Jeg blir ikke klok på dette jeg n'Finn. Jeg har i tre dager omtrent ikke sovet, våkner og bader i svette etter en times tid med søvn. Pulsen raser av gårde en stund og roer seg hvis jeg holder meg nede. Oppå den hissige pulsen har jeg svært mye ekstraslag, særlig når jeg reiser meg. Jeg har konferert med lege som sier, bli stående, for du har ikke høye verdier. Men jeg vet av erfaring av symptomer kan komme før det vises på blodprøver.

I natt måtte jeg kontakte legevakten. Da var pulsen 110 når jeg satt, 86 når jeg lå og 140 når jeg reiste meg opp. Det kjennes ut som jeg går rett inn i en joggetur og jeg rekker ikke kompensere med oksygen, så hele brystet svir. Der fikk jeg beskjed om at høy puls og ekstraslag ikke er farlig og at jeg kunne kontakte lege i dag. Han er ikke tilstede....

Hva i granskauen gjør jeg nå? Skal jeg halvere dosen et par dager kanskje og så legge meg på en lavere dagsdose enn i dag? Jeg tar ikke mer enn 75 daglig. Jeg er slank, så dette er kanskje noe i nærheten av hva jeg faktisk skal ha, men allikevel ser det ut til å bli noe for mye. For noen måneder tilbake lå jeg på 62.5 2 ganger i uka og 75 resten, så økning har vært minimal, da jeg da var for lav.

Er det våren som gjør sitt inntog i februar og fører meg mot hyper slik jeg har opplevd før? Jeg har hatt det slik jeg beskriver i en ukes tid, men visste det ikke før jeg satt på meg pulsbeltet her at det skyldtes økt puls. Jeg hadde mine mistanker, men det kan av og til være slik at jeg er urolig rundt menstruasjon også, så jeg tenkte at det roer seg vel. Men jeg skal ikke ha menstruasjon no og det blir bare verre. Sviinga i brystet kom til for 3 dager siden.

Nå er jeg rådvill, fortvila og litt småredd her. Jeg hater høy puls som ikke er naturlig, jeg liker den ved trening. Problemet er trening ikke er årsaken til det som nå skjer....Og jeg blir fullstendig låst fast i soffan her. Hvis jeg skal holde ut, hva er i tilfelle for lenge synes du n'Finn?