Viser søkeresultater 31 til 34 av 34
-
10-02-10, 11:11 #31
Sv: Kvalm og magesmerter
- Tilskud af jern eller multivitaminer, der indeholder jern skal indtages mindst 3 timer efter indtagelsen af thyroidmedicin, idet jern reducerer optagelse af thyroxin.
--- - Tilskud af calcium og fødevarer indeholdende calcium samt calcium-berigede fødevarer skal indtages mindst 3 timer efter indtagelsen af thyroidmedicin, idet jern reducerer optagelse af thyroxin.
--- - Sojasauce nedsætter optagelsen af thyroxin. Hvis man vælger at spise sojaprodukter, bør man ikke gøre det ikke før der er gået mindst 3 timer efter indtagelsen af thyroid-medicin.
Det samme gælder syrehæmmere og andre mavesyreneutraliserende midler.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
- Tilskud af jern eller multivitaminer, der indeholder jern skal indtages mindst 3 timer efter indtagelsen af thyroidmedicin, idet jern reducerer optagelse af thyroxin.
-
10-02-10, 11:36 #32
Sv: Kvalm og magesmerter
Bruker å la det gå to timer før og etter at hun har spist kalk, jern. Visste ikke det med syrenøytraliserende. Men det er noe hun har begynt med nå, og har ikke tatt Levaxin siden fredag.
-
10-02-10, 21:51 #33
Begynne med Armour
Datteren min har brukt Levaxin i litt over to år. Verdiene er normale. Nå er snart tålmodigheten brukt opp. Hun har siden hun fikk konstatert lavt stoffskifte aldri følt seg helt våken. Er mer eller mindre trøtt hele tiden, og føler at hun ikke klarer å jobbe mer enn max 50%(hun er fortiden uten jobb) Så hun ønsker å forsøke Armour, og se om det hjelper. Hva er lurest: å bestille selv eller få legen til å gjøre dette? Hva koster Armour?
-
10-02-10, 22:34 #34
Sv: Begynne med Armour
Det burde jo være slik at en pasient kan få en tilpasset behandling.
Vi er vel den eneste sykdomsgruppering som ikke får det vel
Og det burde også være slik at hvis det ene virker dårlig, så kan en få prøve om noe annet virker bedre.
Det beste er seff å få det av legen.
Denne skriver ut en "søknad om registreringsfritak".
Den ligger øverst i skuffen !
Det tar max et par uker før du har en boks i handa.
Men mange leger er restriktive eller hva man kan kalle det.....
Det kan være lurt å be om en prøveperiode, feks 3mnd.
Nå kan ikke Armour skaffes mer, men ERFA Thyroid leveres jo fra NMD.
Så håper jeg du har en forståelsesfull lege Bille• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Brukt armour og sluttet?
Av heisann i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 9Siste melding: 22-09-06, 00:20

Svar med sitat

Bokmerker