Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
Ja, jeg tænkte på det samme (heller ikke jeg er nedladende her). Det slog mig nemlig allerede da jeg læste det første gang, at stofskiftet måtte allerede være ualmindeligt trægt, siden det ikke kunne gå hurtigere på så stramt et lavkalorie-regime, som tilfældet er.

Med normalt stofskifte ville kiloerne rasle væk i en fart på 1500 kalorier/dag. At det så også ville sænke stofskiftet til senere og alle kiloerne, højst sandsynligt ville komme tilbage, er en anden historie.

Det er korrekt, men... 1500 kalorier/dag er altså 1500 kalorier/dag og med et normalt stofskifte ville det gå meget hurtigere. Det er et principielt regnestykke det handler om her. (P.S. man mister ikke muskelmasse på lavkarbo, uanset hvor hurtigt kroppen skiller sig af med de overskydende kiloer. På lavkarbo bestemmer kroppen selv. Desuden er muskelmassen det sidste kroppen giver slip på og det sker kun når kroppen er i underskud af energi/næring. Det er den aldrig på lavkarbo).
Jeg har gått på GR før og med samme inntak og mengde trim og ikke hatt større vekttap, så det kan ikke stemme at med normalt stoffskifte såville jeg gått mer ned i vekt. Tro meg jeg har prøvet, og hadde da et friskt stoffskifte. Grunnen til at jeg ikke går mer ned i vekt er at jeg ikke trimmer mer, en halvtimes tur om dagen er minimum!

Jeg har regnet på dette og det stemmer helt med 0,5 til 1 kg ned med det inntaket jeg har og den trimmen jeg har. Kan vise deg det,men har det ikke foran meg nå.

Dette er etter min mening heller ikke et strengt lavkalori regime, med bare 500 minus i kcal per dag, er man nede i 1000 kcla så kanskje....men ikke med 1500 kcal per dag. Det kommer jo og ann på vekt, alder mmm.

Jeg har forresten hatt stabile blodprøver på TSH på rundt 3-4 etter jeg begynnte på slankingen i sommer, så kan ikke akkuratt si at det setter ned stoffskiftet mitt..Faktisk har TSh sunket etter mine kostendringer. Fra 19 i Oktober til 4 nå, mesteparten har selvsagt sammenheng med at jeg begynnte på Levaxin, men siden kostholdsendringene.