Viser søkeresultater 1 til 10 av 19
Threaded View
-
30-12-09, 00:03 #2
Sv: Aspergers og hypothyreose...
Hej Maika

Om Asperger syndrom også kan opstå af andre grunde end moderens hypothyreose (erkendt/uerkendt) under graviditeten - ved jeg ikke. Det kan det sikkert... Men at hypothyreose dvs. hormonmangel under graviditeten sagtens kan medvirke til at barnet udvikler Asperger syndrom - er faktisk ret velkendt.
"Andre ikke genetiske faktorer i forbindelse med udvikling af autisme omfatter hypothyreose og andre sygdomme hos moderen. Gillberg, Gillberg & Kopp (1992) undersøgte fem børn med autistiske træk og konstaterede, at tre af de fem havde medfødt hypothyreose, og de resterende to havde mødre, der kunne forventes at har været hypothyroide under graviditet (Warren, Cole, & Odell, 1990). Moderens antistoffer og afstødning af embryonale lymfocytter blev fundet i forbindelse med autisme i en stikprøve af elleve mødre til autistiske børn (Warren, Cole, & Odell, 1990)." Kilden finder du i tråden Under- og ubehandlede hypothyreose-graviditeter og børns sundhed
Søgeord til Google er Asperger Syndrome Thyroid Hypothyroidism
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Symptomer Hypothyreose
Av gjest i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 15Siste melding: 02-08-09, 02:36 -
Symptomer Hypothyreose
Av gjest i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 15Siste melding: 02-08-09, 02:36 -
Hypothyreose/whiplash
Av Hsn i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 07-01-07, 08:59 -
Har jeg hypothyreose?
Av snowbird i forumet Lavt stoffskifteSvar: 14Siste melding: 01-12-06, 00:52

Svar med sitat

Bokmerker