg tror at din TSH kanskje vil stige ved neste prøve, få en ny prøve om en måned.

Medlem siden
    Mar 2010
    Meldinger
    27

Sitat Opprinnelig skrevet av nora Vis post
    i følge http://www.hpu-info.gmxhome.de/test/laborzettel.htm kalkulatoren så er dine tall slik:

ft4 26%
    ft3 63%

Som er typiske tall som man finner ved hypothyreose.

Det at ft3 er høyere enn ft4 i prosent, er så typisk for hypothyreose at det peker veldig veldig sterkt på hypothyreose.

De på det tyske forumet gjentar dette stadig.

Og så har dy skyyyyhøye antistoffer, eller var det en annen her? Jeg har bare 35 i antistoffer

Og så kryper TSh oppover.

Merk at TSH er langspm til å stige, det labber typisk seks uker etter symptomene eller at ft4 går ned.

husk å ikke ta selen, tran eller andre gode ting akkurat nå, for du vil at TSH skal stige slik at legen også fller hvnner at du er hypo.Ok så fra nå til neste prøve bør jeg kutte ut vitaminer og krill ?

Men med slik lav TSH er det veldig lite sannlsynlig at nedokrinologen gir deg diagnose, for de er helt tilbedre av den hellige TSH.Ok så jeg vil ikke få en diagnose pga at min TSH er så lav ?

Hvis du tar trikset med å ikke sove før neste blodprøve, så kan du få den opp til 6-7.Ikke sove natte før ?

Uansett så MÅ mn ta blodprøven tidlig tidlig om morgenen, for TSH er halvparten fra klokken 1 og utover om ettermiddagen og stiger først kl 8 om kvelden og blir høyest om natta og morgenen.Tar alltid blodprøver kl 08 fastende

Jeg tror at din TSH kanskje vil stige ved neste prøve, få en ny prøve om en måned.
    Takker for mange fine og informerende svar .Dere er flinke her inne
    Legen sa da vi fikk prøvesvarene at jeg hadde litt lavt stoffskifte men at det ikke var det som gjorde meg trøtt. Og at jeg ikke trengte medisiner.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Min teori er at det er mulig at din TSH kan komme til å stige fremover, og da får du aller nådigst prøve levaxin.

Din TSH er jo gått opp en del.
    Normalt er tett ved 1, og din er nå omtrent dobbelt så høyt.
    TSH er logarimisk, og neste hopp er til 4! og da er du over den magiske grensen på 3,6.

Når på døgnet tok du prøven sist? Og de andre prøvene?

Så fins det et triks, å ikke sove før neste prøve. TSH kan da bli høy.

Prøv uten vitaminene og krill pga blodprøven.

Medlem siden
    Mar 2010
    Meldinger
    27

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Du har visst hatt dette enstund du viravira.....
    Jeg har jo vært der - fremstillt meg for leger, fått globoid og øyedråper - og gode ønsker. Blitt sendt til spesialister - alt fra ørenesehals til reumatologer og psykologer - og fått diagnoser.
    Jeg har også fibromyalgi - men det var før jeg fikk hypothyreose sies det.
    Men var det det ?????
    Når jeg "ripper opp i det" vil man ikke engang i etterpåklokskapens lys endre noe på alle de feil som er gjort.
    Etterpåklokskapen er som kjent den enenste klokskap.....

Ta blodprøver fastende så tidlig om morgenen som det er mulig (for en som har så lavt stoffskifte som deg)
    Det viktigste er at man medikamentfaster.
    Flere hormoner har døgnvariasjoner, og morgenverdien er viktig. TSH er feks mye høyere om morgenen hos de som den virker på da. Det gjør den ikke hos deg på de foreliggende prøver, men du kan jo prøve tidlig da, siden de jo er slaver av denne.

Hvis blodprøven TRAS er positiv, skal du være meget obs på øyenforandringer.
    Det er forøvrig grunn til hastetime hos spesialist.

Så får man vonter i skråget. Det er det som er grunnlaget for fibromyalgidiagnosen. Men mine vonter forsvant da jeg byttet ut Levaxin med Tyroid. Hovne hender kan være en komplikasjon som heter karpal syndrom - en tranghet i karpalområdet ved leddet. Forekommer også ved ankler.

Kolesterol er en stoffskiftemarkør. Den blir høy ved lavt stoffskifte og blir normal igjen ved korrekt stoffskiftebehandling.
    Jeg er operert for carpal syndrom på begge hender.
    Hva er TRAS ?

Fibromyaligien min er blitt litt bedre etter jeg la om til lavcarbo, men er fortsatt stiv om morgenen.

TSH som ble målt tidlig hos meg var på 0.78 ( kl 08 )
    Det som ble målt senere på dagen ( kl 11 )ble målt til 1.9
    Begge fastende med noen uker s mellomrom

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Ja, det er jo et meget godt eksempel på at ingen av oss er gjennomsnittsmennesker - og vi vil ikke bli behandlet som om vi var det heller !

Hvis TSH ikke er målt samme dag kan man ikke si at den stiger utover dagen.
    Hvis TSH stiger utover dagen, er det "mooot normalt" - for gjennomsnittet.
    Kanskje ikke for deg ?
    Men påstanden er bla. avhengig av at døgnrytmen fungerer og at stoffskiftet ellers er i orden - og det er det jo ikke.

TRAS er ThyroideaReceptorAntiStoff.
    Et antistoff som gjør at TSH ikke mottas av kjertlens reseptorer.
    Immunsystemet produserer antistoffer som ligner TSH og som både kan blokkere for stimulere - altså være årsak til både for lavt eller for høyt stoffskifte. (vanligst er for høyt)

Alle med stoffskifteproblemer bør ha tatt alle de antistoffer som det er mulig å teste for.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Lignende tråder

1. Hjælp til at tolke disse - Synes selv det er lavt
    Av Nocturne i forumet Blodprøver
    Svar: 3
    Siste melding: 10-07-08, 23:37
  2. Nye blodprøvesvar.....kan noen tolke dem?
    Av Bodø i forumet Blodprøver
    Svar: 1
    Siste melding: 19-01-08, 14:13
  3. Kan noen hjelpe meg å tolke blodprøveresultat?
    Av mammamia i forumet Blodprøver
    Svar: 1
    Siste melding: 09-03-07, 12:17
  4. Svar: 6
    Siste melding: 21-09-05, 20:20
  5. Kan noe "tolke" prøvesvarene??
    Av Kirsten i forumet Blodprøver
    Svar: 51
    Siste melding: 09-09-05, 22:29

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder