Sitat Opprinnelig skrevet av Lillepus88 Vis post
Altså det er jo fint at man klarer å gå ned i vekt og vil si det igjen at det er veldig bra for de som klarer det - nesten uansett metode (som ikke er direkte usunn altså). Men - og ikke for å være frekk eller nedlatende - jeg synes da virkelig ikke at 8 kg på 10 mnd er så revolusjonerende! Dvs at du har gått ned mindre enn et kg per måned. Jeg gikk som sagt ned i gj snitt 2,5 kg per UKE - og det uten egentlig å stresse så mye med det. Jeg tror bare at det er mulig å gjøre det hele mye enklere dersom man bl a finner ut hva man ikke tåler, blir adekvat behandlet for primærsykdommen, får sjekket og behandlet sekundærtilstander osv
8kg og fra 0,5 til1 kg i uka er helt i tråd med hva som er anbefalt vektnedgang! Går man raskere ned mister man muskelmasse bla.

For meg har ikke et stort resultat pr uke vært avgjørende, for meg har det vært mer viktig at jeg faktisk går ned på en måte jeg trives med ogsom jeg kan leve med på sikt!

Enkelt og raskt er ikke nødvendigvis bra når en snakker om vektnedgang, det er nå min mening.

Men jeg er åpen for at kostholdet kan påvirke stoffskiftet, skal lese mer om det