Viser søkeresultater 1 til 10 av 26
Threaded View
-
10-03-10, 22:34 #7
Multi knutestruma
Har hatt noen få snarturer innom forumet tidligere. Og nå har jeg vært på
ytterligere UL av halsen.
Viser seg at jeg har et ganske stort multiknute struma med rundt 8 store knuter på rundt 2 cm og mange mange små. Over 20 tilsammen.
Både på venstre og høyre side.
Det ble tatt fin nålsprøve av alle de største, noe som var helt jævlig

Nå skal legene vente på prøvesvarene, og så diskutere om de anbefaler operasjon nå eller senere.
Legen sa at jeg mest sannsynlig kunne vente et år med operasjon. Hvis kulene ikke har vokst, og det ikke er blitt verre ubehag, kan jeg kanskje unngå operasjon.
Men samtidig så sa han at det var aller størst sannsynlighet for at jeg måtte fjerne hele skjoldbrukskjertelen en eller annen gang uansett, og at det derfor var bra å gjøre det før den ble enda større, og ble en vanskeligere operasjon.
Er det noen som har erfaring med stort multiknutestruma?
Min blodprøveverdier mtp stoffskifte er fine.
Selvsagt vært best om jeg kunne unngå operasjon.
Men samtidig så er jeg kjempebekymret for at den skal bli enda større og gi en farligere operasjon, eller om det kan bli kreft.
Hvis jeg tar vevsprøve av feks 8 av 20 knuter, hvordan kan de være sikker på at det ikke er noe i de andre?
Noen som vil syns litt hva jeg burde tenke på? hva dere ville gjort?• Multiknutestruma 2008. Hva kan jeg vente meg etter operasjon?
• Total thyreoidectomi 2013 pga stort multiknutestruma
Lignende tråder
-
Nytt liv etter operasjon
Av gevega i forumet Operasjon for Hashimoto'sSvar: 25Siste melding: 12-02-15, 21:52 -
FT4 og TSH verdier etter operasjon
Av Gulsol i forumet OperasjonssalenSvar: 1Siste melding: 21-01-10, 16:01 -
FT4 og TSH verdier etter operasjon
Av Gulsol i forumet Normalverdiene?Svar: 1Siste melding: 21-01-10, 16:01 -
Astma etter operasjon.
Av haba i forumet OperasjonssalenSvar: 5Siste melding: 26-01-09, 12:57 -
trening etter operasjon?
Av DALIA i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 1Siste melding: 29-04-08, 20:20

Svar med sitat
Bokmerker