Viser søkeresultater 1 til 10 av 34

Hybrid View

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Standard Sv: Sliter så veldig med konsentrasjon og hukommelse

Sitat Opprinnelig skrevet av Evelina Vis post
    Bare litt klargjøring :
    Du har altså hatt antistoffer i anti-TPO gruppen i noen år før du ble svanger og ikke gått på Levaxin ? Heller ikke under svangerskapet ?
    Så fikk du en fødselstyretisk reaksjon med for lavt, så forhøyt og så for lavt igjen ? Som du nå behandles med Levaxin for, først med 50, nå med 75µg/dag ?
    Hvordan ting er meg meg vet jeg ikke noe om faktisk. Det ble oppdaget at jeg var på grenseverdier for 14 år siden. Har bedt om prøver innimellom, men alltid fått vite de var bra. Men hva det er vet jeg ikke for jeg har aldri tenkt så mye "på meg selv" her. I mellomste svangerskap var jeg lav (8, og det var faktisk en lege som diskuterte medisiner, men jeg ville ikke begynne på piller helt på slutten. Var kun en kort samtale, ingen forklaring eller noe. Etter det har jeg alltid fått høre alt er fint. Uansett hvordan jeg har hatt det. Først i desember har jeg startet med Levaxin.

Så jeg vet ikke så mye. Jeg er skikkelig "fersking".

Så det jeg mente med at jeg var lik deg var konsentrasjon og hukommelse, pluss de spesifikke symptomene du nevnte.

Var det mer oppklarende?

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    47
    Meldinger
    20

Skikkelig fersk selv
    Skjønte hva du mente jeg altså. Har du sånn trykk i hodet også? Det er det vemmeligstre av alt synes jeg....har tatt bilder av hodet for å utelukke noe alvorlig. Siden bildene var fine så regner jeg med at trykket kommer av stoffskifteproblemene. Håper det, for da vet jeg iallefall hva det kommer av. Det er så veldig mye som blir påvirket.

Det at du ikke husket hva du jobbet med før pausen osv. kan jeg kjenne meg igjen i altså. Jeg har riktignok ikke arneidet enda for jeg er i svangerskapsperm, men jeg mister tråden hele tiden. Flere ganger om dagen så reiser jeg meg for å gjøre noe, men innen jeg er i det andre rommet så er det glemt....skikkelig frustrerende. Føler også at jeg mister ordene mens jeg snakker. Jeg har alltid vært flink med ord, diskusjon og argumentasjon. Men nå føler jeg at jeg kommer til kort. Blæ! Dement som 30-åring
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Det trykket du snakker om, er kanskje det jeg har hatt når jeg ikke har levd totalt i slow motion. I tillegg så har jeg hatt mye nytte av kiropraktor i forholdt til "hodepine" i alle type varianter. Jeg hadde aldri hodepine som barn, men har hatt alle typer snart tror jeg etter jeg ble "syk" for 2,5 år siden.

Tror kanskje det trykket du beskriver er det som er når man føler samtidig med at tankene ikke kommer helt frem der de skal. De går for tregt. Høres dumt ut, men føles sånn, når hodet er sånn.

Det er ofte når man ssnakker at det blir "den derre". Og hva "den derre" e.l. beskriver er aldri godt å vite.

En annen ting som jeg har når jeg er mest "blåst" i hodet er at jeg skriver som man snakker. Blir helt håpløst til tider.

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    79

Hei og velkommen!
    Jeg er her og kikker innimellom..

Jeg hadde det slik: før jeg fikk medisin:

Glemte ord, måtte feks kalle kjøleskapet for "boksen", og skolesekken til ungene for "den tingen du har bøker i".. osvTungen min ble for stor for munnen, jeg lespet, og mye annet

Legen sa, det høres nesten ut som om du har hatt slag,--
    men prøver voste at jeg lå lavt nede i forhold til "normalverdien" på stoffskifte, og jeg fikk medisin for det.
    Etter en tid på kun levaxin, fikk jeg gå over på armour, selv om prøvesvar viste at jeg "var fin", så hadde jeg mange av symtomene enda.

Sliter idag med noe av det samme, og lurer på om jeg må øke dosen av mine meds, ..

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    47
    Meldinger
    20

Qa: hmmm, det trykket er faktisk en fysisk følelse. Akuurat som om jeg har en maske over ansiktet...men det skal siet at det blir verre når jeg er sliten og stresset....
    Men jeg kjenner meg igjen i det du beskriver også. Det er faktisk ganske interessant å lese det dere svarer meg her inne, for det er mye følelser/symptomer som jeg ikke har rukket å sette ord på enda, men som dere har gjort.
    Har du noen prolemer med halsen også??

Bellissimo: det er utrolig hvor mange forskjellige symptomer det finnes på lavt stoffskifte. Lesping og andre talefeil som du hadde bl.a. Kjenner til det å "miste" ord. uff...man føler seg så lur liksom.....Jeg er ny her og ny med sykdommen. Så jeg lurer, hva er armour??
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Jeg har ingen spesifikke problemer med halsen, som jeg har lagt merke til eller tenkt over. Hva opplever du?

Det du sier med maske over ansiktet, jeg kjenner det ikke sånn men straks jeg stresser, eller egentlig er det bare å ha noe jeg gjennomfører, det er stress for meg. Da setter det seg i ansiktet og spesielt kinnbena under øyne/bihulene. Det er helt uten at jeg har bihuleproblemer. Men det setter seg der på en måte.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    47
    Meldinger
    20

Sitat Opprinnelig skrevet av Qa Vis post
    Jeg har ingen spesifikke problemer med halsen, som jeg har lagt merke til eller tenkt over. Hva opplever du?

Det du sier med maske over ansiktet, jeg kjenner det ikke sånn men straks jeg stresser, eller egentlig er det bare å ha noe jeg gjennomfører, det er stress for meg. Da setter det seg i ansiktet og spesielt kinnbena under øyne/bihulene. Det er helt uten at jeg har bihuleproblemer. Men det setter seg der på en måte.
    Jeg opplever en stram følelse i halsen. Og en klump. Litt ømt også. Mulig det er muskulaturen som er stram...har en tendens til å engste meg litt mye og da blir jeg ofte stram i halsen. Men den klumpen og ømheten er ny, så tror det er kjertelen jeg kjenner.

Masken kommer også når jeg stresser eller blir engstelig. Er på samme sted som deg. Kinnbein og bihuleområdene. Men har heller ingen bihuleproblemer. Hmmm, mye snodige symptomer he he jeg må le litt av meg selv med denne sykdommen også. Ellers tror jeg at jeg bare kan gi opp ;P

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    63
    Meldinger
    735

[QUOTE=Akuurat som om jeg har en maske over ansiktet..[/QUOTE]

Et av sympt. på hypo er faktisk facial parese i mild grad, man mister mimikken i ansiktet.

Lignende tråder

1. Svar: 0
    Siste melding: 12-01-10, 08:50
  2. Dårlig form, avvik i prøvesvar?
    Av Hsn i forumet Blodprøver
    Svar: 15
    Siste melding: 17-08-07, 13:17
  3. Dårlig form - urgh !
    Av Leya i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 7
    Siste melding: 29-07-07, 11:38
  4. Svar: 7
    Siste melding: 13-11-06, 18:48

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn