Viser søkeresultater 1 til 10 av 77
Threaded View
-
18-12-09, 11:52 #18
Sv: Fikk diagnosen Hashimotos for en tid tilbake
Om jeg fatter, at man bliver ved med at håbe og have forventninger til lægernes kompetance? Noget som vi så mange er til at bevidne - kan ligge på et meget lille sted. Hvis man nærer håb om en ligeværdig dialog med en læge, må man indse, at intet af det du/vi foreslår bliver respekteret.
Du/vi må ikke foreslå noget, da det i bekræftende fald vil blive ydmygende for en lille læge at skulle indse eller tilkendegive. Fordi dette er hendes/hans job at komme først med det rette forsøg på at afklare patientens rette tilstand. Når du så kommer frejdigt forbi og siger, at du gerne vil have dine binyrer kontrolleret fordi der er noget som tyder på at binyrebarken er slidt - ja, så vil lægerne satse ALT på at bevise at du har uret. Også selv om dette betyder, at de direkte lyver eller blot ikke gør sig umage nok.
Jeg er meget forundret over, så mange bl.a. på dette forum, fortsat tror på, at lægens ved bedst og henvender sig for at få binyrerne undersøgt ved en blodprøve, selv om de burde i virkeligheden bare gå hjem, fordi dette er den mest unyttige blodprøve (til formålet) som findes, idet den slet ikke tegner det rette billede af kroppens cortisol eller binyrernes funktion, ud over at de ikke er helt døde.
Så hellere blive hjemme og købe egne cortisol-prøver ude i verden, fordi så kan man i det mindste selv vide hvordan det står til, og forsøge at redde sig på andre måder.
Næ.. hun har sikkert læst i en forkert patientjournal, eller ikke har læst din journal opmærksomt nok. Hvorfor fanden skulle hun også det? Du er jo bare en patient. (Sorry, men jeg bliver altså nogen gange så pist!)
Jo, lavt kolesterol er netop gunstigt for stofskiftet, for så betyder det, at man er blevet helbredt for lavt stofskifte, hvis kolesterolet falder "af sig selv". Det er den anden vej rundt: helbred eller forbedr det lave stofskifte og kolesterolet vil falde af sig selv.
Det høje kolesterol er kroppens reaktion på det lave stofskifte, idet kroppen "hamstrer" kolesterol til "fremstilling" af de hormoner kroppen er i underskud med. At slå ensidigt ned på kolesterolet, uden at det lave stofskifte er i bedring - vil tvinge kroppen til forsøge at deponere endnu mere kolesterol end før, fordi hormonbehov fortsat består. Ikke kun i forbindelse med thyroid-hormoner, men i forbindelse med alle andre hormoner, som skal kompensere for de mangler i kroppens funktioner, som thyroid-hormonerne er for lidt til at klare. At bryde ind og nedbryde denne (selvopholdelses) mekanisme med statinerne vil føre til, at på et eller andet tidspunkt vil kroppen bryde sammen. Det bliver en skrue uden ende.
Hold da helt op, hvor rask er jeg dog blevet siden jeg smed alle læger på porten og hvor heldig er jeg nu, at jeg ikke længere behøver regne med noget, de ikke kan levere alligevel!
Hvad vil du så gøre, Carro?
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Forvirret over Hashimotos info
Av Xaka i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 14Siste melding: 10-04-09, 13:52 -
Diagnosen
Av Elis@beth i forumet Lavt stoffskifteSvar: 19Siste melding: 26-08-07, 21:30 -
Har hatt hashimotos/knutestruma en god stund
Av sos i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 21Siste melding: 01-05-07, 21:19 -
Prøver som bør tas - og dosering - ved Hashimotos
Av Stina i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 82Siste melding: 01-09-06, 20:45

Svar med sitat

Bokmerker